Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

sobol81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 06 sty 2015, 21:01
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: sobol81 » 06 sty 2015, 21:31

Witam Wszystkich ,

Jak w temacie może ktoś z Was zmagał się z takim problemem i coś mi podpowie,

na wolnych obrotach silnik drży czuć te drgania na fotelu jak się siedzi, obrotomierz nie waha się ,

silnik jak otworzy się maskie też wydaje się dość równo pracować ,

wymieniłem świece bo pierwsza taka myśl była ....

ale nic nie pomogło , czy te silniki tak nie równo chodzą ? 3.0 v6 - czy czuć drgania w kabinie jak się siedzi ?

czy w mojej jest coś nie tak ? - może poduszki silnika,

podczas jazdy juz nic nie czuć takiego.

miał ktoś podobny problem , proszę o pomoc jesli ktoś tak miał i usunął taką usterkę.

pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2015, 6:39 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Drżenie silnika na wolnych obrotach lancia thesis 3.0 v6

Post autor: AUFER » 06 sty 2015, 21:34

Obejrzyj stan poduszek silnika, oraz zobacz w jakim stanie jest łapa (patrz lewa strona nad silnikiem), czy guma nie jest wywalona.
Dość częsty problem.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

sobol81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 06 sty 2015, 21:01
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Drżenie silnika na wolnych obrotach lancia thesis 3.0 v6

Post autor: sobol81 » 06 sty 2015, 21:43

Dzięki za odp

no właśnie ta guma w łapie jest naderwana ( lewa góra silnika )

czy to od tego może tak być , jeśli tak mówisz to jest naderwana gołym okiem widać ,

ale teraz pytanie czy jak założę nową czy nie będzie jeszcze bardziej drżał ( jak jest w tych autach )

założyć używaną oryginał czy podróbę a nową

pytam bo kiedyś w mondeo nic nie czułem w kabinie silniczek chodził lux ale po prostu wizualnie też zauważyłem naderwaną

gumę w łapie i wymieniłem na nowy zamiennik ze sklepu i wtedy dopiero sobie narobiłem w kabinie było jak w traktorze tak

drżał.

założyłem z powrotem wyrwaną i było po problemie.

A jak jest w tych silnikach ? Teraz drży , czy to na pewno będzie to ?

I jaką tuleję założyć żeby było ok.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Drżenie silnika na wolnych obrotach lancia thesis 3.0 v6

Post autor: AUFER » 06 sty 2015, 21:49

Czy na pewno to tylko to to się okaże, ale jak jest oberwana to czas na wymianę, kolega wymienił i Mu pomogło.

A jak stan poduszek na sankach co podtrzymują silnik?
Oglądałeś je?

Zajrzyj w dział " zrób to sam" tam nasz kolega Belial666 pokazał jak to zrobić tylko na swoim silniku JTD.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: SIWY155 » 07 sty 2015, 17:06

Tzw.łapę załóż oryginalną bo zamienniki mają zbyt twardą gumę w związku z czym są przyczyną przenoszenia wibracji co sam zauważyłeś. Poza tym wibracje mogą pochodzić z niewłaściwego ustawienia faz rozrządu ew.wytarcia, którejś krzywki na wałku rozrządu.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

sobol81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 06 sty 2015, 21:01
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: sobol81 » 07 sty 2015, 18:09

Witam,

problem jest w miarę opanowany,

wyprasowałem dziś tuleję z łapy i zamontowałem ją odwotnie, efekt jest niezły ,

prawie całe wibracje ustąpiły,
Ostatnio zmieniony 07 sty 2015, 19:16 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy nie mieszać dwóch problemów w różnych tematach!

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: AUFER » 07 sty 2015, 18:19

Zamów kolego nową sztukę tak jak Siwy155 Ci radził, bo to nie ma sensu takie obracanie tulei...
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

sobol81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 06 sty 2015, 21:01
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: sobol81 » 07 sty 2015, 18:26

No było by fajnie bo jestem troszkie podłamany,

ile może taka tuleja może kosztować , bo chyba całą łapę bez sensu,

nie ma u mnie aso do tego niestety w Płocku.

A w normalnych hurtowniach brak.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: AUFER » 07 sty 2015, 18:41

Zerknij tutaj np:

link
Ok 140.00zł
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

sobol81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 06 sty 2015, 21:01
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: sobol81 » 08 sty 2015, 21:34

Zamówiona,

dzieki za link, zamówiłem za 140 zł.

Założę jak przyjdzie i napiszę czy pomogło.

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: ArtoKucior » 09 sty 2015, 9:48

Jeśli chodzi o obracanie tulei to nie wiem jak w Lancii ale w swojej Alfie 166 z tyłu obróciłem wszystkie tuleje o 45'. Efekt? Kolejne 50 tysi km zrobiłem i nadal jest ok.
Widzę nowy kolega i chyba z Płocka w dodatku. Czekamy na temat w "Nasze Lancie" jak założysz ze swoją Lancią :)
Pozdrawiam i bezawaryjności

sobol81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 06 sty 2015, 21:01
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: sobol81 » 12 sty 2015, 17:56

Dziś założyłem nową poduszkę silnika tą u góry z lewej strony

problem rozwiązany !

nic już nie drży , poduszkę kupiłem oryginalną

dzięki za podpowiedzi , jedno z głowy.

Pozdrawiam.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: AUFER » 12 sty 2015, 17:59

Tak trzymać : ok2 :
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

zelek185
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 17 paź 2009, 8:19
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Płock

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: zelek185 » 06 wrz 2016, 19:20

Koledzy odświeżam temat. Ja u siebie również zaobserwowałem drgania gdy silnik pracuje na niskich obrotach. Podejrzenia od razu padły na poduszki silnika. Okazało się że winę ponosi cięgno o nr 60682659 widoczne na zdjęciu (pozycja 5) - ta łapa z widełkami
2.png
Czy ktoś z was wymieniał ten wspornik? Pytam ponieważ nie udało mi się znaleźć zamiennika a oryginał to koszt ok 650 zł. Wiem że Thesis nie należy do aut tanich w utrzymaniu i byłem tego świadom przed zakupem auta ale kwotę 650 zł uważam za lekką przesadę jak za taką część. Dla porównania wspornik/klamra 60673244 (pozycja 1 na tym samym zdjęciu) to kwota tylko 120 zł którą uważam za jak najbardziej akceptowalną. Moje pytanie brzmi czy ktoś z was już to wymieniał lub próbował regenerować? Jak sobie poradziliście z tym problemem? Przy okazji wrzucam screeny pozostałych poduszek mocujących silnik 3.0 v6 w Thesis.
1.png
3.png
4.png
5.png
6.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Królowa jest tylko jedna - Lancia Thesis V6
Thesis 3.0 V6 2003r - LPG

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 V6 - drgania silnika na wolnych obrotach

Post autor: Bartek-Lodz » 06 wrz 2016, 19:31

SIWY155 pisze:Tzw.łapę załóż oryginalną bo zamienniki mają zbyt twardą gumę w związku z czym są przyczyną przenoszenia wibracji co sam zauważyłeś. Poza tym wibracje mogą pochodzić z niewłaściwego ustawienia faz rozrządu ew.wytarcia, którejś krzywki na wałku rozrządu.
Dobrze ustawiony rozrząd daje to,że nawet bez poduszki w łapie silnik nie wibruje.
Co do oryginalnej łapy z tuleją - możesz spokojnie założyć zamiennik ale musisz w gumie zrobić kilka nawierceń aby tuleja lepiej poddawała się drganiom.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”