Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Dashek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2016, 12:59
Skype: Dashyslav
Imię: Dashek
Lokalizacja: Będzin

Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Postautor: Dashek » 28 kwie 2016, 16:17

Witam!! Chłopaki i dziewczyny.
Bartek z Łodzi miał racje co do mojej Tereski i słusznie mi współczuł "udanego" zakupu.
Mianowicie,dziś wracałem od mechanika po wymianie rozrządu i...
I po kilku kilometrach zaczęło coś hałasować,otworzyłem okno,gaz i słucham,nagle coś pier...ło
Chmura dymu,ludzie machają zgasiłem i hamuje...auto się jara od spodu...ugasiłem
Laweta,mechanik:rozwaliło miskę,korbowód,tłok i coś tam jeszcze...teraz moje pytanie,czy jest sens to robić,czy szukać silnika?
Jakieś rady?
Sorry za błędy,ale jeszcze jestem w szoku..
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 11:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Przeniosłem do odpowiedniego działu, poprawiłem temat. Używaj polskich znaków! /stabraf/

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: volf » 28 kwie 2016, 18:07

Przy takiej demolce to chyba nie za bardzo jest możliwy remont, musisz szukać drugiego silnika...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: Bartek-Lodz » 28 kwie 2016, 18:17

Jakoś tak dziwnym zbiegiem okoliczności po wymianie rozrządu korba z tłokiem wyszła miską? A po wymianie odpaliła normalnie i miała moc tak jak przed wymianą.
Wiesz, ogólnie to to auto to taki trochę skarbonkowóz a teraz z rozwalonym silnikiem to już lipa po całości. Silnik 3.2 sprawne są w cenie i nikt sprawnego silnika nie odda Ci poniżej 5 tys. Ten z allegro możesz sobie odpuścić, to mówię od razu. Można poczekać aż coś się trafi z Alfy ale w IT czy w DE te silniki też są drogie.
Lepiej już wsadzić 3.0 - są dostępne a i cena niższa a różnica w jeździe będzie prawie żadna bo główną robotę robi tu konwerter od ASB, który do 3.2 ma inne przeniesienie momentu. A samo 3.0 zawirusujesz na 230 KM i będzie ok.
Pytanie jest takie czy warto bo jeżeli skrzynia już coś niedomagała, zawias też słaby do tego blacharka taka sobie to może się okazać, że to bez sensu - a Niemiec też raczej nie płakał jak sprzedawał tylko raczej pozbył się kłopotu.
Ogólnie jest tak, że obecnie zdrowe 3.2 z gwarancją to koszt od 7 do 9 tysi - bez gwarancji nie ma nawet o czym rozmawiać a sama gwarancja musi być na piśmie razem z rachunkiem za silnik a ni na gębę bo się później obudzisz z ręką w nocniku.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 371
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: grzegorz m » 28 kwie 2016, 22:35

A tak masz zamiar nic nie dochodzić od tego mechanika??? Rozwaliło silnik po robocie rozrządu i nic?

Dashek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2016, 12:59
Skype: Dashyslav
Imię: Dashek
Lokalizacja: Będzin

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: Dashek » 29 kwie 2016, 00:22

Kocham to auto i jestem uparty choćbym miał wsadzić tam 50 tys zl,zrobię to ! Tylko oczekuję konkretnych rad i sugestii...ten z allegro to lipa? Bo znalazłem z gta za 9tys...ale tez niby cewka,tak jak u mnie a później cewka sra tłokiem przez miskę:D
Może jakiś anglik?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 11:04 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "edytuj" ! Połączyłem. Używamy polskich znaków.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: Bartek-Lodz » 29 kwie 2016, 01:02

Jeżeli Anglik to Alfa - ale Alfy z GB skupują ludzie z IT właśnie dla silników 3.2, wiem bo ja z kolei kupuję od nich skrzynie. W remont tego się nie pakuj bo to bez sensu.
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie zakup porządnej jednostki 3.0 np. od Marka z Zakrętu - tu masz link
silnik1.JPG
i wsadzenie tego do twojej budy. Co do mocy czy momentu za bardzo nie odczujesz, że to 3.0 bo - sterownik skrzyni masz od 3.2 i konwerter zostanie od 3.2 a w Thesis 3.0 był dławiony tym nieszczęsnym konwerterem. Kolejna sprawa to musisz sobie poszukać kogoś kto to ogarnia bo jak będziesz to robić u Pana Henia to Ci i 50 tysi zabraknie.
A skoro mówisz, że możesz i 50 tysi wsadzić, to trzeba było pojechać do DE albo IT i kupić sobie za 30 tysi 3.2 w ładnym, pewnym stanie a nie trupa za 9 koła od oszusta-handlarza.
Chyba, że chcesz być Alleyem II, któy kupił szrot, wsadził w niego dwie albo i trzy kupy kasy a i tak auto praktycznie stoi bo ciągle coś a już o silnikach nie ma co pisać bo tam będzie się ciężko doliczyć ile razy i co było robione. Jeżeli skrzynie masz walniętą to tu masz link
silnik2.JPG
gość jest pewnym sprzedającym. Oczywiście przed montażem proponowałbym weryfikację skrzyni + ew. wymiana ciśnieniówek + olej dynamicznie i jak dobrze pogadasz z Markiem z Zakrętu + dobrze pogadasz ze sprzedającym skrzynie + znajdziesz kogoś kto Ci to ogarnie za rozsądne pieniądze to powinieneś zmieścić się w 10 tys i na dzień dziecka wyjechać na ulice.
Jeżeli nie masz nikogo kto Ci to może ogarnąć to napisz mi na priv, możesz przytaszczyć to lawetą do Łodzi i ja Ci tu załatwię, że Ci to moje chłopaki ogarną albo dam Ci namiar na warsztaty, które Ci to ogarną.
Tak czy inaczej musisz rozbić skarbonkę - jednak zanim ją rozbijesz to dobrze byłoby obejrzeć ten twój pojazd bo może się okazać, że będzie to interes nieopłacalny z uwagi na inne mankamenty auta.

