Thesis - problem ze skrzynią
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Opole
Thesis - problem ze skrzynią
Witam wszystkich. Dziś pojawił mi się nowy problem w tesce. Mianowicie nie zrzuca biegu podczas postoju w korku, jak to miało miejsce wcześniej. Pozatym dziś w trakcie jazdy przy,prędkości,ok 70km/h ostro szarpnęła przy przerzucaniu biegu, po czym wywaliło błąd comfortronica i EPB (po restarcie silnika i autoteście błędy,zniknęły, a auto jeździ normalnie, poza tym niezrzucaniem biegu przy postoju). Moje pytanie brzmi: czy powinienem się szykować na poważniejszą imprezę w warsztacie?
Re: Thesis skrzynia
Witaj, ja robiłem skrzynię w Szczecinie, firma Kisielnicki, wchodził mi tryb awaryjny na skrzyżowaniu, podczas jazdy nie, ale na 2 szarpało.Teraz jest ok. jadę jeszcze w okresie gwarancyjnym do regulacji, przy redukcji z 2 na 1 czuje drgnięcie,pasażer nie wie ,ale ja to wyczuwam.
Thesis 3,0 V6 2002
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Opole
Re: Thesis - problem ze skrzynią
A ile kolega zapłacił za ten remont jeśli można wiedzieć?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Opole
Re: Thesis - problem ze skrzynią
A tak gwoli tego że nadzieja umiera ostatnia.. Co to może się mojej wydarzać?
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Grzegorz, jeśli chodzi o wyrzucanie na luz po zatrzymaniu, to nie powinno być to wyczuwalne.
Sprawdź, gdy auto odpalone stoi na "N" wrzuć na "D" trzymając hamulec i po 1 sek przełącz na "N", jeśli wyczujesz zrzucenie biegu, to oznacza, że "luz" jeszcze nie załapał . Drugi test wykonaj, że po wrzuceniu na "D" trzymając hamulec utrzymaj bieg "D" ponad 5 sek i po tym czasie zrzuć na "N", jeśli nie wyczujesz zrzutu to oznacza, że "luz" w Twojej skrzyni pracuje prawidłowo.
Olej zmieniałeś?
U cesar-a, za 3 tys, raczej wymienili jedynie elektrozawory, za tą kwotę raczej nikt się nie podejmie rozbierania skrzyni.
Sprawdź, gdy auto odpalone stoi na "N" wrzuć na "D" trzymając hamulec i po 1 sek przełącz na "N", jeśli wyczujesz zrzucenie biegu, to oznacza, że "luz" jeszcze nie załapał . Drugi test wykonaj, że po wrzuceniu na "D" trzymając hamulec utrzymaj bieg "D" ponad 5 sek i po tym czasie zrzuć na "N", jeśli nie wyczujesz zrzutu to oznacza, że "luz" w Twojej skrzyni pracuje prawidłowo.
Olej zmieniałeś?
U cesar-a, za 3 tys, raczej wymienili jedynie elektrozawory, za tą kwotę raczej nikt się nie podejmie rozbierania skrzyni.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Opole
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Luki. Powiem tak.. jak na D zrzucało na luz w korku to było odczuwalne, tak jak wrzucanie go z powrotem przy ruszaniu. Auto mam gdzieś 3 tyg. Kupiłem go w Łodzi od Damiana, jest/był na tym forum zarejestrowany DamianS bodajże. Odnośnie skrzyni od razu powiedział że elektrozawory będą do wymiany ALE za ok 80tyś km, pozatym nie była to sprzedaż na zasadzie "Bierz Pan bo lepszego to Pan nie znajdziesz, niemiec płakał jak sprzedawał". Tak czy inaczej 3000 zł za seme elektro to chyba gruba przesada.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Grzegorzu, nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu jeden elektrozawór ciśnieniowy kosztował 600 zł w MidParts. Ciśnieniowych elektrozaworów są trzy szt i pięć biegowych . Koszt biegowych to coś ok 100 zł szt w ASO.
