Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 wrz 2018, 10:49

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1013 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 18 lis 2013, 17:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Posty: 371
Lokalizacja: Gliwice
U mnie jest dokładnie tak samo. Biegi zmieniała skrzynia za późno. A czasami za wcześnie. Te szarpania identyczne i wywalal błąd komfotronik.
Po odczytaniu błędu wyszło,że coś z konwerterem jest nie tak.
A skrzynia w trybie awaryjnym ma tylko 3 bieg dlatego tak rusza ciężko auto


Na górę
PostDodany: 18 lis 2013, 19:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Centralka nie wyłapuje uszkodzeń mechanicznych. Te błędy mówią o złym ciśnieniu podawanym na sprzęgło hydrokinetyczne, a za te ciśnienie odpowiadają elektrozawory ciśnieniowe czyli te co najczęściej serwisy ASB kupują w MidParts, oczywiście tak oni twierdzą co nie wyklucza że kłamią, a jedynie wasze stare płuczą, czyszczą i liczą wam jak za nowe.
Może być też tak że jak skrzynia jest źle poskładana to założenie nowego korpusu z elektrozaworami kupionego w ASO wydmucha wszystkie uszczelnienia.


Na górę
PostDodany: 22 lis 2013, 23:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 456
Lokalizacja: Kielce
:zjezdzam: Mam i zapylam szczęśliwy jak nie wiem. Chodzi łagodniej niż wcześniej a jeszcze nie robiłem adaptacji. Muszę jutro sprawdzić poziom oleju bo chyba mi mechanik lekko przelał -i trzeba będzie liposukcję (ATFsukcję) przeprowadzić. Żona mówi że jest łagodniej niż przed naprawą. A kasy poszło rozsądnie (2kPLN).

_________________
FFE (F**K Fuel Economy)
Thesis Emblema 3.0 V6
AR156SW TI -mała szara ropucha
Flavia Berlina 1,8
Honda CB750K
WSK Gnom


Na górę
PostDodany: 23 lis 2013, 8:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Zaje...cie Jacek . Gratulacje :) weź się za te skrzynie z forum, uszczęśliw chłopaków i niech się nie szwedają po nieuczciwych fachmanach. Jeszcze raz Gratulejszyn !!!


Na górę
PostDodany: 23 lis 2013, 21:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Posty: 371
Lokalizacja: Gliwice
No gratulacje się należą.Tylko zazdrościć szczęścia mogę


Na górę
PostDodany: 23 lis 2013, 21:16 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1893
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
grzegorz m pisze:
No gratulacje się należą.Tylko zazdrościć szczęścia mogę
... i ja gratuluję, niech się kręci min. 100.000 tyś. Och żebym i ja miał odrobine szczęścia ...
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 25 lis 2013, 20:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
grzegorz m pisze:
U mnie jest dokładnie tak samo. Biegi zmieniała skrzynia za późno. A czasami za wcześnie. Te szarpania identyczne i wywalal błąd komfotronik.
Po odczytaniu błędu wyszło,że coś z konwerterem jest nie tak.
A skrzynia w trybie awaryjnym ma tylko 3 bieg dlatego tak rusza ciężko auto
U mnie od razu po tym wyczynie jest coś takiego:

Obrazek

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Na górę
PostDodany: 25 lis 2013, 21:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Alley przejrzałbym wiązkę od sterownika silnika bo może w tym jest problem. Nie wiem czy przypadkiem skrzynia nie sypnęła błędem bo brak odczytu obr z silnika ale mimo wszystko to obr skrzyni pobierane są z czujników obr na wejściu i drugi na wyjściu na skrzyni biegów. Mierzą one obroty na sprzęgle hydrokinetycznym.


Na górę
PostDodany: 26 lis 2013, 8:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Wiązka powinna być dobra, była naprawiana, wymieniana kość ostatnio. Innych blędów w skrzyni nie ma.

EDIT: źle doczytałem, ogólnie wiazka skrzyni byla naprawiana, od ECU silnika nic nie dotykałem. Aż popatrzę, dzięki.

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Na górę
PostDodany: 01 gru 2013, 23:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 456
Lokalizacja: Kielce
Sprawdź czy czujnik (niebieski dwupinowy) indukcyjny obrotów wyjściowych lub jego kostka jest ok.
Ten drugi błąd może sugerować niewłaściwe działanie czujnika. Wyciągnij go i zobacz czy nie jest oblepiony drobnymi opiłkami metalowymi.

_________________
FFE (F**K Fuel Economy)
Thesis Emblema 3.0 V6
AR156SW TI -mała szara ropucha
Flavia Berlina 1,8
Honda CB750K
WSK Gnom


Na górę
PostDodany: 06 gru 2013, 21:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Posty: 371
Lokalizacja: Gliwice
Jak tam skrzynia Alley? Robisz z nią coś?


