Thesis 2.0vT - chip
Thesis 2.0vT - chip
Po paru latach użytkowania Thesis i zabawy w chip postanowiłem coś nieco o tym napisać. Mało jest wiedzy na ten temat w necie a wydaje mi się że taka wiedza jest warta zamieszczenia.
Samochód został przeze mnie zakupiony w 2013r. Z przebiegiem 85000 od pierwszego właściciela. Silnik był generalnie w dobrym stanie ale widać było że były prezes firmy ma mało wiedzy na temat tego, na jakiej zasadzie pracuje silnik spalinowy. Zostały wymienione rolki,napinacze,rozrząd, olej na valvo 5w50, regeneracja turbiny- w sumie to została tylko część zimna i gorąca obudowy reszta w postaci karakasa została wstawiona nowa.
Od początku użytkowania podobała mi się charakterystyka pracy tego silnika. Mając kappe coupe 20vt miałem wyobrażenie jak będzie jeździł. I tu było lekkie zaskoczenie bo samochód zdecydowanie wcześniej się zbierał z dużo mniejszą i łagodniejszą turbo dziurą. O ile w kappie silnik zaczynał się budzić przy zimnym powietrzu gdzieś od 2200-2300 by w okolicach 2600 iść pełną parą. W thesisie działo się to już od 1800 by od 2200 ciągnąć zdecydowanie. w thesisie zabawa kończyła się gdzieś koło 5000 po których silnik dużo oporniej się wkręcał. Z jednej strony nie było to złe, bo przebiegi tego silnika bez panewkowej historii są dużo dłuższe, z drugiej to jak wkręca się do odcinki coupeta napawała mnie lekką nostalgią. No cóż nie można mieć wszystkiego mówiłem sobie.
Po okresie zimowym kiedy zakupiłem auto przyszło lato, stanie w mieście i jak się okazuje dużo mniejsza sprawność momentu w stosunku do tego co było zimą. Różnica była na tyle duża że postanowiłem trochę bardziej wysilić silnik. Zrobiono program 380Nm i 210KM. Jazda była zdecydowanie przyjemniejsza, ale wkurzało mnie to, że niewiele się poprawiło na dole, a od 2800 do 4500 urywał głowę. I tak bez ochoty powrotu do serii, przejeździłem ponad rok. Silnikowi nic się nie stało, a co 8000-10000 był regularnie wymieniany olej na wcześniej wspomniany 5w50.-jest to bardzo dobry olej. W tym roku zmieniłem valvo na xado 10w60sport, który podobno jest prawie tak dobry jak millers. Czas pokaże.
Pod koniec roku 2015 zacząłem szukać, by jednak program ecu jeszcze trochę poprawić. Znalazłem firmę, która powiedziała że bezpiecznie (ale dla kierowców z głową) są w stanie podnieść moc do ok 235KM i 400Nm. Tak też się stało. Po trzech latach użytkowania dziś jestem bardzo zadowolony z tego jak ten samochód pracuje. Oczywiście startów jak z coupety nie ma, ale od 2 biegu w górę jest rakieta. Przy wyprzedzaniu również. Elastyczność pozostawia kappę daleko w tyle. Silnik od około 2000 zaczyna się ładnie zbierać by od 2200 mieć konkretnego kopa tak do 4700, potem czuć że ma ochotę iść dalej w przeciwieństwie do tego co było kiedyś.
Jak już kiedyś wspomniałem, program seryjny to nieporozumienie. 1.8-1.9 tony masy i taka moc... Na pewno do przemieszczania się wystarczy, ale by było bezpiecznie, dyskusyjne bym powiedział. Wiem że każdy czegoś innego oczekuje od samochodu, ja jednak lubię czuć, że jak trzeba to można ostro pogonić.
Oczywiście nikogo nie namawiam do takich chipów, ale moje zdanie, wynikające z empiryki potwierdza że warto. Nie dla każdego silnika jest taka zabawa, bo każdy jest w różnej kondycji technicznej. Są na rynku w sumie 3 rodzaje -
SOFT CHIP - 200KM - 340Nm
NORMAL CHIP - 210KM - 370Nm
HARD CHIP - 235KM - 400Nm.
