No właśnie o tym mówię... Ja wczoraj wymieniałem gumy w swojej, to wolałem zdjąć koła i luzem je zawieść do Janusza wulkanizatora...bo już oczami wyobraźni widziałem jak mi niszczą plastikowe nakładki progów podnośnikiem, nie wspominając właśnie o dokręcaniu...
Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Po wymianie "COVERA" nie widzę znaczącej różnicy,nadal przeciąga 2 i 3.
Zapewne moja skrzynia jest poważniej uszkodzona.
Dodaje fotki jakby ktoś chciał spróbować :
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Zapewne moja skrzynia jest poważniej uszkodzona.
Dodaje fotki jakby ktoś chciał spróbować :
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Może musi się "ułożyć"... pojeździsz trochę więcej to może sterownik skrzyni coś wykmini... najważniejsze, że nie jest gorzej, a koszt niewielki... może do kompletu musi być też poprawione oprogramowanie od Volvo , bo oni tam ostro walczyli z Aisin-em .
PS. U mnie dziś też owocnie, bo ożyła navi po wymianie lasera, i w końcu zmieniłem znienawidzony krzyżacki na jedynie słuszny...
PS. U mnie dziś też owocnie, bo ożyła navi po wymianie lasera, i w końcu zmieniłem znienawidzony krzyżacki na jedynie słuszny...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Bolec jest zjechany ten co jest za coverem.pietrek125 pisze:Może musi się "ułożyć"... pojeździsz trochę więcej to może sterownik skrzyni coś wykmini... najważniejsze, że nie jest gorzej, a koszt niewielki... może do kompletu musi być też poprawione oprogramowanie od Volvo , bo oni tam ostro walczyli z Aisin-em .
PS. U mnie dziś też owocnie, bo ożyła navi po wymianie lasera, i w końcu zmieniłem znienawidzony krzyżacki na jedynie słuszny...
A co do języka to też zmieniłem na elglish
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Proxima,
kasowales adaptacje w MES-ie?
To wazne przy takich ingerencjach.
Procedure adaptacji mam gdzies, nie mylic tej ze strony prnd.pl bo cyndola glupoty.
kasowales adaptacje w MES-ie?
To wazne przy takich ingerencjach.
Procedure adaptacji mam gdzies, nie mylic tej ze strony prnd.pl bo cyndola glupoty.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
To nie dobrze...
Jaki Englisch, jaki Englisch... jedynie słuszny to Italiano... Andiamo
Tez kasowałem Mes-em to fakt przeciągała, ale po 5km wszystko wracało do normy...
Głupoty nie głupoty, ale to info pochodzi z Sonnax-a
Temu niby pomogło...
https://www.youtube.com/watch?v=8aruFAhGEfM&t=
Ostatnio zmieniony 29 gru 2018, 20:09 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Ja mam english...adaptacje skrzyni robilem..
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
W notach sonnaxa raczej nie ma nic o adaptacji, polecam noty Atry, valvebodypros lub to :
To adapt the up shifts:
•Use the “D” position. Accelerate from a stop at a
light throttle, about 1400 RPM’s, through
the gears to fourth, keeping the throttle steady.
•Next, accelerate from a stop though all five gears
at a throttle opening of about 1800 RPM’s,
keeping the throttle steady.
•Finally, accelerate through the gears at a throttl
e opening of 2500 RPM’s. R
To adapt the down shifts:
•Use “D” position. While driving at about 45 MPH in
5th gear, release the throttle and lightly
brake to a stop.
To adapt the garage shifts:
•With the engine idling and the brake pedal depress
ed, shift to “N” and wait five seconds, now
shift to “R”, wait five seconds and shift to “N”. R
•Repeat the above procedure for “D”.
To Adapt the Neutral Control Function:
•While driving at about 5 MPH in “D”, slowly come t
o a stop.
•With the engine idling and the brake pedal depress
ed, move the shifter to “D”
Once the flash is seen, release the brake and allow
the vehicle to crawl forward.
Once all of the adapts have been learned, turn off
the ignition and the TCM will exit the adaptation mode.
To adapt the up shifts:
•Use the “D” position. Accelerate from a stop at a
light throttle, about 1400 RPM’s, through
the gears to fourth, keeping the throttle steady.
•Next, accelerate from a stop though all five gears
at a throttle opening of about 1800 RPM’s,
keeping the throttle steady.
•Finally, accelerate through the gears at a throttl
e opening of 2500 RPM’s. R
To adapt the down shifts:
•Use “D” position. While driving at about 45 MPH in
5th gear, release the throttle and lightly
brake to a stop.