Co do cen to uczciwe ceny jakie powinieneś zapłacić:

wymiana silnika wraz ze skrzynią - max 1500 PLN
weryfikacja skrzyni biegów - do 400 PLN
dynamiczna wymiana oleju wraz z olejem - do 800 PLN
ew. naprawa skrzyni - 800 PLN+ materiał

za silnik 3.0 nawet z małym przebiegiem więcej jak 3500 bym nie dał
za skrzynię nie więcej jak 1800 PLN

kompletny rozrząd+uszczelki pod dekle - 1000 PLN
wymiana rozrządu - max 500 PLN
świece 220 PLN

Cewka zamiennik - 140 PLN
Cewka oryginał - 280 PLN
Cewka używana - max 60 PLN

Jak ktoś zacznie Ci wciskać jakieś pierdoły to spójrz na to co Ci napisałem.
Pamiętaj też, że ja mam kilka Thesisów i Kappy V6 i wiem co i jak oraz z kim i gdzie.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 11:26 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zamiast linków all...wstawiłem screeny z aukcji.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: Bartek-Lodz » 29 kwie 2016, 01:34

Silnik z tej aukcji
silnik3.JPG
też możesz sobie odpuścić - pierwsze słyszę o akcji serwisowej usuwania usterki zacierających się panewek - patrz też na uszczelki dekli - jak ktoś smaruje sylikonem zamiast wymienić je na nowe to tak jak handlarze sprzedają auta z głęboką rezerwą w baku bo szkoda im 50 PLN na paliwo.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 11:28 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zamiast linków all...wstawiłem screeny z aukcji.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

Adrian.

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: Adrian. » 29 kwie 2016, 10:41

tak z ciekawości zauważam że na allegro prócz tego za 5 tyś zł są też INNE 3.2 V6

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Wymiana silnika Thesis 3.2 V6

Postautor: Bartek-Lodz » 29 kwie 2016, 10:52

Adrian. pisze:tak z ciekawości zauważam że na allegro prócz tego za 5 tyś zł są też INNE 3.2 V6
Najważniejsze aby silnik najlepiej był w aucie aby można było sobie go przetestować i jak będzie to motor z Alfy to trzeba będzie wałki wydechowe przełożyć.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1427
Rejestracja: 14 lip 2013, 06:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk

Re: Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Postautor: ArtoKucior » 29 kwie 2016, 19:04

Adrian słuchaj kolegi Bartka...wie co z czym się je : ok2 :
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Postautor: Helios » 29 kwie 2016, 21:06

Jak chcesz to ja mam silnik 3.0 jeszcze w budzie...

Dashek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2016, 12:59
Skype: Dashyslav
Imię: Dashek
Lokalizacja: Będzin

Re: Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Postautor: Dashek » 15 cze 2016, 21:52

Silnik w aucie,uszczelniony i gotowy do odpalenia,niestety prawdopodobnie immo odcina paliwo,wyskakuje jakiś komunikat,że coś ze sterownikiem silnika czy jakoś tak (kręci ale nie odpala)...ktoś posiada jakąś wiedzę w tym temacie?

Sterownik jest dobrze założony,wszystkie kostki jeszcze raz podłączone,masa jest ok...listwa wtryskowa suchutka,kręci ale wgl nie podaje paliwa.
Gdyby ktoś mógł wyslać jakieś zdjęcie tego sterownika w aucie,jak on ma być podłączony.Byłbym wdzięczny.
Jeszcze jakis błąd skrzyni się pojawił,którego wcześniej nie było...słabne już przy tym aucie:()
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 08:30 przez Dashek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Postautor: Bartek-Lodz » 16 cze 2016, 03:55

Pisałem Ci na priv, ogólnie potrzebujesz kogoś kto ogarnia elektronikę w Thesisa nie tylko fizycznie brutalnie silnik wymienił.
3.2 u mnie chodził na sterowniku z 3.0 więc nie widzę problemu aby 3.0 chodził na sterowniku 3.2 - kwestia czy czegoś nie popsuli składając.

Mnie osobiście ostatnio lakiernicy podłączając reflektor wpięli odwrotnie kostkę - myślałem, ze się nie da ale byłem w błędzie.
Jak wymieniałem kiedyś silnik to mi kolega tak wtykał wtyczkę do sterownika na kolektorze, że pogiął 3 piny i auto nie chodziło na 3 cylindrach - 2 dni z tym walczyłem zanim doszedłem co jest grane.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1427
Rejestracja: 14 lip 2013, 06:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk

Re: Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Postautor: ArtoKucior » 16 cze 2016, 09:19

Tak jak u mnie ostatnio wpięta odwrotnie kostka od czujnika powietrza i auto kichało i gasło...ehhh ci fachowcyyyy
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.2 V6 - wymiana silnika

Postautor: intuos » 16 cze 2016, 13:00

sprawdz czy komputer został dobrze podłączony. To bosch 7.3.1. Jest tak zbudowany że może go przekręcić o 180' i wtyczki wejdą bo są dwie takie same. Możliwe że komp został przkręcony i podłączony źle.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości