Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 cze 2018, 01:20

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 18 maja 2017, 20:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Tak na poważnie - co do naprawy manuala problem jest w tym, że naprawić automat jest łatwiej niż skrzynie manualną. Sam kiedyś walczyłem ze skrzynią manualną i niestety po naprawie nie działała już tak jak przed. Mimo wsadzenia niemałych pieniędzy i zapewnień fachowca, że będzie super. Osobiście znam tylko jednego człowieka co potrafił naprawić dobrze skrzynie - miał dynamometr w ręku i szczelinomierz z suwmiarką w oku - niestety nie wiem czy jeszcze żyje a już bankowo nie naprawia skrzyń z uwagi na ewentualny wiek tego człowieka.
Najlepiej dorwać jakąś skrzynię, która jest jeszcze w aucie do rozbiórki ale jeszcze nadającym się do jazdy. Przetestować i kupować. Naprawy są drogie i często nieefektywne.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 18 maja 2017, 22:37 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1862
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
. Ja swoją skrzynię naprawiałem i muszę powiedzieć, że to był raczej błąd.. Jakbym stał drugi raz przed wyborem, to wstawiłbym używkę..
... z obecnymi manualami jest jeden podstawowy problem w postaci regulacji prawidłowego luzu układu przekładni głównej. Właściwa regulacja nie stanowi problemu jeśli ma się trochę doświadczenia i odpowiednie przyrządy a to niestety jako para rzadko występuje, Naprawa synchronizatorów (najczęstszej przyczyny problemów) jeśli nie jest związana z wymianą koła zębatego (sprżęgła kłowego) nie jest kosztowną a części jeśli dostępne ograniczają się do wymiany "przesuwki" i pierścienia ciernego synchronizatora. Niestety każdorazowa wymiana elementów skrzyni wymaga regulacji pary kół przekładni głównej co niestety najczęściej kończy się "wyciem" skrzyni biegów a to wystarczy ażeby każdy nawet śednio słyszący kierowca uznał decyzję o naprawie skrzyni jako błędną.
Trudno coś doradzać ale sprawna używka jest lepszym i tańszym rozwiązaniem. W przypadku skrzyń bez przekładni głównej wszelkie naprawy są stosunkowo proste (poza polonezem oczywiście) a jedynym dylematem jest dostępność części.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]