Bardzo przyjemnie się robi już na środkowym programie, który zdecydowanie zadowoli większość użytkowników. Program ostatni to ostatnia "." nad ostatnim "i", ale nie dla każdego silnika.
Samochód został przeze mnie zakupiony w 2013r. Z przebiegiem 85000 od pierwszego właściciela. Silnik był generalnie w dobrym stanie ale widać było że były prezes firmy ma mało wiedzy na temat tego, na jakiej zasadzie pracuje silnik spalinowy. Zostały wymienione rolki,napinacze,rozrząd, olej na valvo 5w50, regeneracja turbiny- w sumie to została tylko część zimna i gorąca obudowy reszta w postaci karakasa została wstawiona nowa.
Od początku użytkowania podobała mi się charakterystyka pracy tego silnika. Mając kappe coupe 20vt miałem wyobrażenie jak będzie jeździł. I tu było lekkie zaskoczenie bo samochód zdecydowanie wcześniej się zbierał z dużo mniejszą i łagodniejszą turbo dziurą. O ile w kappie silnik zaczynał się budzić przy zimnym powietrzu gdzieś od 2200-2300 by w okolicach 2600 iść pełną parą. W thesisie działo się to już od 1800 by od 2200 ciągnąć zdecydowanie. w thesisie zabawa kończyła się gdzieś koło 5000 po których silnik dużo oporniej się wkręcał. Z jednej strony nie było to złe, bo przebiegi tego silnika bez panewkowej historii są dużo dłuższe, z drugiej to jak wkręca się do odcinki coupeta napawała mnie lekką nostalgią. No cóż nie można mieć wszystkiego mówiłem sobie.
Po okresie zimowym kiedy zakupiłem auto przyszło lato, stanie w mieście i jak się okazuje dużo mniejsza sprawność momentu w stosunku do tego co było zimą. Różnica była na tyle duża że postanowiłem trochę bardziej wysilić silnik. Zrobiono program 380Nm i 210KM. Jazda była zdecydowanie przyjemniejsza, ale wkurzało mnie to, że niewiele się poprawiło na dole, a od 2800 do 4500 urywał głowę. I tak bez ochoty powrotu do serii, przejeździłem ponad rok. Silnikowi nic się nie stało, a co 8000-10000 był regularnie wymieniany olej na wcześniej wspomniany 5w50.-jest to bardzo dobry olej. W tym roku zmieniłem valvo na xado 10w60sport, który podobno jest prawie tak dobry jak millers. Czas pokaże.
Pod koniec roku 2015 zacząłem szukać, by jednak program ecu jeszcze trochę poprawić. Znalazłem firmę, która powiedziała że bezpiecznie (ale dla kierowców z głową) są w stanie podnieść moc do ok 235KM i 400Nm. Tak też się stało. Po trzech latach użytkowania dziś jestem bardzo zadowolony z tego jak ten samochód pracuje. Oczywiście startów jak z coupety nie ma, ale od 2 biegu w górę jest rakieta. Przy wyprzedzaniu również. Elastyczność pozostawia kappę daleko w tyle. Silnik od około 2000 zaczyna się ładnie zbierać by od 2200 mieć konkretnego kopa tak do 4700, potem czuć że ma ochotę iść dalej w przeciwieństwie do tego co było kiedyś.
Jak już kiedyś wspomniałem, program seryjny to nieporozumienie. 1.8-1.9 tony masy i taka moc... Na pewno do przemieszczania się wystarczy, ale by było bezpiecznie, dyskusyjne bym powiedział. Wiem że każdy czegoś innego oczekuje od samochodu, ja jednak lubię czuć, że jak trzeba to można ostro pogonić.
Oczywiście nikogo nie namawiam do takich chipów, ale moje zdanie, wynikające z empiryki potwierdza że warto. Nie dla każdego silnika jest taka zabawa, bo każdy jest w różnej kondycji technicznej. Są na rynku w sumie 3 rodzaje -
SOFT CHIP - 200KM - 340Nm
NORMAL CHIP - 210KM - 370Nm
HARD CHIP - 235KM - 400Nm.