Na górę
PostDodany: 09 gru 2013, 10:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Posty: 99
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów
Cześć
To chyba epidamia :-)
Własnie nie dalej niż w piątek posypała sie moja skrzynia.
Jacek, zastanawiam się czy po sukcesie ze swoją skrzynią nie podjąłbyś się naprawy mojej? Z Jędrzejowa mam niedaleko :-)
Czy trzeba demontować cały zespół napędowy żeby wymontować skrzynię?
Moja Thesis juz od sprowadzenia miała mały problem ze skrzynią, ale nauczyłem się z tym jeździć i problem praktycznie nie występował (wiedziałem że kiedys będzie ją trzeba robić), a mianowicie:
na gorącym silniku, zatrzymując się na światłach trzeba było zmieniać na "N" -w innym wypadku po kilku sekundach wystepowało dość mocne szarpnięcie i spokój. Tak jakby sama się wewnętzrnie wyrzucała na luz bo przestawała ciągnąć (Nieraz, wraz z szarpnięciem wyskoczył błąd skrzyni) Po zapaleniu się zielonego światła należało puścić hamulec i odczekać chwilę aż poczuje się, że skrzynia zaczyna ciągnąć. Jesli było się niecierpliym i dodało gazu za wcześnie -obroty rosły, auto stało i nagle dostawało kopa całkiem bez sprzęgła aż zapiszczało kołami.
To jednak wiele osób opisywało na forum wiedziałem więc ze to niestety częsta przypadłość.
Aby to nie występowało, zatrzymując się na światłach przełaczałem na "N". Po zastosowaniu takiej taktyki -to nienaturalne zachowanie praktycznie nie występowało.
Drugim mankamentem który wystepował rzadko, przy jeździe pod obciążeniem (długie strome wzniesienie) było niezdecydowanie skrzyni czy jechać na 3 biegu czy na 4-tym. Trzeba było albo energiczniej wcisnąć pedał gazu, albo go odpuścić na chwilkę -bo inaczej skrzynia kilkukrotnie przełaczała z 3 na 4 zapominając wtedy o skrzęgle :-)
Zaraz po sprowadzeniu auta zmieniłem olej w skrzyni statycznie 3 razy niemal raz po raz, ale nie było raczej jakiejś zmiany na lepsze.
Umiejąc unikać obydwu sytuacji -tak prawie spokojnie przejeździłem ponad 50 tys km.
W ostatni wtorek skrzynia (na ciepłym silniku) odmówiła ruszenia ze świateł -nie zadziałało sprzęgło (albo sprzęgła) bo próbowałem ruszyć z innych biegów -i też nic. W końcu ruszyła z dużym uślizgiem, przełaczyła się w tryb awaryjny, przestała uślizgiwać i zawiozła mnie do domu.
Do piatku wydawało się, że humory jej przeszły -ale jeździłem tylko po 3 km wiec była zimna.
W piatek po przejechaniu 15 km i krótkim postoju pod sklepem -juz nie chciała ruszyć -tzn ruszyła ale z ogromnym uślizgiem (tym razem nie przełaczyła sie w tryb awaryjny) -no i żeby jej nie katować zostawiłem na kilkaset metrów dalej u znajomego mechanika który jednak nie robi ASB. I stoi tam sobie i czeka na podjęcie przeze mnie decyzji -co dalej? Naprawa czy wymiana?
Aha -na placu sprawdziliśmy jeszcze tylko tyle -że na "R" zachowuje się poprawnie czyli rusza energicznie....


Na górę
PostDodany: 09 gru 2013, 23:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 456
Lokalizacja: Kielce
1. Na razie nie wyjmuj, sprawdź MES/FES co ją boli że weszła w awaryjny. Jeżeli to błąd przełożenia 5-biegu to byłaby szansa ratunku bez wyjmowania.
2. jaki był olej przy wymianie czerwony czy czarny z sadzą.
3. Zadzwoń jutro 608 594 406, nie bardzo mam czas ale może coś poradzimy.

Kupić nową zawsze zdążysz.
Jeśli chodzi o demontaż miałem rozpięte wahacze do wyjęcia półosi i opuszczony przód sanek. Bez wyciągania całego zespołu napędowego.

_________________
FFE (F**K Fuel Economy)
Thesis Emblema 3.0 V6
AR156SW TI -mała szara ropucha
Flavia Berlina 1,8
Honda CB750K
WSK Gnom


Ostatnio zmieniony 09 gru 2013, 23:20 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 09 gru 2013, 23:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Posty: 502
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Jacek pisze:
Sprawdź czy czujnik (niebieski dwupinowy) indukcyjny obrotów wyjściowych lub jego kostka jest ok.
Ten drugi błąd może sugerować niewłaściwe działanie czujnika. Wyciągnij go i zobacz czy nie jest oblepiony drobnymi opiłkami metalowymi.
Gdzie dokładnie taki czujnik znajdę?
grzegorz m pisze:
Jak tam skrzynia Alley? Robisz z nią coś?
Myślę, o przekładce na manual :)

_________________
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.


Na górę
PostDodany: 09 gru 2013, 23:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 456
Lokalizacja: Kielce
Popatrz na wiązkę od skrzyni. wiązka dzieli się na dwa złącza do samochodu, wchodzi do skrzyni przy wybieraku/pozycjonerze i dodatkowo rozdziela się do dwóch niebieskich czujników indukcyjnych przykręconych śrubą M6. Odpinasz wtyczkę, odkręcasz śrubę i lekko pokręcając lewo-prawo wysuwasz (ciasno trzymają oringi) Dorzucony skan


Załączniki:
sensor.jpg
sensor.jpg [ 31.16 KiB | Przejrzano 2878 razy ]

_________________
FFE (F**K Fuel Economy)
Thesis Emblema 3.0 V6
AR156SW TI -mała szara ropucha
Flavia Berlina 1,8
Honda CB750K
WSK Gnom
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1013 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl