Jeżeli Anglik to Alfa - ale Alfy z GB skupują ludzie z IT właśnie dla silników 3.2, wiem bo ja z kolei kupuję od nich skrzynie. W remont tego się nie pakuj bo to bez sensu.
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie zakup porządnej jednostki 3.0 np. od Marka z Zakrętu - tu masz link
silnik1.JPG
i wsadzenie tego do twojej budy. Co do mocy czy momentu za bardzo nie odczujesz, że to 3.0 bo - sterownik skrzyni masz od 3.2 i konwerter zostanie od 3.2 a w Thesis 3.0 był dławiony tym nieszczęsnym konwerterem. Kolejna sprawa to musisz sobie poszukać kogoś kto to ogarnia bo jak będziesz to robić u Pana Henia to Ci i 50 tysi zabraknie.
A skoro mówisz, że możesz i 50 tysi wsadzić, to trzeba było pojechać do DE albo IT i kupić sobie za 30 tysi 3.2 w ładnym, pewnym stanie a nie trupa za 9 koła od oszusta-handlarza.
Chyba, że chcesz być Alleyem II, któy kupił szrot, wsadził w niego dwie albo i trzy kupy kasy a i tak auto praktycznie stoi bo ciągle coś a już o silnikach nie ma co pisać bo tam będzie się ciężko doliczyć ile razy i co było robione. Jeżeli skrzynie masz walniętą to tu masz link
silnik2.JPG
gość jest pewnym sprzedającym. Oczywiście przed montażem proponowałbym weryfikację skrzyni + ew. wymiana ciśnieniówek + olej dynamicznie i jak dobrze pogadasz z Markiem z Zakrętu + dobrze pogadasz ze sprzedającym skrzynie + znajdziesz kogoś kto Ci to ogarnie za rozsądne pieniądze to powinieneś zmieścić się w 10 tys i na dzień dziecka wyjechać na ulice.
Jeżeli nie masz nikogo kto Ci to może ogarnąć to napisz mi na priv, możesz przytaszczyć to lawetą do Łodzi i ja Ci tu załatwię, że Ci to moje chłopaki ogarną albo dam Ci namiar na warsztaty, które Ci to ogarną.
Tak czy inaczej musisz rozbić skarbonkę - jednak zanim ją rozbijesz to dobrze byłoby obejrzeć ten twój pojazd bo może się okazać, że będzie to interes nieopłacalny z uwagi na inne mankamenty auta.
Co do cen to uczciwe ceny jakie powinieneś zapłacić:
wymiana silnika wraz ze skrzynią - max 1500 PLN
weryfikacja skrzyni biegów - do 400 PLN
dynamiczna wymiana oleju wraz z olejem - do 800 PLN
ew. naprawa skrzyni - 800 PLN+ materiał
za silnik 3.0 nawet z małym przebiegiem więcej jak 3500 bym nie dał
za skrzynię nie więcej jak 1800 PLN
kompletny rozrząd+uszczelki pod dekle - 1000 PLN
wymiana rozrządu - max 500 PLN
świece 220 PLN
Cewka zamiennik - 140 PLN
Cewka oryginał - 280 PLN
Cewka używana - max 60 PLN
Jak ktoś zacznie Ci wciskać jakieś pierdoły to spójrz na to co Ci napisałem.
Pamiętaj też, że ja mam kilka Thesisów i Kappy V6 i wiem co i jak oraz z kim i gdzie.