Thesis - drży i dudni

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: volf » 26 kwie 2019, 20:22

jeśli przebieg jest prawdziwy a osłony gumowe są nieuszkodzone to odpowiedź może być jedna-części z gównolitu :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: pietrek125 » 26 kwie 2019, 20:55

Niekoniecznie... może smar z starości nie ma swoich właściowosci, jakie mieć powinien...
przykład z koncernu który stawiany jest za wzór niezawodności... Skoda Roomster 1.4TDI (całe 69KM) 2007r 160tyśKM , wibracje przy większych prędkościach... diagnoza przegub wewnętrzny... przy okazji oba progi nie istnieją... także z włoszczyzną nie jest tak źle...
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2019, 20:56 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: MICHU » 26 kwie 2019, 20:56

To jest jednak 215 KM masa tez nie niska co jak co to nie powinno być FWD. Komp pokazuje zbliżony przebieg, książka do 2010r była prowadzona a od stycznia 2013r smierć kliniczna.

Ps. właśnie tato tez wspomniał mi o smarze pietrek
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: pietrek125 » 26 kwie 2019, 21:04

Moc mocą, ale moment 263Nm nie jest oszałamiający... znacznie gorzej przeguby powinny mieć w JTD i 2.0TB...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: MICHU » 26 kwie 2019, 21:05

Czyli jednak starość
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: pietrek125 » 26 kwie 2019, 21:09

A skrzynia jak zmienia biegi :?: nie szarpie :?:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: MICHU » 26 kwie 2019, 21:13

pietrek125 pisze: 26 kwie 2019, 21:09 A skrzynia jak zmienia biegi :?: nie szarpie :?:
dobre pytanie, szarpać nie szarpie chodziła płynnie ale ostatnio coś
zaczęła przeciągać także już na dynamiczną plus ewentualnie elektrozawory rostry się psychicznie przygotowałem.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: pietrek125 » 26 kwie 2019, 21:30

Bo jakby szarpała, to mogło by być przyczyną szybszego zużycia przegubów...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: proxima86 » 26 kwie 2019, 22:07

A dlaczego nie bierzecie pod uwagę tego,że może jakiś wariat kiedyś palił laczka tym autem na skręconych kołach i rozwalił przeguby?Napewno stary dziadziuś jeździł i dbał?
Mógł dorwać się jakiś młody i rozdupcyć ino moment

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: kond243 » 26 kwie 2019, 22:13

Na skręconych kołach cierpią ale przeguby zewnętrzne najbardziej. Tutaj też obstawiam smar. Stracił swoje właściwości i tripod wytarł kielich wewnątrz.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: volf » 26 kwie 2019, 22:15

Od palenia laczka na skręconych kołach to się przeguby zewnętrzne (czyli te przy kołach) psują.
I jeśli zewnętrzne wytrzymują 500kkm a wewnętrzne 150kkm to nie ma sensu szukać usterek w smarach, momentach czy nie wiadomo gdzie :)
Kond243 a czemu ten sam smar nie stracił właściwości w zewnętrznych :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: proxima86 » 26 kwie 2019, 22:17

volf pisze:Od palenia laczka na skręconych kołach to się przeguby zewnętrzne (czyli te przy kołach) psują.
I jeśli zewnętrzne wytrzymują 500kkm a wewnętrzne 150kkm to nie ma sensu szukać usterek w smarach, momentach czy nie wiadomo gdzie :)
Kond243 a czemu ten sam smar nie stracił właściwości w zewnętrznych :?:
Tak czy inaczej styl jazdy ma wielkie znaczenie,przebieg jest nie duży więc przy normalnej jeździe nie powinno być problemów.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: volf » 26 kwie 2019, 22:23

Jest też inne rozwiązanie-przy kołach są przeguby Birfielda czy jakoś tak a przy skrzyni tripod. Może już z założenia one są mniej trwałe?
Jeszcze w Thesis są one razem z kawałkiem skrzyni co niepotrzebnie podnosi cenę...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: MICHU » 26 kwie 2019, 22:29

jeśli mówimy już o cenach to proszę bardzo, wycena od baseniarza co by Ci volf całkiem tetrisa obrzydzić ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - drży i dudni

Post autor: kond243 » 26 kwie 2019, 22:33

Muszę sprawdzić czy nie da się zaaplikować przegubów z kappy 20vt. Mam przeguby z Thesis z JTD z aisinem. Trzeba będzie porównać jak to wychodzi z frezami i średnicami. Zastanawia mnie czy przegub jest ten sam w skrzyni dla manuala i automatu. Ceny nie normalne. Kurcze te z kappy od 2.4 vis przez 20vt po JTD oraz Tds były takie same i nie zniszczalne.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”