Thesis - Mapa silnika 2.0t

lancik77
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 01 lip 2014, 21:51
Imię: Michał
Lokalizacja: Kraśnik

Thesis - Mapa silnika 2.0t

Post autor: lancik77 » 11 lip 2023, 7:36

Witam. Jak w tytule czy ktoś ma zdjęcie mapy silnika bo już chyba wszystko przejżałem układ szczelny a mojej Lancii brak temperamentu turbina pięknie pompuje a ona nie bardzo chce jechać. Tak sobie pomyślałem że mi się mogły mapy rozjechać bo ostatnio miałem problemy z gazem i coś mogło pójść nie tak
Były Lancia thema 2.0 turbo 16V, kappa 2.4 benzyna, AR166 2.0 turbo V6, AR 147 1.6,
Thesis 2.0T 2003r naprawiony skyhook ;)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Mapa silnika 2.0t

Post autor: 1608cc » 12 lip 2023, 1:08

Za ogólne pytanie... Jaka mapa silnika? Zapłonu, paliwa, czy setek innych jakie są zapisane w sterowniku??
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

lancik77
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 01 lip 2014, 21:51
Imię: Michał
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Mapa silnika 2.0t

Post autor: lancik77 » 12 lip 2023, 8:49

Ogólne bo się na tym nie znam. Szukam czegoś co mogę porównać z samochodem który dobrze chodzi z pełną mocą bo u mnie ewidentnie coś jest nie tak
Były Lancia thema 2.0 turbo 16V, kappa 2.4 benzyna, AR166 2.0 turbo V6, AR 147 1.6,
Thesis 2.0T 2003r naprawiony skyhook ;)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Mapa silnika 2.0t

Post autor: 1608cc » 12 lip 2023, 8:53

To prędzej zrób logi - kąta zapłonu, ciśnienia doładowania, czasu wtrysku, względem obciązenia, położenia pedału gazu i temperatury silnika. I na podstawie tego będzie można coś powiedzieć.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Mapa silnika 2.0t

Post autor: Jam_Belfegor » 12 lip 2023, 13:07

Ew. podmień sterownik :) Musisz wziąć pod uwagę że może w ECU siedzi jakiś chip z "eBaya", który nie do końca tam powinien być (możesz też z ciekawości ściągnać pokrywę i zobaczyć podmianę EPROM'u z reguły widać jakieś na nim cudowne "sentencje marketingowe") , lub jakiś domorosły tuner coś namieszał. Weź też pod uwagę że silnik może porostu najzwyczajniej świecie nie domagać i wymaga co najmniej rewizji. Przy takim projekcie, to bym się nawet nie zastanawiał :) ... aż by mnie swędziało jak bym nie zajrzał do silnika zwłaszcza, że to po pierwsze VT, po drugie nie wiadomo, kto i co z nim robił przez ponad dwie dekady. Niemniej to moje zdanie. Jak chcesz opinii w temacie poprawności działania sterownika pasuje jak Krzysiek pisze powrzucać logi z pracy silnika / osprzętu w zależności od warunków, dobrze by było to zestawione w jeden najlepiej wykres, choć tu może być ciężko bo to dość archaiczne ECU i programy do odczytu parametrów są jakie są czyli głownie z epoki. Pewnie można by zaadaptować coś współcześniejszego choć jak w tym temacie się nie wypowiadam bo nie mam takiej wiedzy (jak wiecie piszcie sam chętnie poczytam). Gdzieś obiło mi się o uszy że ktoś traktował te sterowniki skanerem - podróbką Delphaia z CHRL'u, ale nie znam szczegółów i co z tego udawało się uzyskać, poza tym samymi skanerem też były jakieś niuanse z seriami płyt - jedne działały inne nie.
P.S: wrzucam ci tez jak wygląda sterownik w środku - co prawda to serownik do wolnossącej jednostki ale co do zasady wgląda niemalże identycznie. EPROM jak widać jest na podstawce powyżej płyty głównej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Mapa silnika 2.0t

Post autor: pietrek125 » 12 lip 2023, 15:34

ECU w benzynowych Thesis to całkowicie inna technologia wykonania PCB... tam jest hybryda gdzie na płytce ceramicznej sa napylone ścieżki i bezpośrednio osadzone wsady krzemowych struktur... także jakby jakikolwiek domorosły tuner wsadził tam łapy to ECU możne jedynie zastosować do pomiaru głębokości kosza na śmiecie... to nie ta epoka w elektronice...
ECU_1.JPG_JsmvYSU.resize.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Mapa silnika 2.0t

Post autor: Jam_Belfegor » 12 lip 2023, 16:45

upsss.... :) meakulpa teraz kapnąłem się że chodzi o Thesisa 2.0T, a właściciela pomyliłem z tym od żółtej Delty II. No to generalnie to co pisałem nie będzie aktualne... :) Thesis inna bajka : yesyes :

lancik77
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 01 lip 2014, 21:51
Imię: Michał
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Thesis - Mapa silnika 2.0t

Post autor: lancik77 » 17 lip 2023, 12:26

Nikt mi łap nie wsadzał bo mam ją od 10 lat. Wydaje mi się tylko że już nie chodzi jak kiedyś brakuje jej wigoru. Albo się przyzwyczaiłem w wolnym czasie po wakacjach wdrożę wasze porady. Dzięki
Były Lancia thema 2.0 turbo 16V, kappa 2.4 benzyna, AR166 2.0 turbo V6, AR 147 1.6,
Thesis 2.0T 2003r naprawiony skyhook ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”