Bardzo przyjemnie się robi już na środkowym programie, który zdecydowanie zadowoli większość użytkowników. Program ostatni to ostatnia "." nad ostatnim "i", ale nie dla każdego silnika.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
fiat coupe miał 220KM w serii z silnika 2.0 20VT
I na serii w okolice 280 idą
I na serii w okolice 280 idą
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
Thesis-2.0 20vT. Seryjnie ma dobrą moc, podnoszenie nie ma sensu... Jeździłem po chipie 2.0 Nie wydalała przy mocnym bucie. Fakt jest taki, że jesli ktoś chce mieć chipa, to nie może się to skończyć tylko na "avaście".
Nr. telef. 501259455
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
Krawiec1 pisze:fiat coupe miał 220KM w serii z silnika 2.0 20VT
I na serii w okolice 280 idą
Krawiec 280km z tb2810 i serynych wtrysków nie wydoli - 265km max - wiem bo działałem w tym temacie.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
Belial dla ciebie może ma dobrą moc seria, dla mnie nie. o gustach się nie dyskutuje ale, nie dziwie się bo wiem jak jeżdzi 2.4jtd 150km... jest marnie, po przesiadce na 20vt inna bajka.belial666 pisze:Thesis-2.0 20vT. Seryjnie ma dobrą moc, podnoszenie nie ma sensu... Jeździłem po chipie 2.0 Nie wydalała przy mocnym bucie. Fakt jest taki, że jesli ktoś chce mieć chipa, to nie może się to skończyć tylko na "avaście".
Widzisz, jeżdze różnymi samochodami, na co dzień coupetą i thesisem i innymi dorywczo. Moje wyobrażenie o tym jak powinien chodzić samochód zapewne jest inne od twojego i stawianie przez ciebie powyższej tezy, kiedy ani nie posiadasz ani nie jeżdzisz na codzień silnikami 20vt czy mocniejszymi nie wiem za bardzo co ma wnieś do tematu, po za twoim "widzi mi się ".
Jeżeli jakaś 20vt thesis nie wydalała przy mocnym bucie na chipie tzn że albo silnik jest do dupy, albo turbina, albo... program. ale co to wnosi do tematu... że nie dla każdego silnika chip.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
Krawiec jest pewna różnica - ty piszesz o czymś co ktoś kiedyś wykręcił i na internet wrzucił, intuos z kolei o swoim doświadczeniu na przestrzeni kilku lat.
intuos, dzięki wielkie za ten post, bo w temacie chipów tego silnika dużo nie wiadomo. Na razie jeżdżę JTD, które po chipie ożywa, ale przy 235HP/400nm zaczynam się zastanawiać . Sprzęgło ci się nie ślizga?
Moim zdaniem gama silnikowa to główna przyczyna porażki marketingowej Thesisa. Samochód z tej półki powinien mieć diesla do 250HP i benzynę do 300HP co najmniej. Jedynym ratunkiem jest chipowanie
intuos, dzięki wielkie za ten post, bo w temacie chipów tego silnika dużo nie wiadomo. Na razie jeżdżę JTD, które po chipie ożywa, ale przy 235HP/400nm zaczynam się zastanawiać . Sprzęgło ci się nie ślizga?
Moim zdaniem gama silnikowa to główna przyczyna porażki marketingowej Thesisa. Samochód z tej półki powinien mieć diesla do 250HP i benzynę do 300HP co najmniej. Jedynym ratunkiem jest chipowanie
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
Sokrates. był moment kiedy sprzęgło zaczynało się ślizgać, ale okazało się że winą był zawór sterownia turbiną. Przyrosty mocy były niemal bez ograniczeń i zdarzało się że na wyższych biegach puszczało wiec pewnie szło więcej niż 400Nm. Zawór zmieniłem na nowy i moc zaczęła być rozwijana równomiernie bez uślizgiwania na sprzęgle. Przy okazji wymieniłem czujniki na dolocie łącznie z przepływką by było wiadomo że nie będzie przekłamań->saplanie stukowe-> płynięcie tłoków. Raz to przeżyłem w kappie i remont spowodował że ostrożniej podchodzę do tematów chipów nie pod samochód, a chodzi tu o gteci i novitec-i od fiata coupe, sprzedawane jako od Lancii... W thesisie ECU jest zdecydowanie nowsze i lepiej ogarnia ten silnik, bezpieczniej.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
Co do porażki thesisa to była nią tak naprawdę cena. Był projektowany z myślą o tym by być tańszym od konkurencji niemieckiej o 20-30%. Podczas gdy w salonie gdy się porównało audi A6 v6 2.4-170Km z np thesisem 2.0 turbo (podobne osiągi) to audi kosztował ok 165,000 a thesis 193.000. Kalkulacja prosta.
