Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

belial666

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: belial666 » 11 mar 2014, 17:40

szajbus pisze:
volf pisze:Patrząc na tę instrukcję to da się ten rozrząd wymienić bez blokad (jeśli nie będziemy ruszali pompy wody)-o ile ktoś wcześniej nie poprzestawiał kół na wałkach rozrządu i wymiana jest planowana a silnik chodzi na starym rozrządzie bez zastrzeżeń...


Nie wyminisz paska bez poluzowania kol zebatych
Chyba volfa nie zrozumiałeś
Sam pasek da się wymienić bez blokad,ba nawet rolkę prowadzącą i napinacz

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: szajbus » 11 mar 2014, 18:16

to niby czemu rolke wymienisz pasek wymienisz a pompy nie idąc tym tropem ???

po 1 nie da się nic wymienic nie posiadając blokad
po 2 nie da się nic wymienic bez popuszczenia koła pasowego
po 3 jak popuscisz koło to jest koniec :) jak nie masz gmp
bo znak na kole wału korbowego jest orientacyjny a stary pasek się rozciąga a napinacz to koryguje i teraz dając nowy napinacz i nowy pasek okaże się że znaki ktróre sobie zrobisz na kołach nie pasuja ... i tutaj zaczyna się jazda bo w takiej sytacji blokowanie wałków powoduje że mamy je ustawione właściwie natomiast popuszczeni kół spowoduje że będziemy mogli pasek założyć na nie w odpowiedni sposób a jak już to zrobimy to okazuje sie że znak na dolnym kole nie pasuje .... i zaczyna się jazda bo 1mm gmp przesunięcia już daje klepanie


i to dla tego że nie da się założyć paska na koła zębate bez ich poluzowania i ponowsnego napięcia
wałki blokuje się pozycji serwisowej napinacz ustawia na max i nakłada pasek poczym naciąga go na koła i kluczem dociąga koła i dopiere je dokręca a kluczem do sukcesu jest ustawienie tłoka zapytajcie kolegi co właśnie to robił jaka różnica wystarczy aby wszytko poszło w ch...

belial666

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: belial666 » 11 mar 2014, 18:28

szajbus pisze:to niby czemu rolke wymienisz pasek wymienisz a pompy nie idąc tym tropem ???

po 1 nie da się nic wymienic nie posiadając blokad
po 2 nie da się nic wymienic bez popuszczenia koła pasowego
po 3 jak popuscisz koło to jest koniec :) jak nie masz gmp
bo znak na kole wału korbowego jest orientacyjny


i to dla tego że nie da się założyć paska na koła zębate bez ich poluzowania i ponowsnego napięcia
wałki blokuje się pozycji serwisowej napinacz ustawia na max i nakłada pasek poczym naciąga go na koła i kluczem dociąga koła i dopiere je dokręca a kluczem do sukcesu jest ustawienie tłoka zapytajcie kolegi co właśnie to robił jaka różnica wystarczy aby wszytko poszło w ch...

Wiem 1mm,bo byłem przy tym rozrządzie i go widziałem
Ale ustawili rozrząd nie mając blokad
Za wzór służyła im kappa ,czy tak Aufer,czy mieliście blokady?
Da się?!

Druga rzecz ,bo już się rozluźniłem
Szjbus jak zablokować(własnym sposobem)koła nie używając blokad,by nic nie przestawić przy popuszczaniu paska ?
Ostatnio zmieniony 11 mar 2014, 19:17 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "edytuj". Połączyłem.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: szajbus » 11 mar 2014, 21:19

no wiesz jak masz wzornik to co innego :) ale i tak przyrządy potrzebne


nie rozumiem pytania o koła :)

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: AUFER » 11 mar 2014, 22:41

Blokady były, ale chyba nic nie warte... Bo nie zgrywaly się w Thesis, a co gorsza w Kappie.
Opcja srebrna marka Quatros jakiś chyba nic nie warty produkt.