To adapt the garage shifts:
•With the engine idling and the brake pedal depress
ed, shift to “N” and wait five seconds, now
shift to “R”, wait five seconds and shift to “N”. R
•Repeat the above procedure for “D”.
To Adapt the Neutral Control Function:
•While driving at about 5 MPH in “D”, slowly come t
o a stop.
•With the engine idling and the brake pedal depress
ed, move the shifter to “D”
Once the flash is seen, release the brake and allow
the vehicle to crawl forward.
Once all of the adapts have been learned, turn off
the ignition and the TCM will exit the adaptation mode.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Nic się nie ułoży...adaptacja skrzyni zrobiona manualnie i przez mesa...cover wymieniony...bolec zamiast mieć kształt szpikulca ma fasolkę...to jest podejrzane,ale już od dawna wyczuwam smród gumy ze skrzyni,smród palonego sprzęgła.Proba nie udana.pietrek125 pisze:Może musi się "ułożyć"... pojeździsz trochę więcej to może sterownik skrzyni coś wykmini... najważniejsze, że nie jest gorzej, a koszt niewielki... może do kompletu musi być też poprawione oprogramowanie od Volvo , bo oni tam ostro walczyli z Aisin-em .
PS. U mnie dziś też owocnie, bo ożyła navi po wymianie lasera, i w końcu zmieniłem znienawidzony krzyżacki na jedynie słuszny...
U mnie kasa nie gra roli.
Zrobię kapitalke skrzyni i będę mega zadowolony...ta V6 to mój diament
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Zdrowe podejście... Tak trzymaj...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Ja zrobię kapitalke i będzie spokój raz na zawsze.pietrek125 pisze:Zdrowe podejście... Tak trzymaj...
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 30 gru 2018, 14:23 przez proxima86, łącznie zmieniany 1 raz.
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
"Raz na zawsze" to pojęcie względne w przypadku Aisin-a...
Choć kumpel miał Volvo V70 D5 z rzeczona skrzynią i ta chodziła bez zastrzeżeń, a auto z piątej reki z przebiegiem szacowanym na ponad 500tyś... Teraz wymienił na XC70 T5 również z AW55 sprowadzone z Szwecji z przebiegiem ponad 300tyś i tez skrzynia hula... a w papierach od Szweda nie ma wzmianki, żeby było coś robione przy skrzyni... Jedyna znaczącą różnicą w Skrzyniach pomiędzy Volvo, a w Lancii to chłodzenie oleju... w Volvo mamy chłodnice wbudowaną w główną chłodnicę wody, a u nas wymiennik... czyżby taka była różnica w chłodzeniu ciekawe jak w Renault albo VW (TF60) bo tam również są wymienniki jak w Thesis
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Jak na auto do kościoła to ta skrzynia będzie działać wieki
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Też mam takie założenie i nadzieje...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
No i jak Panowie, udało się coś z tym opóźnionym lockupem *&^%$#@! 3ciego biegu?
U mnie cała skrzynia w środku nowa, rozbierana na i składana na 7 sposobów z różnymi obudowami (od lancii rzecz jasna), żadna próba kalibracji nie przynosi efektów.
Powiedzcie o co może chodzić, bo już pomysłów brakuje, ten piston, czy jak wolicie tłok co kolega wyżej wymieniał (od volvo), też jest dłuższy, żeby przyspieszyć lockup i dalej rzuca na jakieś 200-300 obr. Już mi witki opadają bo bez auta jestem już od jakichś 6ciu miesięcy. Wiem, że ktoś z Was miał podobny problem po remoncie, zostało znalezione remedium na tą przypadłość?
Wszystkie biegi zapina, nic nie ślizga tylko ten 3ci bieg zapina z opóźnieniem.
To jest już wołanie o pomoc!!!
U mnie cała skrzynia w środku nowa, rozbierana na i składana na 7 sposobów z różnymi obudowami (od lancii rzecz jasna), żadna próba kalibracji nie przynosi efektów.
Powiedzcie o co może chodzić, bo już pomysłów brakuje, ten piston, czy jak wolicie tłok co kolega wyżej wymieniał (od volvo), też jest dłuższy, żeby przyspieszyć lockup i dalej rzuca na jakieś 200-300 obr. Już mi witki opadają bo bez auta jestem już od jakichś 6ciu miesięcy. Wiem, że ktoś z Was miał podobny problem po remoncie, zostało znalezione remedium na tą przypadłość?
Wszystkie biegi zapina, nic nie ślizga tylko ten 3ci bieg zapina z opóźnieniem.
To jest już wołanie o pomoc!!!
Thesis 3.0