Thesis - problem ze skrzynią

Grzegorz_op
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Opole

Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: Grzegorz_op » 15 lut 2015, 17:56

Witam wszystkich. Dziś pojawił mi się nowy problem w tesce. Mianowicie nie zrzuca biegu podczas postoju w korku, jak to miało miejsce wcześniej. Pozatym dziś w trakcie jazdy przy,prędkości,ok 70km/h ostro szarpnęła przy przerzucaniu biegu, po czym wywaliło błąd comfortronica i EPB (po restarcie silnika i autoteście błędy,zniknęły, a auto jeździ normalnie, poza tym niezrzucaniem biegu przy postoju). Moje pytanie brzmi: czy powinienem się szykować na poważniejszą imprezę w warsztacie?

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis skrzynia

Post autor: cesar » 15 lut 2015, 18:46

Witaj, ja robiłem skrzynię w Szczecinie, firma Kisielnicki, wchodził mi tryb awaryjny na skrzyżowaniu, podczas jazdy nie, ale na 2 szarpało.Teraz jest ok. jadę jeszcze w okresie gwarancyjnym do regulacji, przy redukcji z 2 na 1 czuje drgnięcie,pasażer nie wie ,ale ja to wyczuwam.
Thesis 3,0 V6 2002

Grzegorz_op
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Opole

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: Grzegorz_op » 15 lut 2015, 19:17

A ile kolega zapłacił za ten remont jeśli można wiedzieć?

cesar
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 349
Rejestracja: 31 sty 2014, 15:41
Imię: cesar
Lokalizacja: PP

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: cesar » 15 lut 2015, 20:41

3000
Thesis 3,0 V6 2002

Grzegorz_op
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Opole

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: Grzegorz_op » 16 lut 2015, 18:21

A tak gwoli tego że nadzieja umiera ostatnia.. Co to może się mojej wydarzać?

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: LUKIThesis » 16 lut 2015, 20:10

Grzegorz, jeśli chodzi o wyrzucanie na luz po zatrzymaniu, to nie powinno być to wyczuwalne.
Sprawdź, gdy auto odpalone stoi na "N" wrzuć na "D" trzymając hamulec i po 1 sek przełącz na "N", jeśli wyczujesz zrzucenie biegu, to oznacza, że "luz" jeszcze nie załapał . Drugi test wykonaj, że po wrzuceniu na "D" trzymając hamulec utrzymaj bieg "D" ponad 5 sek i po tym czasie zrzuć na "N", jeśli nie wyczujesz zrzutu to oznacza, że "luz" w Twojej skrzyni pracuje prawidłowo.
Olej zmieniałeś?
U cesar-a, za 3 tys, raczej wymienili jedynie elektrozawory, za tą kwotę raczej nikt się nie podejmie rozbierania skrzyni.

Grzegorz_op
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Opole

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: Grzegorz_op » 16 lut 2015, 21:55

Luki. Powiem tak.. jak na D zrzucało na luz w korku to było odczuwalne, tak jak wrzucanie go z powrotem przy ruszaniu. Auto mam gdzieś 3 tyg. Kupiłem go w Łodzi od Damiana, jest/był na tym forum zarejestrowany DamianS bodajże. Odnośnie skrzyni od razu powiedział że elektrozawory będą do wymiany ALE za ok 80tyś km, pozatym nie była to sprzedaż na zasadzie "Bierz Pan bo lepszego to Pan nie znajdziesz, niemiec płakał jak sprzedawał". Tak czy inaczej 3000 zł za seme elektro to chyba gruba przesada.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: LUKIThesis » 17 lut 2015, 7:28

Grzegorzu, nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu jeden elektrozawór ciśnieniowy kosztował 600 zł w MidParts. Ciśnieniowych elektrozaworów są trzy szt i pięć biegowych . Koszt biegowych to coś ok 100 zł szt w ASO.
Biorąc pod uwagę narzuty mechaników za swoją pracę to te 3 tys to cena do przyjęcia jeśli wymienili wszystkie elektrozawory ;)
Zawsze twierdzę, że jeśli odczuwamy problemy ze skrzynią należy zacząć od elektrozaworów , najlepiej od kompletnego korpusu elektrozaworów wraz z nimi niż od razu porywać się na kapitalkę, która oscyluje między 6-8 tys zł .
Po zatrzymaniu czy przy ruszeniu nie powinno być wyczuwalne szarpnięcie.