Ten samochód był za drogi. Gdyby kosztował 150.000 to szedłby jak świeże bułeczki z licznikiem co najmniej 160.000szt a nie ok 16.000szt...
Co do silników to powinno być 2.0 turbo z mocą 210KM, 2.4 turbo 260KM, 3.0 235KM, 3.2 260KM i diesel 220KM.
To była by dobra paleta silnikowa. Realna, mocna i z nutką tego czegoś w turbo co lancia zawsze miała.
No ale historia poszła inną drogą z gównianym automatem-nawet chłodnicy oleju brak, jak miało to wytrzymać, juz na etapie produkcji było wiadomo że po 150tys będzie problem. Jak zwykle cena została źle skalkulowana, czego doświadczyła delta 3.
Ten samochód był za drogi. Gdyby kosztował 150.000 to szedłby jak świeże bułeczki z licznikiem co najmniej 160.000szt a nie ok 16.000szt...
Co do silników to powinno być 2.0 turbo z mocą 210KM, 2.4 turbo 260KM, 3.0 235KM, 3.2 260KM i diesel 220KM.
To była by dobra paleta silnikowa. Realna, mocna i z nutką tego czegoś w turbo co lancia zawsze miała.
No ale historia poszła inną drogą z gównianym automatem-nawet chłodnicy oleju brak, jak miało to wytrzymać, juz na etapie produkcji było wiadomo że po 150tys będzie problem. Jak zwykle cena została źle skalkulowana, czego doświadczyła delta 3.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: THESIS 2.0VT - CHIP
Ja bym jeszcze dorzucił np v6 turbo ~300-350KM - i z tego możnaby zrobić sportivę z czerwonymi skórami a nie z hehe 2.4 jtd 185KM (z całym szacunkiem do tego udanego przecież diesla)
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis 2.0vT - chip
Tu masz rację...diesel fajny ale sportiva powinna być najmocniejszą benzyną
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Re: Thesis 2.0vT - chip
Przy zabawach z PB uważajcie temperaturę gazów spalinowych, w PB łatwo przejeb... i zacznie się topienie tłoków.
A tak to miłej zabawy.
Co do ślizgania sprzęgła to w 99% winna turbina, wali powietrzem a z tego jest Newton.
A tak to miłej zabawy.
Co do ślizgania sprzęgła to w 99% winna turbina, wali powietrzem a z tego jest Newton.
- mike22vip
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 sty 2016, 21:25
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Żnin
Re: Thesis 2.0vT - chip
Witam odświeżam temat czy masz kolego namiary na ta firme co zrobiła ci ten chip tuning i ile cię to kosztowało??intuos pisze:Po paru latach użytkowania Thesis i zabawy w chip postanowiłem coś nieco o tym napisać. Mało jest wiedzy na ten temat w necie a wydaje mi się że taka wiedza jest warta zamieszczenia.
Samochód został przeze mnie zakupiony w 2013r. Z przebiegiem 85000 od pierwszego właściciela. Silnik był generalnie w dobrym stanie ale widać było że były prezes firmy ma mało wiedzy na temat tego, na jakiej zasadzie pracuje silnik spalinowy. Zostały wymienione rolki,napinacze,rozrząd, olej na valvo 5w50, regeneracja turbiny- w sumie to została tylko część zimna i gorąca obudowy reszta w postaci karakasa została wstawiona nowa.
