Thesis - nie odpala.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 mar 2016, 14:31
- Imię: grzesiek
- Lokalizacja: Oleśnica/Berlin
Thesis - nie odpala.
Mam problem. Wczoraj pojechałem do sklepu, zgasiłem silnik. Stwierdziłem, że auto jest źle zaparkowane. Chciałem uruchomić silnik, ale nie było odzewu rozrusznika. Po kilkudziesięciu próbach dałem spokój i poszedłem na zakupy. Po powrocie jakieś 1,5 godziny później Tereska odpaliła jakby nic. Gasiłem i odpalałem z dziesięć razy i wszystko działa.
Pytanie co może być przyczyną początkowego nieodpalenia ?
Żadnego błędu na wyświetlaczu.
Rozrusznik w ogóle nie kręcił.
Pytanie co może być przyczyną początkowego nieodpalenia ?
Żadnego błędu na wyświetlaczu.
Rozrusznik w ogóle nie kręcił.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2016, 20:23 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Karygodna pisownia!!! Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem.
Powód: Karygodna pisownia!!! Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem.
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: thesis nieotpala
Jak nie kręcił to znaczy, że nie dostał prądu...i teraz pytanie. Dlaczego nie dostał prądu? A że włoszczyzna lubi się sama psuć i sama naprawiać to nie pierwszyzna
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: thesis nieotpala
Wyjmij przekaźnik od rozrusznika w skrzynce przy przednim błotniku i zobacz czy nie zaśniedział styki - ew. dla świętego spokoju można przekaźnik wymienić - mnie już 2 razy padł.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- JawaRenegade
- Forumowicz/ka
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 maja 2012, 0:37
- Skype: renegade_89_666
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żukczyn
Re: Thesis - nie odpala.
Troszkę odgrzeje temat bo nigdzie ne mogę znaleźć w instrukcji czy też w wujku Google, schematu na którym jest oznaczony konkretnie przekaźnik od rozrusznika. Bo niestety patent zastosowany przez Artura prawie spalił mi auto. A dokładniej żona która nie umiejętnie go użyła.
Jest: Lancia Thesis 2.0T + gaz; Fiat 500L Cross 1.4 2019r. AR 159 SW 1.9 Jtdm;
Była: Lancia Kappa SW 2.4 TDS, Lancia Dedra SW 1.8 GT 98', AR 156 lift 1.6TS;
Była: Lancia Kappa SW 2.4 TDS, Lancia Dedra SW 1.8 GT 98', AR 156 lift 1.6TS;
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - nie odpala.
Przekaźnik R20 (T20) drugi od lewej w górnym rzędzie,w skrzynce pod maską, ale z tego co widzę to w 2.0T nie ma przekaźnika...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis - nie odpala.
Sprawdź cewkę przy rozruszniku. I połączenie cienkiego kabla sterującego cewką. Często cewka jest winna takim zachowaniom.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - nie odpala.
Nie pamiętam dokładnie, który, ale w skrzynce bezpieczników pod maską znajdują się duże bezpieczniki. Pomarańczowe, chyba 40 , na pokrywce skrzynki są niewszystkie opisane za co odpowiadają i to właśnie jeden z nich odpowiada za włącznik zapłonu. Napewno opisane są w instrukcji dla danego silnika.
Wymień je na nowe, sprawdź czy nie zaśniedziały, zajrzyj od spodu płytki co się dzieje na głównych kościach. Obejrzyj wiązkę.
Wymień je na nowe, sprawdź czy nie zaśniedziały, zajrzyj od spodu płytki co się dzieje na głównych kościach. Obejrzyj wiązkę.
Re: Thesis - nie odpala.
Takie zachowania miałem przy słabnącym akumulatorze, zupełnie inaczej niż w innych autach reakcja na przekręcenie kluczyka była zerowa, tak jakby zbyt niskie napięcie aku nie uruchamiało przekaźnika. Inne auta w takim przypadku przynajmniej coś zarzęziły a teza nic. Wyglądało to tak ze raz kręcił a innym razem zero, potem jakby nigdy nic znów kręci. W końcu aku padł zupełnie i po jego wymianie, do tej pory nic podobnego nie wystapiło.
Aro 10.4;
Fiat UNO 1,4; LPG
Fiat Seicento 0,9; LPG
Suzuki Swift 1.3 16v;
Nissan Almera 1.5; LPG
Mazda 3 1.6 MZ-CD;
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V;
Lancia Thesis 2.4 JTD 10V;
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM.
Fiat UNO 1,4; LPG
Fiat Seicento 0,9; LPG
Suzuki Swift 1.3 16v;
Nissan Almera 1.5; LPG
Mazda 3 1.6 MZ-CD;
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V;
Lancia Thesis 2.4 JTD 10V;
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - nie odpala.
