Thesis 2.4 170KM - zawór EGR - czy jest/czyszczenie

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Thesis 2.4 170KM - zawór EGR - czy jest/czyszczenie

Post autor: skatering » 26 cze 2016, 0:13

Witam Serdecznie!
Napotkałem na swojej drodze z Teresą problem z "mułowatością" przy niskich obrotach, szczególnie widoczny przy leniwej jeździe na wyższym biegu (rozpędzanie od niskich obrotów).
Silnik wtedy jest mułowaty przez sekundę/kilka jakby się jąka po czym odpala pełną moc (podobne do efektu turbodziury)
Objawy więc wskazują na podobieństwo do zatkanego zaworu EGR.
Jednak ELEARN pokazuję stronę o EGR - jako niedostępną, na forum fiata (stilo abarth) chłopaki mówią ,że w ogóle nie ma ten silnik EGR tylko jakąś alternatywę.

Czy ktoś mi może podpowiedzieć jak to w końcu z tym EGR w tym silniku jest - i czy jest? i gdzie go szukać , bo znaleźć nie mogę:)
Ewentualnie proszę o info i pomysły co jeszcze zobaczyć...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.4 170KM - zawór EGR - czy jest/czyszczenie

Post autor: kond243 » 26 cze 2016, 11:47

Jeśli mowa o 2.4 20v benzynka to ten silnik nie posiada zaworu EGR. Posprawdzaj podciśnienia oraz actuator od zmiennej długości kolektora ssącego.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 170KM - zawór EGR - czy jest/czyszczenie

Post autor: bogdan » 27 cze 2016, 5:05

j. w. nie ma.

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 170KM - zawór EGR - czy jest/czyszczenie

Post autor: skatering » 16 wrz 2016, 21:39

Ponieważ zamykać tematy należy i informować o przebiegu to , rzeknę Ja ,że jest blisko i pomimo wielu diagnoz i sprawdzeniu u "speców" oraz samodzielnie - nie dających efektów oraz ślepych, nastał taki czas w którym moja benzynka zaczęła klekotać jak diesel... więc prawdopodobnie przyczyna to wariator, z przyśpieszaniem i resztą objawów również się zgadza, troszkę jeszcze to potrwa zanim odstawie auto ze względu na nieobecność w domu, ale jak już się dobierzemy do niego to dam znać czy wystarczyła naprawa zestawem naprawczym (około 30 zł) czy konieczna wymiana kompletna (cena zn x30).
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”