Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 cze 2018, 16:08

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 lut 2017, 14:12 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
Posty: 6
Imię: Artur
Witam wszystkich miłośników marki Lancia.Od jakiegoś pół roku jestem właścicielem Lancii Thesis 3.0 v6 benzyna.Niedawno spotkała mnie bardzo dziwna usterka. Po wymianie cewki i wszystkich świec zapłonowych auto przestało wkręcać się na obroty, odpala normalnie chodzi na wszystkie cylindry ale gdy dodaję gazu to nie reaguje.( po dodaniu gazu zaświeca się mnóstwo błędów). Dodam, że wszystko sprawdziliśmy po tej wymianie, wszystkie wtyczki, piny są na swoim miejscu. Czy ktoś miał podobny problem i jest w stanie mi pomóc?


Ostatnio zmieniony 15 lut 2017, 14:59 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 15 lut 2017, 14:17 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3416
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Witaj pozytywnie zakręcony na Thesis : buja w oblokach :

Zmień dział na odpowiedni : gafa :

A sterowmik silnika był odpinany? Jeŝli tak to trza jeszcze raz sprawdzić czy nóżki nie zostały przypadkiem uszkodzone, zagięte przez pośpiech podczas spinania :-?
Pozdrawiambrać klubowiczów : ok2 :

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
Post: 15 lut 2017, 14:51 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
Posty: 6
Imię: Artur
Witam. Wszystko ok z wtyczkami i pinami , sprawdzaliśmy 2 razy.


Na górę
Post: 15 lut 2017, 20:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Mnie to wygląda na niepodpiętą przepustnicę. Może jakiś przewód się urwał od wtyczki do przepustnicy. Trzeba przemierzyć wiązkę i sprawdzić na kompie co jest.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 16 lut 2017, 13:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 132
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Obstawiam też przepływomierz. Choć ten moduł jest daleko od miejsc ingerencji mechaników, to nie zaszkodzi sprawdzić. Wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i spróbować normalnie odpalić i pojechać. Druga opcja - to już bliżej świec - Map Sensor. Także jedna wtyczka, często umiejscowiony jest od strony grodzi w kolektorze ssącym. Takie sprawy jednak bez problemu powinien wykryć każdy podstawowy skaner...

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Post: 16 lut 2017, 16:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Bartek obstawiał przepustnicę, nie przepływomierz, co jest słusznym tropem.
Uszkodzony przepływomierz, bądź nawet jego brak pozwoli wkręcić auto na obroty.
Przy uszkodzonym map sensorze na 99% występowałyby problemu z rozruchem auta.


Na górę
Post: 16 lut 2017, 19:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 sie 2013, 22:55
Posty: 78
Imię: Tomek
Lokalizacja: Knurów
Wracałeś do stanu z przed wymiany cewki/świec? Może nowa cewka jest uszkodzona ewentualnie jakaś świeca?


Na górę
Post: 16 lut 2017, 22:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Wracałeś do stanu z przed wymiany cewki/świec? Może nowa cewka jest uszkodzona ewentualnie jakaś świeca?
Kolego - przeczytaj ze zrozumieniem to co napisał poldek2011 w pierwszym poście - ZE ZROZUMIENIEM!!!!!!!!!!

Jako użytkownik kilku Lancii V6 oraz dłubacz w kilkunastu takich silnikach pragnę Cię poinformować, że uszkodzony przepływomierz, uszkodzona sonda czy nawet całkowity brak cewki nie będzie dawał takiego efektu jak pisze poldek2011.
Odpięcie przepustnicy da efekt, o którym pisze kolega w pierwszym poście.

Aby to wstępnie sprawdzić można na początek wszystko podpiąć jak należy i podłączyć po kompa i zobaczyć czy idzie sygnał otwarcia przepustnicy (kąt, procent otwarcia)
Ogólnie kolega mógł też mieć pecha i jak podpinał wtyczki do komputera na kolektorze dolotowym to skrzywił się któryś pin - np ten odpowiedzialny za komunikację z przepustnicą (miałem taki przypadek ale akurat z pinami od wtryskiwaczy)

Pozdrawiam kolegę i życzę powodzenia w walce.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 16 lut 2017, 22:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Obstawiam też przepływomierz. Choć ten moduł jest daleko od miejsc ingerencji mechaników, to nie zaszkodzi sprawdzić. Wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i spróbować normalnie odpalić i pojechać. Druga opcja - to już bliżej świec - Map Sensor. Także jedna wtyczka, często umiejscowiony jest od strony grodzi w kolektorze ssącym. Takie sprawy jednak bez problemu powinien wykryć każdy podstawowy skaner...
Widzę, że kolega ma naprawdę szeroką wiedzę na temat silnika BUSSO w Lancii. To nie JTD gdzie z tym przepływomierzem ciągle jakieś jaja są - zresztą mnie też to spotkało ale to chyba norma w uturbionych śmierduchach.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 17 lut 2017, 15:10 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
Posty: 6
Imię: Artur
Dziękuję wam bardzo za podpowiedzi i porady. Auto już stoi u elektryka.Przekaże mu te info. Dzięki za pomoc.Pozdrawiam


Na górę
Post: 17 lut 2017, 15:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
Dziękuję wam bardzo za podpowiedzi i porady. Auto już stoi u elektryka.Przekaże mu te info. Dzięki za pomoc.Pozdrawiam
Pamiętaj żeby po diagnozie i naprawie ładnie opisać co było przyczyną dla potomnych ;)


Na górę
Post: 03 kwie 2017, 08:35 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Posty: 6
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń
I jak? Problem rozwiązany?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]