JawaRenegade pisze: ↑21 maja 2018, 16:44 Troszkę odgrzeje temat bo nigdzie ne mogę znaleźć w instrukcji czy też w wujku Google, schematu na którym jest oznaczony konkretnie przekaźnik od rozrusznika. Bo niestety patent zastosowany przez Artura prawie spalił mi auto. A dokładniej żona która nie umiejętnie go użyła.
Czy Ty albo ArtoKucior wymienialiście akumulator?
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Thesis - nie odpala.
Spróbuj uderzyć kilka razy czymś i nie rozwalić z tylu takiego przekaźnika przy akumulatorze z żółtym przyciskiem. Wchodzi do niego cienki przewód (wtyczka 1 pin).
1200 zł kosztuje, przejście jest ale prąd już wystarczający nie płynie, jak masz światła załączone, przekręć kluczyk na w pozycję rozruchu i zgaś światła, czasem działa.
1200 zł kosztuje, przejście jest ale prąd już wystarczający nie płynie, jak masz światła załączone, przekręć kluczyk na w pozycję rozruchu i zgaś światła, czasem działa.
- Lybra_1747
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 19 sty 2011, 20:07
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Smołdzino pow. słupski
Re: Thesis - nie odpala.
Cytat z opisu Elearn:
"Równocześnie wzbudzany jest elektromagnes, który włącza mechanizm zasprzęglenia zębnika z wieńcem zębatym koła zamachowego, wprawiając w ten sposób w ruch wał korbowy silnika.
w skrajne położenie (AVV), zasilane są uzwojenia silnika, generując siły elektromagnetyczne umożliwiające obrót zębnika tego silnika.
Alternator ładuje akumulator wykorzystując normalne obroty silnika. Wałek alternatora (wirnik) jest wprawiany w ruch obrotowy przez wał korbowy silnika za pomocą paska. Wirnik, zasilany prądem wzbudzenia, generuje pole magnetyczne, które indukuje w uzwojeniu stałym (stojan) prąd zmienny. Diodowy mostek prostowniczy, znajdujący się z tyłu alternatora umożliwia prostowanie prądu zmiennego na prąd stały, który jest przesyłany w celu ładowania akumulatora.
Regulator napięcia, także wbudowany w alternator, zapewnia wydatkowanie prądu przy stałym napięciu (około 14 V) w dowolnym zakresie zmian obciążenia i prędkożci obrotowej silnika.
Sprawność układu ładowania jest kontrolowana przez Body Computer, który odbiera i mierzy sygnał D+, przesyłany przez alternator przy pracującym silniku.
W przypadku wykrycia nieprawidłowożci na wyżwietlaczu w zestawie wskażników wyświetlany jest odpowiedni komunikat.
Body Computer odbiera także sygnał wartości napięcia akumulatora, w zakresie zmieniającym się od 18V do 6V.
Informacja ta jest następnie przesyłana przez sieć Can do innych jednostek elektronicznych zainstalowanych w samochodzie tak, aby możliwe było wyłączenie urządzeń servizi w przypadku spadku napięcia akumulatora.
Rozruch może być uniemożliwiony przez odłącznik akumulatora, znajdujący się w komorze bagażnika, który, po otwarciu, odcina zasilanie całego samochodu. Taka sytuacja występuje w przypadku sygnału z wyłącznika bezwładnościowego, w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia, które mogłoby zagrozić zdrowiu kierowcy. W związku z tym początkowy stan wyłącznika jest przywracany ręcznie przez samego kierowcę.
W przypadku obecności Passive Entry / Key Less Go, samochodu nie można uruchomić, jeżeli układ kierowniczy jest zablokowany elektronicznie przez specjalną centralkę ( Patrz Schemat elektryczny E7065 Elektryczna blokada układu kierowniczego ).
Dopóki układ kierowniczy jest zablokowany rozrusznik nie może odebrać sygnału uruchomienia z wyłącznika zapłonu, ponieważ obwód sygnału jest zablokowany przez specjalny przekażnik znajdujący się w komorze silnika.
Po odblokowaniu układu kierowniczego obwód jest zamykany i rozrusznik może odebrać sygnał uruchomienia z wyłącznika zapłonu."
"Równocześnie wzbudzany jest elektromagnes, który włącza mechanizm zasprzęglenia zębnika z wieńcem zębatym koła zamachowego, wprawiając w ten sposób w ruch wał korbowy silnika.
w skrajne położenie (AVV), zasilane są uzwojenia silnika, generując siły elektromagnetyczne umożliwiające obrót zębnika tego silnika.