Grzegorz_op
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Opole

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: Grzegorz_op » 17 lut 2015, 7:51

Niestety jednak czuć te szarpnięcia, lekko bo lekko ale jednak. Czy to oznacza czas na remont?

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: ArtoKucior » 17 lut 2015, 11:24

Może po prostu wina leży po stronie oleju...może już lekko zużyty jest tj rzadszy niż jak jest nowy i może minimalnie elektrozawory przepuszczają. W ASB duże ciśnienie panuje podczas jazdy na D. Ja ze swoją założyłem temat u AutoJózefów, objawy mam gorsze niż to co Ty opisałeś a mimo wszystko mi proponują wymianę jedynie tych 3 elektrozaworów a razem z tym wymiana oleju jest. Ostatnio przez czysty przypadek miałem okazję podejrzeć jak wygląda olej w mojej skrzyni i jest taki brązowawy czyli do wymiany. Myślę, że poprzedni właściciel Cie nie oszukał i możliwe jest przejeżdżenie tych kilometrów do wymiany elektrozaworów chociaż napewno nie zaszkodzi zrobić to w niedługim czasie (tak dmuchać na zimne :) ). Przy sprawnej ASB prowadzenie Thesis to bajka :) szczególnie po mieście wygoda :)

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: LUKIThesis » 17 lut 2015, 21:24

Grzegorz_op pisze:Niestety jednak czuć te szarpnięcia, lekko bo lekko ale jednak. Czy to oznacza czas na remont?
Jeśli zmiana oleju nie pomoże to możesz zacząć myśleć o wymianie elektrozaworów lub kompletnym korpusie elektrozaworów wraz z nimi. Trzeba brać pod uwagę, że korpus też ulega zużyciu więc nie zawsze sama wymiana elektrozaworów rozwiąże problemy.
Można też spróbować samodopasowania i nauczenia od nowa pracy skrzyni i wyrównania ciśnień lecz gdy uszkodzone są elektrozawory to nauczenie nie przyniesie pozytywnych rezultatów, a czasu i paliwa na to potrzeba.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: grzegorz m » 21 lut 2015, 13:37

Wymień sobie olej i kup nowy sterownik (cały korpus)skrzyni.Jak nie jest skrzynia zajechana to będzie po kłopocie.Nie żałuj kasy.Luki ma rację

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: grzegorz m » 21 lut 2015, 13:43

Mianowicie nie zrzuca biegu podczas postoju w korku, jak to miało miejsce wcześniej.
Tak naprawdę nigdy wcześniej nie zastanawialem się nad tym czy jak stoję na D i trzymam hamulec to skrzynia zrzuca z biegu na neutral???Zawsze mam wrażenie,że jest po prostu na biegu.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: LUKIThesis » 21 lut 2015, 21:37

Cześć Grzesiu , masz wrażenie, że skrzynia jest na biegu bo przechodzenie na " luz" nie może się objawiać szarpnięciem . Po puszczeniu hamulca przejście z "luzu" na bieg też nie może objawiać się szarpnięciem. Każde szarpnięcie oznacza jakieś niedomagania skrzyni np. zużyty olej , nieszczelności obudowy , uszkodzenie elektrozaworów lub uszkodzenia mechaniczne .

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - problem ze skrzynią

Post autor: grzegorz m » 22 lut 2015, 10:05

czyli jak trzymam np. na światlach tereskę na hamulcu w pozycji D to tak naprawdę jest na luzie???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”