Od początku użytkowania podobała mi się charakterystyka pracy tego silnika. Mając kappe coupe 20vt miałem wyobrażenie jak będzie jeździł. I tu było lekkie zaskoczenie bo samochód zdecydowanie wcześniej się zbierał z dużo mniejszą i łagodniejszą turbo dziurą. O ile w kappie silnik zaczynał się budzić przy zimnym powietrzu gdzieś od 2200-2300 by w okolicach 2600 iść pełną parą. W thesisie działo się to już od 1800 by od 2200 ciągnąć zdecydowanie. w thesisie zabawa kończyła się gdzieś koło 5000 po których silnik dużo oporniej się wkręcał. Z jednej strony nie było to złe, bo przebiegi tego silnika bez panewkowej historii są dużo dłuższe, z drugiej to jak wkręca się do odcinki coupeta napawała mnie lekką nostalgią. No cóż nie można mieć wszystkiego mówiłem sobie.
Po okresie zimowym kiedy zakupiłem auto przyszło lato, stanie w mieście i jak się okazuje dużo mniejsza sprawność momentu w stosunku do tego co było zimą. Różnica była na tyle duża że postanowiłem trochę bardziej wysilić silnik. Zrobiono program 380Nm i 210KM. Jazda była zdecydowanie przyjemniejsza, ale wkurzało mnie to, że niewiele się poprawiło na dole, a od 2800 do 4500 urywał głowę. I tak bez ochoty powrotu do serii, przejeździłem ponad rok. Silnikowi nic się nie stało, a co 8000-10000 był regularnie wymieniany olej na wcześniej wspomniany 5w50.-jest to bardzo dobry olej. W tym roku zmieniłem valvo na xado 10w60sport, który podobno jest prawie tak dobry jak millers. Czas pokaże.
Pod koniec roku 2015 zacząłem szukać, by jednak program ecu jeszcze trochę poprawić. Znalazłem firmę, która powiedziała że bezpiecznie (ale dla kierowców z głową) są w stanie podnieść moc do ok 235KM i 400Nm. Tak też się stało. Po trzech latach użytkowania dziś jestem bardzo zadowolony z tego jak ten samochód pracuje. Oczywiście startów jak z coupety nie ma, ale od 2 biegu w górę jest rakieta. Przy wyprzedzaniu również. Elastyczność pozostawia kappę daleko w tyle. Silnik od około 2000 zaczyna się ładnie zbierać by od 2200 mieć konkretnego kopa tak do 4700, potem czuć że ma ochotę iść dalej w przeciwieństwie do tego co było kiedyś.
Jak już kiedyś wspomniałem, program seryjny to nieporozumienie. 1.8-1.9 tony masy i taka moc... Na pewno do przemieszczania się wystarczy, ale by było bezpiecznie, dyskusyjne bym powiedział. Wiem że każdy czegoś innego oczekuje od samochodu, ja jednak lubię czuć, że jak trzeba to można ostro pogonić.
Oczywiście nikogo nie namawiam do takich chipów, ale moje zdanie, wynikające z empiryki potwierdza że warto. Nie dla każdego silnika jest taka zabawa, bo każdy jest w różnej kondycji technicznej. Są na rynku w sumie 3 rodzaje -
SOFT CHIP - 200KM - 340Nm
NORMAL CHIP - 210KM - 370Nm
HARD CHIP - 235KM - 400Nm.
Bardzo przyjemnie się robi już na środkowym programie, który zdecydowanie zadowoli większość użytkowników. Program ostatni to ostatnia "." nad ostatnim "i", ale nie dla każdego silnika.
Było:
Fiat Marea 2.0 20V 154ps Alfa Romeo 147 1.6 ts 105ps
Mazda RX8 1.3 192ps Rover 75 2.5 V6 177ps Porsche Cayenne 4.5 V8 450ps
------------------------------------------------------------------------
Jest:
Lancia Thesis 2.0 20V 185ps Daewoo Matiz (Kalafior)
Fiat Marea 2.0 20V 154ps Alfa Romeo 147 1.6 ts 105ps
Mazda RX8 1.3 192ps Rover 75 2.5 V6 177ps Porsche Cayenne 4.5 V8 450ps
------------------------------------------------------------------------
Jest:
Lancia Thesis 2.0 20V 185ps Daewoo Matiz (Kalafior)