Alternator ładuje akumulator wykorzystując normalne obroty silnika. Wałek alternatora (wirnik) jest wprawiany w ruch obrotowy przez wał korbowy silnika za pomocą paska. Wirnik, zasilany prądem wzbudzenia, generuje pole magnetyczne, które indukuje w uzwojeniu stałym (stojan) prąd zmienny. Diodowy mostek prostowniczy, znajdujący się z tyłu alternatora umożliwia prostowanie prądu zmiennego na prąd stały, który jest przesyłany w celu ładowania akumulatora.
Regulator napięcia, także wbudowany w alternator, zapewnia wydatkowanie prądu przy stałym napięciu (około 14 V) w dowolnym zakresie zmian obciążenia i prędkożci obrotowej silnika.
Sprawność układu ładowania jest kontrolowana przez Body Computer, który odbiera i mierzy sygnał D+, przesyłany przez alternator przy pracującym silniku.
W przypadku wykrycia nieprawidłowożci na wyżwietlaczu w zestawie wskażników wyświetlany jest odpowiedni komunikat.
Body Computer odbiera także sygnał wartości napięcia akumulatora, w zakresie zmieniającym się od 18V do 6V.
Informacja ta jest następnie przesyłana przez sieć Can do innych jednostek elektronicznych zainstalowanych w samochodzie tak, aby możliwe było wyłączenie urządzeń servizi w przypadku spadku napięcia akumulatora.
Rozruch może być uniemożliwiony przez odłącznik akumulatora, znajdujący się w komorze bagażnika, który, po otwarciu, odcina zasilanie całego samochodu. Taka sytuacja występuje w przypadku sygnału z wyłącznika bezwładnościowego, w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia, które mogłoby zagrozić zdrowiu kierowcy. W związku z tym początkowy stan wyłącznika jest przywracany ręcznie przez samego kierowcę.
W przypadku obecności Passive Entry / Key Less Go, samochodu nie można uruchomić, jeżeli układ kierowniczy jest zablokowany elektronicznie przez specjalną centralkę ( Patrz Schemat elektryczny E7065 Elektryczna blokada układu kierowniczego ).
Dopóki układ kierowniczy jest zablokowany rozrusznik nie może odebrać sygnału uruchomienia z wyłącznika zapłonu, ponieważ obwód sygnału jest zablokowany przez specjalny przekażnik znajdujący się w komorze silnika.
Po odblokowaniu układu kierowniczego obwód jest zamykany i rozrusznik może odebrać sygnał uruchomienia z wyłącznika zapłonu."
Były : THEMA 2.0ie 8V
Jest : LYBRA SW 1.8 LX, THESIS 2.4JTD;
Inne: Były: 2x F126, F126BIS (z silnikiem LANCIA 700ccm), FIAT ARGENTA 2000ie (1983), SUZUKI: VITARA 1.6 (1993r), SAMURAI 1.3 (1989r), Są: FIAT GP 1.4 8V (2006r), HONDA CR-V 2.0 (2004);
Służbowe: Były: UAZ469B, JEEP CHEROKEE 2,8 V6, LADA NIVA 1.6i, SAMURAI 1.3, Jest: KIA SPORTAGE 2.0
Jest : LYBRA SW 1.8 LX, THESIS 2.4JTD;
Inne: Były: 2x F126, F126BIS (z silnikiem LANCIA 700ccm), FIAT ARGENTA 2000ie (1983), SUZUKI: VITARA 1.6 (1993r), SAMURAI 1.3 (1989r), Są: FIAT GP 1.4 8V (2006r), HONDA CR-V 2.0 (2004);
Służbowe: Były: UAZ469B, JEEP CHEROKEE 2,8 V6, LADA NIVA 1.6i, SAMURAI 1.3, Jest: KIA SPORTAGE 2.0
- JawaRenegade
- Forumowicz/ka
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 maja 2012, 0:37
- Skype: renegade_89_666
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żukczyn
Re: Thesis - nie odpala.
Po wymianie rozrusznika (musiałem bo stary się spalił) i przeczyszczeniu przekaźnika znajdującego się w skrzynce bezpieczników pod maską, problem jak na razie znikł. Generalnie tak jak ktoś już pisał. Cewka elektro magnetyczna jest sprawna jeżeli rozrusznik pracuje po zrobieniu mostka pomiędzy zasilaniem a sygnałówką. W taki przypadku nie ma sygnału. A jeżeli raz pojawia się a raz znika i związane jest to z temperaturą silnika lub otoczenia to winą jest przekaźnik.
Jest: Lancia Thesis 2.0T + gaz; Fiat 500L Cross 1.4 2019r. AR 159 SW 1.9 Jtdm;
Była: Lancia Kappa SW 2.4 TDS, Lancia Dedra SW 1.8 GT 98', AR 156 lift 1.6TS;
Była: Lancia Kappa SW 2.4 TDS, Lancia Dedra SW 1.8 GT 98', AR 156 lift 1.6TS;