Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 20:35

60677364 przed modem czyli zapewne z wentylatorem, 51748539 po modzie bez wentylatora....
Nowa niczym się nie różni... używana ma zapewne w sobie różne syfy... powodzenia w płukaniu...
Tu masz bez wentylatora
https://allegro.pl/oferta/chlodniczka-o ... 7655008599
Ostatnio zmieniony 05 lut 2019, 20:39 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 20:37

Jakoś Zalalem do niej płukankę LM do silnika samą bez niczego. Hmm wypłukała się. Płukana benzyną kilka razy po płukance. I wypłukała się bo nawet benzyna leciała po trzecim razie czyściutka. Wszystko się da tylko trzeba chcieć.I co wymiana oleju to z chłodnicy też spuszczam stary olej. I nic się z nią nie dzieje.A przynajmniej pasuje w orginalne miejsce i nikt nie wie o jej istnieniu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 20:46

Tak z ciekawości... dyfuzor z tej ori chłodnicy to skąd bierze powietrze :?: masz jakieś zdjęcia w jakiej pozycji jest ona zamontowana :?:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 20:51

Pionowo. Bierze z pod zderzaka. Jest dość spory otwór w zderzaku i szczelnie na uszczelce przylega dyfuzor. Jest też chwytak powietrza. I działa to bardzo dobrze. Ja tam włożyłem siatkę z filtra żeby ciała obce nie wpadały. Jest siatka fabrycznie ale jakiś dobry Niemiec niestety wyrwał ja ze zderzaka. I trzeba było improwizować.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 20:59

Czyli ten bolec z chłodnicy wchodzi w wspornik który jest przykręcony do sanek :?:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 21:23

Nie do sanek. Jest przykręcony do podłużnicy tam gdzie przykręcane są sanki a z drugiej strony na jedną śrubę M6 pod lampą do wspornika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 05 lut 2019, 21:34

Ach su... Bóg zapłać... : heej :
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kamilkoza88 » 06 lut 2019, 8:44

Ok, a teraz pytanko dotyczące kwestii podawania oleju do danej chłodniczki (tej ricambi originali :) ). Jest jakiś inny wymiennik założony na skrzyni, czy dodatkowy adapter (nie oglądałem skrzyni od diesla)?

Czy ktoś z was próbował kiedyś samemu wykonać taki adapter? Akurat tak się składa, że mam jakiś dostęp do odpowiednich urządzeń, żeby takie coś wykonać samemu, ale potrzebowałbym jakieś wymiary. Ale to musiałbym najpierw podjechać do Bydgoszczy żeby zabrać wymiennik ze starej skrzyni i zdjąć wymiary.

Swoją drogą trochę już schodzimy trochę z tematu głównego, dlatego proponuję tak nieśmiało założyć nowy temat, albo ten poprawić :)
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 06 lut 2019, 13:23

Skrzynia Aisin jest taka sama dla wszystkich silników... co do adaptera to masz wszystko podane na poprzedniej stronie..
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kamilkoza88 » 06 lut 2019, 14:12

No właśnie nie jest wszystko wyjaśnione, adaptery na pewno nie są takie same, skoro w dieslach jest chłodnica oleju, chyba, że jest to dodatkowa chłodnica wpinana w układ cieczy, który wstępnie ochładza ciecz przed wymiennikiem, Nie wiem nie widziałem.

Skrzynie nie są takie same, chociażby patrząc po obudowie. Do JTD masz inny dzwon, który jest integralną częścią obudowy. W środku różnią się również średnice wałków przełożenia głównego pomiędzy 2.4 benzyna, diesel i 3.0 V6. Każda skrzynia pracuje, przy innych momentach obrotowych. Kolejnymi różnicami w budowie, już na poletku producentów (volvo, opel, renault, nissan etc) są miedzy innymi różne osiowania wałków, różnej średnicy wałki, inne kanały w obudowie nie wspominając o wszystkim znanym różnicach w sterowaniu. A nadal jest to ten Aisin Werner 55-50 SN. Znam to z doświadczenia, bo sam próbowałem ratować swoją obudowę bo była wytarta (standard jak się nie wymienia oleju).

Także te skrzynie nie są takie same, stąd strasznie upierdliwa jest naprawa tych skrzyń, szczególnie w Thesis, gdzie wyprodukowano tego ok 17,5 tys sztuk.

Odnośnie adaptera to podałeś link do gotwca aftermarketowego, a ja pytałem, czy ktoś to robił w Polsce i ewentualnie jak podpina się fabryczną chłodnice.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kond243 » 06 lut 2019, 14:57

Każdy Aisin w Thesis ma wymiennik ciepła. A te adaptery są do wyjścia oleju na normalną chłodnice powietrzną. Jtd 20v ma chłodnicę powietrzną ale oleju silnikowego. Więc kupujesz adapter do tego termostat plus chłodnicę oleju silnikowego Ori od JTD. Dorabiasz przewody i tyle.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kamilkoza88 » 06 lut 2019, 16:49

Dziękuję bardzo za rzeczową i zwięzłą odpowiedź. : ok2 :
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 06 lut 2019, 19:15

Czytaj z zrozumieniem, bo wszystko było już opisane w poprzednich postach... co do adapterów to również wszystko masz opisane u Ruskiego, łącznie z schematem podłączenia... adaptery znalazłem tylko u Ruskiego na Ebay... jakbym znalazł w Polsce to bym podesłał linki do polskich...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kamilkoza88 » 07 lut 2019, 8:20

pietrek125 pisze: 06 lut 2019, 19:15 Czytaj z zrozumieniem
Masz racje, przepraszam moja wina ;)
Thesis 3.0

sashkata
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2019, 21:50

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: sashkata » 24 lip 2019, 23:15

Hello to everyone, excuse me that i am writing in English, i am Aleks from Bulgaria.
It is so nice you have so huge community in Poland with active Thesis drivers. Here in Bulgaria, we are not so many, and not so active, many cars are going out of order and people stop repairing them.
I have a Thesis 2005, 2,4 autamatic.
I had some problems with the automat gearbox, and today i changed the three linear solenoids , SLS, SLT, SLU with Rostra from USA.
The problem was that on 2nd, 3rd, and little on 4th gear, it was sort of slipping, like when you have middle throttle and the gears start pulling/pusshing and slip a little.
We thought it is the solenoids and/or the hydrotransformator. It was givning me Lock-up solenoi error, so i decided to change all three.
Today, after the change, and before adaptation, it was shifting much better, nut on higher RPMs.
I did adaptation through AlfaOBD, and then road adaptation, and then it returned almost in previous state.
I am not sure if the AlfaOBD adaptation/reset is proper one, and if the road adaptation i did is correct.
The road adaptation is driving in manual from 1st to 4th gear at 1500RPM, 5 times, then 1st to 5th gear at 1800, and 2500rpm, again 5 times each. After perfomring the one at 2500rpms, it started to behave bad, and now it slips at 1st, 2nd, 3rd, and 4th gear.
I also did manual downshift 5 times for adaptation purpose.
Are those the correct procedures?
Do i need to drive it many kms besides the adaptation to have real effect? I have done the same adaptation previously with mixed results, it was little better for 5-6000km and then new adaptation, but now is strange after the chamge of the solenoids.
Any ideas will be very helpful

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”