Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Jacek » 03 lis 2013, 12:55

Wczoraj byłem u mechanika, warsztat byl nieczynny ale grzecznościowo mnie wpuścił Theresa wisiała na podnośniku (zacisk), odpalona i na DiR zakręciła kołami więc powinno być OK
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: grzegorz m » 08 lis 2013, 20:37

A u mnie ciąg dalszy napraw gwarancyjnych.Sterownik (podobno) wrócił z (kolejnej) regeneracji.Ale błędy w kompie wskazywały jeszcze konwerter-a dokładnie problem z hamulcem, "sprzęgłem" itp.Nie pamiętam dokładnie.Więc konwerter też ma iść do reklamacji(choć jestem przekonany,że nigdy w regeneracji wcześniej nie był). I tak kolejne 2 tygodnie miną.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 08 lis 2013, 20:58

Jak po kilkunastu tygodniach oczekiwania na auto i później wściekania się że mimo kapitalki skrzynia dalej a nawet gorzej pracuje oraz niekończących się reklamacjach sprawiłem sobie ulgę w cierpieniu nową skrzynią, jakoś uznałem że nigdy po takich cudach nie będę pewny tego samochodu :(

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 16 lis 2013, 21:48

Jacek pisze:Wczoraj byłem u mechanika, warsztat byl nieczynny ale grzecznościowo mnie wpuścił Theresa wisiała na podnośniku (zacisk), odpalona i na DiR zakręciła kołami więc powinno być OK
Masz już auto ? jeździ jak ta lala ;)

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Alley » 17 lis 2013, 9:36

U mnie też jest nie za kolorowo Panowie..

Stoję na czerwonym na D czyli z komfortoniku jest 'luz'. Puszczam hamulec, daje gazu by normalnie ruszyć i szarpnięcie, uderzenie. Skrzynia nie nadążą z puszczeniem sprzęgła. Muszę puścić hamulec i poczekać aż auto zacznie się toczyć, z lekkim puknięciem. Czego to może być pierwszy objaw? Kaseta była wymieniana, gdyż podobno nie była zsynchronizowana, z ASB. Przy R też jest puknięcie, na D różnie, jak zimny to nie, jak ciepły to bardzo słabo wyczuwalne.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 17 lis 2013, 9:49

Ja bym zaczął od samodopasowania ( "nauczenia skrzyni" - centralki ) .

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Alley » 17 lis 2013, 10:03

Jakiś drobny manual? :)
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: szajbus » 17 lis 2013, 10:11

jak masz uderzenie przy ruszaniu to jest problem z elektorzaworami albo ze sprzegłem bo skoro to jest czasami .. to znaczy że nie może to być wina luzu mechanizmu różnicowego albo przegubów ( podobne objawy) więc to i tak jest do roboty bo zmiana biegów nie może odbywać sie udarowo .. to nie motor

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 17 lis 2013, 11:13

Tak jest że to często powód zielonego SLS ale procedura samodopasowania skrzyni ma za zadanie wyrównać ciśnienia i bywa że to wystarcza.
W eLearn jest dokładny opis i w tym temacie też to opisałem ale do aktywacji procedury jest potrzebny examiner.

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Młody_H » 17 lis 2013, 12:39

LUKI ma rację, do tego obejrzyj sobie silentblok w łączniku trzymającym głowicę do nadwozia -może być zerwany
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Alley » 17 lis 2013, 20:01

Najgorsze jeszcze jest to, że dziś jadąc wyskoczyl "error comfortonic". Dodatkowo zmienia biegi jak mu się chce, przepustnica nie jest otwarda ponad 20% i biegi zmienia po 3 tysiące.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 17 lis 2013, 21:56

Elektronika :( czyli elektrozawory dają o sobie znać. Zmiana biegów przy 3 tyś obr wskazuje na uszkodzone elektrozawory biegowe ( koszt w ASO ok 100zł szt ) zaś to można przyjąć jak ma się pewność że ciśnieniowe są w 100 % sprawne.
Ale czy ta zmiana tak wysoko jest tylko wtedy gdy skrzynia jest w trybie awaryjnym ?
Kup w ASO nowy kompletny korpus z elektrozaworami i nie dawaj się nabijać w butelkę że gdzieś kupisz same elektrozawory i będzie git. Korpus nadal jest stary i wypracowany a tak kupowane elektrozawory często są odrzutami produkcyjnymi które w Polsce są sprzedawane jako nowe w 100% sprawne .

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Alley » 17 lis 2013, 22:20

W awaryjnym w ogóle nie zmienia biegów. Rusza jakby z 5. Póki skrzynia daje rade jeździć to trzeba ją wyeksploatować do końca, ale już mysleć trzeba zacząć.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: szajbus » 18 lis 2013, 9:05

tak jak ją wyeksploatujesz do 0 to kupisz uzywke ze śmieci założysz i pojedziesz remontowac ... a jak tą zarżniesz do końca to czeka Cię wymiana tarcz i przekładek sprzegłobiegowych bo będą fioletowe, wanglera/sprzęgła bo się wytra łapatki, sterownika z elektorzaworami bo się przegrzeje , oraz łożyszk i koszy biegowych i będzie 3x drożej :) więc lepiej naprawić niż kupić niewiadomo co coś o tym wiem bo kilka automatów zmęczyłem i w ekstremalnych przypadkach kosztowało to nawet 14.000zł aby jeździło a skrzynie z pod płotu kupowanie nie od właściciela pojazdu to jest złom ...

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni

Post autor: Alley » 18 lis 2013, 10:44

Nie będę remontować. Za duzo się tu naczytałem o sytuacjach w których ludzie oddaja do generalki i 50 razy jeżdzą na poprawki i dalej jak problem mieli tak mają, a pieniędzy poszło tyle, że lepiej nie gadać.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”