Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

freeq7322
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 24 sty 2017, 12:44
Imię: Sebastian

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: freeq7322 » 05 lut 2017, 21:03

Dzieki za odpowiedzi.

Mam dokladnie ten sam blad podczas weryfikacji poprawnosci polaczenia jak kolega ktory zalozyl ten temat (doslownie kilka minut pozniej ode mnie) viewtopic.php?f=141&p=809583#p809583 .

Niestety nie jestem w stanie polaczyc sie z autem w zaden sposob.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 05 lut 2017, 21:09

Nie wiem jak obecnie, ale kiedy walczyłem ze swoją skrzynią to samodopasowanie, czyli programowanie od nowa ustawień ciśnień na elektrozaworach, w FES czy MES nie było możliwe. Jedynie można było liczyć na oryginalny Examiner .

freeq7322
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 24 sty 2017, 12:44
Imię: Sebastian

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: freeq7322 » 05 lut 2017, 21:34

Ponoc jest mozliwosc skasowania danych adaptacyjnych i wykonania jej (na czystym juz flashu) `manualnie` metoda opisana na stronie o Aisinach.

Jezeli chodzi o moj problem z polaczeniem sie z autem to wychodzi na to ze wersja V1.5 nie dziala z MESem ani FESem.

Panowie mam do was ogromna prosbe,
napewno wielu z was ma sprawdzone moduly dzieki ktorym bez problemu laczycie sie ze swoimi Tereskami.

Czy jest cos co moge kupic na allegro i miec 100 procentowa pewnosc ze zadziala?

Pozdrawiam

laly2000

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: laly2000 » 09 lut 2017, 7:57

A może byłbyś w stanie podjechać do tego mechanika, co to nie dokończył adaptacji, żeby jednak dokończył?
Jeśli błędy w silniku miały być przyczyną, to też - albo do skasowania (i może stare, nie wrócą), albo warto byłoby naprawić również i to.

tomik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 sie 2013, 22:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Knurów

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: tomik » 09 lut 2017, 9:57

Poszukaj sterowników do konwertera USB - RS232, bo wydaje mi się, że z tym jest u Ciebie problem i nie łączy.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 09 lut 2017, 10:53

Ja uważam że problem to nie w "kablach" tylko w programie.
Examiner to podstawa!

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Flyman » 09 lut 2017, 17:23

Daj sobie spokój. Skrzynka to jest poważna sprawa, a objawy Twojej sprawę robią jeszcze poważniejszą. Jedź do specjalisty, do dobrego specjalisty, który to porządnie zdiagnozuje.

freeq7322
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 24 sty 2017, 12:44
Imię: Sebastian

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: freeq7322 » 09 lut 2017, 23:06

Witajcie,

a jednak problemem byl zly modul ELM 327.

Zakupilem dobry i uwaga odczytalem bledy ktore zostaly skasowane przez mechanika ktory wymienial mi caly korpus.

Bledy skasowalem, przejechalem sie i wrocily ponownie :

U1716 - CAN LINE - Connection with gearbox selector NSC - No signal - Light ON
P1723 oraz P1724 - CAN Data from Braking system NFR - Invalid signal (czyzby nasze ukochane brudne styki ??)
P1714 - Engine Torque - Invalid signal

Wszystkie bledy oprocz P1714 rozumiem.
Szukam opisu P1714 i za chiny niczego konkretnego nie moge znalezc.

Moze orientujecie sie o co w nim chodzi?

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 10 lut 2017, 7:29

Wygląda na to, że przy montażu korpusu, a później jego miski, mogła zostać urwana jedna kostka na elektrozaworze głównym. P 1714 chyba wskazuje złe parametry odczytane przez czujniki obrotów na wejściu i wyjściu na sprzęgle - konwerterze. Nie wyklucza to jednak uszkodzenia na wiązce .

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Bartek-Lodz » 11 lut 2017, 18:30

Luki uspokój się z tym Examinerem bo specjalnie wypożyczyłem dziada i tam nie ma nic więcej do ustawienia skrzyni niż w FES/MES - może za wyjątkiem tego, że można wgrać aktualizację centralki sterującej skrzynią.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 11 lut 2017, 19:08

Nie no, spoko .
Rzecz w tym, że z tego co pamiętam to w MES czy FES funkcja samodopasowania nie zerowała ustawień. Jedynie examinerem można było to wykonać. Reszta programowania to tylko wg opisu z eLearn-a czyli poprzez jazdę. Ani w examinerze, ani w MES czy FES nie ma funkcji wpisywania ustawień manualnie to nie Volvo. W Volvo można zestroić skrzynie na warsztacie na "rolkach".

freeq7322
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 24 sty 2017, 12:44
Imię: Sebastian

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: freeq7322 » 11 lut 2017, 19:53

Witajcie,

dzieki za odpowiedzi.

Czyli rozumiem ze musze dostac sie do kostek elektrozaworow oraz sprawdzic cala wiazke skrzyni?

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 11 lut 2017, 20:43

Wybacz ale nie dam sobie ręki obciąć ale ja jako dłubak od tego bym zaczął. Jest jeden problem, upierdliwa robota. Pod miską elektrozaworów również znajduje się olej więc nawet jak spuścisz olej korkiem to i tak powoli będzie się sączył z korpusu i uszczelnienie miski ponownie będzie bardzo wymagające. Trzeba poświęcić trochę czasu i uzbroić się w cierpliwość. Oczywiście jak rozumiem, wykonując to na zamontowanej skrzyni w aucie.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Bartek-Lodz » 11 lut 2017, 20:59

Mi kumpel mówił, że tam ciśnienia jakoś ręcznie się ustawia - manometr podpina i takie tam. A adaptacja skrzyni działa - najpierw w FES/MES zrobić autoadaptację a później procedurę programowania z eLerna. Ja tak zrobiłem i skrzynia zaczęła zmieniać biegi przy niskich obrotach a nie przy 3/4 obrotomierza.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 11 lut 2017, 21:06

No i dobrze ci mówił tylko może zapomniałeś dodać, że w momencie wymiany samych elektrozaworów. Przy wymianie samych cisnieniówek należy je skalibrować, a w chwili wymiany na nowy kompletny korpus z eletrozaworami to jest on już skalibrowany więc raczej nie radzę tam wkładać łap polaczków, którzy z reguły bywają mądrzejsi od inżynierów w tym wypadku Warner Aisin .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”