Całą sprawę uratowała nasza Kochana Kappa:-)

Także panowie bez złoszczenia się na siebie bo szkoda zdrowia i czasu:-)
Temat otworzyłem i zamykam bo nic więcej nie trzeba dodawać :-)

Dziękuję bardzo:-)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: Wilkin » 11 mar 2014, 23:49

Ja jeszcze ja.;)
Chyle czoła że się udało
tym bardziej że do Kappy i Thesis powinny być inne blokady( czyli inne kąty)
co do srebrnych blokad ? nie wiem do czego one są - ale na pewno nie do 2.0 20v
tu powinny być różowe.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: AUFER » 12 mar 2014, 13:15

Aaa to ciekawe... Co chwilę inna innej osoby opinia:-)
Sam już nie wiem jakie blokady powinny być.

Pozdrawiam
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: Wilkin » 12 mar 2014, 15:27

Do przemytnika kupiłem różowe - bo nie mogłem sobie dać rady z ustawieniem rozrządu po robocie głowicy.
ustawiłem i działa od kopa.
W ten sposób wymyśliłem - że pasują ;)
Tym bardziej chylę czoło przed wami - skoro ustawialiście w 2.0 T wg 2.0 vis - co niby są inne kąty i się udało.
Co więcej - inne jak inne - ale czy ktoś kiedyś w ogóle widział na oczy blokady do 2.0 20V turbo oryginalne??
czy to tylko mit w końcu - i są to te same co do 2.0 20V?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: michalkrk » 12 mar 2014, 22:22

Sporo na temat blokad jest na forum fc (chyba, że są różnice w tych silnikach).
Różnica pomiędzy blokadami srebrnymi oryginałami do 2.0 20vt a różowymi do 2.0 20v:

Obrazek
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: AUFER » 13 mar 2014, 9:40

To ja zadam proste pytanie :-)
Czy naprawdę nikt na własną rękę (omijając serwisy) nie wymieniał rozrządu w Thesis 2.0T z użyciem blokad, które wcześniej musiał zakupić?
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: AUFER » 02 kwie 2014, 22:47

Wracamy do tematu...
Wreszcie wczoraj dojechały wymarzone oryginalne blokady do Thesis 2.0T :).

Po wielu trudach by zdobyć kod produktu oryginalnych blokad i nieudanych próbach kupna w naszym kraju uderzyliśmy na serwis Niemiecki, o dziwo bez najmniejszych problemów po podaniu kodu oryginalnych blokad zamówili nam chłopaki z Niemieckiego Serwisu Fiata.
Będąc w Niemczech udało się odebrać i przywieźć do Polski :)

Teraz mamy 100% pewność, że wszystko jest idealnie ustawione, a niestety nie było do końca tak jak powinno, nie zgrywał się minimalnie wydech o kilka ' .

poniżej fotki zakupionych blokad,
w razie pytań piszcie śmiało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

belial666

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: belial666 » 02 kwie 2014, 23:11

Mam pytanie,a co z tymi co oferują na allegro,w Polskich serwisach,sklepach itd? :)
Zostaje chyba się tylko zaśmiać,co? :)

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: AUFER » 02 kwie 2014, 23:18

W tym problem, że nie można nic kupić dedykowanego do Thesis...

próbowaliśmy na tych srebrnych myśląc, że to są identyczne silniki co w Kappie 2.0 VIS ale niestety nie było idealnie:
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-lanc ... 43141.html

Pozostało szukanie oryginału, aż się udało.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: stabraf » 02 kwie 2014, 23:21

Zawsze możecie się dopisać do listy w tym temacie :link: ;)
Pisałem PW Auferowi, ale już miał swoje zamówione.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu

Post autor: AUFER » 02 kwie 2014, 23:28

Jakoś się nie zgraliśmy i kilka dni przed Twoim PW zamówiłem u Niemiaszków :),
nie chciałem robić wiochy i rezygnować.

Dzięki za propozycje.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”