Biorąc pod uwagę narzuty mechaników za swoją pracę to te 3 tys to cena do przyjęcia jeśli wymienili wszystkie elektrozawory
Zawsze twierdzę, że jeśli odczuwamy problemy ze skrzynią należy zacząć od elektrozaworów , najlepiej od kompletnego korpusu elektrozaworów wraz z nimi niż od razu porywać się na kapitalkę, która oscyluje między 6-8 tys zł .
Po zatrzymaniu czy przy ruszeniu nie powinno być wyczuwalne szarpnięcie.
Biorąc pod uwagę narzuty mechaników za swoją pracę to te 3 tys to cena do przyjęcia jeśli wymienili wszystkie elektrozawory
Zawsze twierdzę, że jeśli odczuwamy problemy ze skrzynią należy zacząć od elektrozaworów , najlepiej od kompletnego korpusu elektrozaworów wraz z nimi niż od razu porywać się na kapitalkę, która oscyluje między 6-8 tys zł .
Po zatrzymaniu czy przy ruszeniu nie powinno być wyczuwalne szarpnięcie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 sty 2015, 15:34
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Opole
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Niestety jednak czuć te szarpnięcia, lekko bo lekko ale jednak. Czy to oznacza czas na remont?
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Może po prostu wina leży po stronie oleju...może już lekko zużyty jest tj rzadszy niż jak jest nowy i może minimalnie elektrozawory przepuszczają. W ASB duże ciśnienie panuje podczas jazdy na D. Ja ze swoją założyłem temat u AutoJózefów, objawy mam gorsze niż to co Ty opisałeś a mimo wszystko mi proponują wymianę jedynie tych 3 elektrozaworów a razem z tym wymiana oleju jest. Ostatnio przez czysty przypadek miałem okazję podejrzeć jak wygląda olej w mojej skrzyni i jest taki brązowawy czyli do wymiany. Myślę, że poprzedni właściciel Cie nie oszukał i możliwe jest przejeżdżenie tych kilometrów do wymiany elektrozaworów chociaż napewno nie zaszkodzi zrobić to w niedługim czasie (tak dmuchać na zimne ). Przy sprawnej ASB prowadzenie Thesis to bajka szczególnie po mieście wygoda
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Jeśli zmiana oleju nie pomoże to możesz zacząć myśleć o wymianie elektrozaworów lub kompletnym korpusie elektrozaworów wraz z nimi. Trzeba brać pod uwagę, że korpus też ulega zużyciu więc nie zawsze sama wymiana elektrozaworów rozwiąże problemy.Grzegorz_op pisze:Niestety jednak czuć te szarpnięcia, lekko bo lekko ale jednak. Czy to oznacza czas na remont?
Można też spróbować samodopasowania i nauczenia od nowa pracy skrzyni i wyrównania ciśnień lecz gdy uszkodzone są elektrozawory to nauczenie nie przyniesie pozytywnych rezultatów, a czasu i paliwa na to potrzeba.
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Wymień sobie olej i kup nowy sterownik (cały korpus)skrzyni.Jak nie jest skrzynia zajechana to będzie po kłopocie.Nie żałuj kasy.Luki ma rację
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Tak naprawdę nigdy wcześniej nie zastanawialem się nad tym czy jak stoję na D i trzymam hamulec to skrzynia zrzuca z biegu na neutral???Zawsze mam wrażenie,że jest po prostu na biegu.Mianowicie nie zrzuca biegu podczas postoju w korku, jak to miało miejsce wcześniej.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem ze skrzynią
Cześć Grzesiu , masz wrażenie, że skrzynia jest na biegu bo przechodzenie na " luz" nie może się objawiać szarpnięciem . Po puszczeniu hamulca przejście z "luzu" na bieg też nie może objawiać się szarpnięciem. Każde szarpnięcie oznacza jakieś niedomagania skrzyni np. zużyty olej , nieszczelności obudowy , uszkodzenie elektrozaworów lub uszkodzenia mechaniczne .
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - problem ze skrzynią
czyli jak trzymam np. na światlach tereskę na hamulcu w pozycji D to tak naprawdę jest na luzie???