Tak na poważnie - co do naprawy manuala problem jest w tym, że naprawić automat jest łatwiej niż skrzynie manualną. Sam kiedyś walczyłem ze skrzynią manualną i niestety po naprawie nie działała już tak jak przed. Mimo wsadzenia niemałych pieniędzy i zapewnień fachowca, że będzie super. Osobiście znam tylko jednego człowieka co potrafił naprawić dobrze skrzynie - miał dynamometr w ręku i szczelinomierz z suwmiarką w oku - niestety nie wiem czy jeszcze żyje a już bankowo nie naprawia skrzyń z uwagi na ewentualny wiek tego człowieka.
Najlepiej dorwać jakąś skrzynię, która jest jeszcze w aucie do rozbiórki ale jeszcze nadającym się do jazdy. Przetestować i kupować. Naprawy są drogie i często nieefektywne.
Thesis - naprawiać czy wymieniać skrzynię manualną?
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - naprawiać czy wymieniać skrzynię manualną?
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Thesis - naprawiać czy wymieniać skrzynię manualną?
... z obecnymi manualami jest jeden podstawowy problem w postaci regulacji prawidłowego luzu układu przekładni głównej. Właściwa regulacja nie stanowi problemu jeśli ma się trochę doświadczenia i odpowiednie przyrządy a to niestety jako para rzadko występuje, Naprawa synchronizatorów (najczęstszej przyczyny problemów) jeśli nie jest związana z wymianą koła zębatego (sprżęgła kłowego) nie jest kosztowną a części jeśli dostępne ograniczają się do wymiany "przesuwki" i pierścienia ciernego synchronizatora. Niestety każdorazowa wymiana elementów skrzyni wymaga regulacji pary kół przekładni głównej co niestety najczęściej kończy się "wyciem" skrzyni biegów a to wystarczy ażeby każdy nawet śednio słyszący kierowca uznał decyzję o naprawie skrzyni jako błędną.
Trudno coś doradzać ale sprawna używka jest lepszym i tańszym rozwiązaniem. W przypadku skrzyń bez przekładni głównej wszelkie naprawy są stosunkowo proste (poza polonezem oczywiście) a jedynym dylematem jest dostępność części.
Pozdrawiam