Thesis - naprawiać czy wymieniać skrzynię manualną?

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - naprawiać czy wymieniać skrzynię manualną?

Post autor: Bartek-Lodz » 18 maja 2017, 20:50

Tak na poważnie - co do naprawy manuala problem jest w tym, że naprawić automat jest łatwiej niż skrzynie manualną. Sam kiedyś walczyłem ze skrzynią manualną i niestety po naprawie nie działała już tak jak przed. Mimo wsadzenia niemałych pieniędzy i zapewnień fachowca, że będzie super. Osobiście znam tylko jednego człowieka co potrafił naprawić dobrze skrzynie - miał dynamometr w ręku i szczelinomierz z suwmiarką w oku - niestety nie wiem czy jeszcze żyje a już bankowo nie naprawia skrzyń z uwagi na ewentualny wiek tego człowieka.
Najlepiej dorwać jakąś skrzynię, która jest jeszcze w aucie do rozbiórki ale jeszcze nadającym się do jazdy. Przetestować i kupować. Naprawy są drogie i często nieefektywne.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Thesis - naprawiać czy wymieniać skrzynię manualną?

Post autor: adamM20 » 18 maja 2017, 22:37

s0krates pisze: 17 maja 2017, 23:15 . Ja swoją skrzynię naprawiałem i muszę powiedzieć, że to był raczej błąd.. Jakbym stał drugi raz przed wyborem, to wstawiłbym używkę..
... z obecnymi manualami jest jeden podstawowy problem w postaci regulacji prawidłowego luzu układu przekładni głównej. Właściwa regulacja nie stanowi problemu jeśli ma się trochę doświadczenia i odpowiednie przyrządy a to niestety jako para rzadko występuje, Naprawa synchronizatorów (najczęstszej przyczyny problemów) jeśli nie jest związana z wymianą koła zębatego (sprżęgła kłowego) nie jest kosztowną a części jeśli dostępne ograniczają się do wymiany "przesuwki" i pierścienia ciernego synchronizatora. Niestety każdorazowa wymiana elementów skrzyni wymaga regulacji pary kół przekładni głównej co niestety najczęściej kończy się "wyciem" skrzyni biegów a to wystarczy ażeby każdy nawet śednio słyszący kierowca uznał decyzję o naprawie skrzyni jako błędną.
Trudno coś doradzać ale sprawna używka jest lepszym i tańszym rozwiązaniem. W przypadku skrzyń bez przekładni głównej wszelkie naprawy są stosunkowo proste (poza polonezem oczywiście) a jedynym dylematem jest dostępność części.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”