Thesis 3.0 V6 - problem z wkręcaniem na obroty

poldek2011
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
Imię: Artur

Thesis 3.0 V6 - problem z wkręcaniem na obroty

Postautor: poldek2011 » 15 lut 2017, 14:12

Witam wszystkich miłośników marki Lancia.Od jakiegoś pół roku jestem właścicielem Lancii Thesis 3.0 v6 benzyna.Niedawno spotkała mnie bardzo dziwna usterka. Po wymianie cewki i wszystkich świec zapłonowych auto przestało wkręcać się na obroty, odpala normalnie chodzi na wszystkie cylindry ale gdy dodaję gazu to nie reaguje.( po dodaniu gazu zaświeca się mnóstwo błędów). Dodam, że wszystko sprawdziliśmy po tej wymianie, wszystkie wtyczki, piny są na swoim miejscu. Czy ktoś miał podobny problem i jest w stanie mi pomóc?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2017, 14:59 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3472
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Problem z wkręcaniem na obroty. Lncia Thesis 3.0 v6

Postautor: Maniak » 15 lut 2017, 14:17

Witaj pozytywnie zakręcony na Thesis : buja w oblokach :

Zmień dział na odpowiedni : gafa :

A sterowmik silnika był odpinany? Jeŝli tak to trza jeszcze raz sprawdzić czy nóżki nie zostały przypadkiem uszkodzone, zagięte przez pośpiech podczas spinania :-?
Pozdrawiambrać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

poldek2011
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
Imię: Artur

Re: Problem z wkręcaniem na obroty. Lncia Thesis 3.0 v6

Postautor: poldek2011 » 15 lut 2017, 14:51

Witam. Wszystko ok z wtyczkami i pinami , sprawdzaliśmy 2 razy.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: Bartek-Lodz » 15 lut 2017, 20:00

Mnie to wygląda na niepodpiętą przepustnicę. Może jakiś przewód się urwał od wtyczki do przepustnicy. Trzeba przemierzyć wiązkę i sprawdzić na kompie co jest.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 141
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: szwagier-lublin » 16 lut 2017, 13:56

Obstawiam też przepływomierz. Choć ten moduł jest daleko od miejsc ingerencji mechaników, to nie zaszkodzi sprawdzić. Wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i spróbować normalnie odpalić i pojechać. Druga opcja - to już bliżej świec - Map Sensor. Także jedna wtyczka, często umiejscowiony jest od strony grodzi w kolektorze ssącym. Takie sprawy jednak bez problemu powinien wykryć każdy podstawowy skaner...
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: Helios » 16 lut 2017, 16:29

Bartek obstawiał przepustnicę, nie przepływomierz, co jest słusznym tropem.
Uszkodzony przepływomierz, bądź nawet jego brak pozwoli wkręcić auto na obroty.
Przy uszkodzonym map sensorze na 99% występowałyby problemu z rozruchem auta.

tomik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 sie 2013, 22:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Knurów

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: tomik » 16 lut 2017, 19:48

Wracałeś do stanu z przed wymiany cewki/świec? Może nowa cewka jest uszkodzona ewentualnie jakaś świeca?

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: Bartek-Lodz » 16 lut 2017, 22:00

tomik pisze:
16 lut 2017, 19:48
Wracałeś do stanu z przed wymiany cewki/świec? Może nowa cewka jest uszkodzona ewentualnie jakaś świeca?
Kolego - przeczytaj ze zrozumieniem to co napisał poldek2011 w pierwszym poście - ZE ZROZUMIENIEM!!!!!!!!!!

Jako użytkownik kilku Lancii V6 oraz dłubacz w kilkunastu takich silnikach pragnę Cię poinformować, że uszkodzony przepływomierz, uszkodzona sonda czy nawet całkowity brak cewki nie będzie dawał takiego efektu jak pisze poldek2011.
Odpięcie przepustnicy da efekt, o którym pisze kolega w pierwszym poście.

Aby to wstępnie sprawdzić można na początek wszystko podpiąć jak należy i podłączyć po kompa i zobaczyć czy idzie sygnał otwarcia przepustnicy (kąt, procent otwarcia)
Ogólnie kolega mógł też mieć pecha i jak podpinał wtyczki do komputera na kolektorze dolotowym to skrzywił się któryś pin - np ten odpowiedzialny za komunikację z przepustnicą (miałem taki przypadek ale akurat z pinami od wtryskiwaczy)

Pozdrawiam kolegę i życzę powodzenia w walce.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: Bartek-Lodz » 16 lut 2017, 22:06

szwagier-lublin pisze:
16 lut 2017, 13:56
Obstawiam też przepływomierz. Choć ten moduł jest daleko od miejsc ingerencji mechaników, to nie zaszkodzi sprawdzić. Wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i spróbować normalnie odpalić i pojechać. Druga opcja - to już bliżej świec - Map Sensor. Także jedna wtyczka, często umiejscowiony jest od strony grodzi w kolektorze ssącym. Takie sprawy jednak bez problemu powinien wykryć każdy podstawowy skaner...
Widzę, że kolega ma naprawdę szeroką wiedzę na temat silnika BUSSO w Lancii. To nie JTD gdzie z tym przepływomierzem ciągle jakieś jaja są - zresztą mnie też to spotkało ale to chyba norma w uturbionych śmierduchach.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

poldek2011
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
Imię: Artur

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: poldek2011 » 17 lut 2017, 15:10

Dziękuję wam bardzo za podpowiedzi i porady. Auto już stoi u elektryka.Przekaże mu te info. Dzięki za pomoc.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: Helios » 17 lut 2017, 15:26

poldek2011 pisze:
17 lut 2017, 15:10
Dziękuję wam bardzo za podpowiedzi i porady. Auto już stoi u elektryka.Przekaże mu te info. Dzięki za pomoc.Pozdrawiam
Pamiętaj żeby po diagnozie i naprawie ładnie opisać co było przyczyną dla potomnych ;)

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 v6 - problem z wkręcaniem na obroty.

Postautor: kamilkoza88 » 03 kwie 2017, 08:35

I jak? Problem rozwiązany?


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości