Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

poldek2011
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
Imię: Artur

Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: poldek2011 » 20 mar 2017, 18:28

Witam.Po wymianie przepustnicy w silniku 3.0v6 wzrosły mi obroty do 2tys. i nie spadają. Jaka jest przyczyna może ktoś wie co zrobić? Słyszałem że trzeba z kalibrować na nowo przepustnicę, da się to zrobić manualnie czy tylko przez kompa?

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: Bartek-Lodz » 20 mar 2017, 22:17

poldek2011 pisze: 20 mar 2017, 18:28 Witam.Po wymianie przepustnicy w silniku 3.0v6 wzrosły mi obroty do 2tys. i nie spadają. Jaka jest przyczyna może ktoś wie co zrobić? Słyszałem że trzeba z kalibrować na nowo przepustnicę, da się to zrobić manualnie czy tylko przez kompa?
Jakie auto?
Jeżeli Kappa z przepustnicą na linkę to trzeba sprawdzić czy linka dobrze jest zamontowana i przepustnica prawidłowo się zamyka a następnie ustawić obroty śrubką ustalająca dolną pozycję przepustnicy. Przy przepustnicy elektronicznej wystarczy zrobić autoadaptację.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: FXX » 20 mar 2017, 22:24

Bartek, przecież w tytule masz jasno - Thesis 3.0V6 ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: Bartek-Lodz » 20 mar 2017, 22:36

FXX pisze: 20 mar 2017, 22:24 Bartek, przecież w tytule masz jasno - Thesis 3.0V6 ;)
FAKTYCZNIE - pozostaje autoadaptacja.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: szwagier-lublin » 20 mar 2017, 22:38

Z pewnością w Thesis przepustnica sterowana jest elektronicznie. Ja adaptację po czyszczeniu przepustnicy robiłem następująco. Przed czyszczeniem zdejmowałem klemę. Po zmontowaniu wszystkiego łączyłem przepustkę z silniczkiem sterującym i spinałem akumulator. Następnie przekręcasz kluczyk w pozycję MAR - kontrolki się świecą - czekasz około 10-15 s (daje się czasem usłyszeć jak się krokowiec ustala). Cofasz kluczyk i po 15 minutach robisz analogicznie, po czym po cofnięciu kluczyka możesz odpalać autko i powinno być wszystko równo. Nie wiem jak będzie w przypadku, kiedy auto wystartowało po zabiegu bez adaptacji na złych obrotach - czy wtedy komp nie zapamięta tego stanu jako ostatniego domyślnego - poprawnego. Ale myślę, że rozłączenie aku na pół godziny, zdjęcie wodzika krokowca - tudzież odpięcie jakiejś wtyczki - nie wiem jak jest w V6 - i zastosowanie procedury powinno pomóc.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: Bartek-Lodz » 20 mar 2017, 22:49

szwagier-lublin pisze: 20 mar 2017, 22:38 Z pewnością w Thesis przepustnica sterowana jest elektronicznie. Ja adaptację po czyszczeniu przepustnicy robiłem następująco. Przed czyszczeniem zdejmowałem klemę. Po zmontowaniu wszystkiego łączyłem przepustkę z silniczkiem sterującym i spinałem akumulator. Następnie przekręcasz kluczyk w pozycję MAR - kontrolki się świecą - czekasz około 10-15 s (daje się czasem usłyszeć jak się krokowiec ustala). Cofasz kluczyk i po 15 minutach robisz analogicznie, po czym po cofnięciu kluczyka możesz odpalać autko i powinno być wszystko równo. Nie wiem jak będzie w przypadku, kiedy auto wystartowało po zabiegu bez adaptacji na złych obrotach - czy wtedy komp nie zapamięta tego stanu jako ostatniego domyślnego - poprawnego. Ale myślę, że rozłączenie aku na pół godziny, zdjęcie wodzika krokowca - tudzież odpięcie jakiejś wtyczki - nie wiem jak jest w V6 - i zastosowanie procedury powinno pomóc.
A gdzie w Thesisie V6 jest silniczek krokowy?
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: szwagier-lublin » 20 mar 2017, 23:05

Tak jak napisałem - nie wiem jak to jest rozwiązane w przypadku tego silnika. Nie ma przypadkiem jakiegoś cięgiełka na przepustnicy, które łączy się z innym elementem - sterującym? Albo może jakaś wtyczka podłączana do przepustnicy? W sumie mniejsza z tym, jeśli złożone jest tak, jak było to wystarczy spróbować procedury adaptacji.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy

Post autor: Bartek-Lodz » 21 mar 2017, 21:14

szwagier-lublin pisze: 20 mar 2017, 23:05 Tak jak napisałem - nie wiem jak to jest rozwiązane w przypadku tego silnika. Nie ma przypadkiem jakiegoś cięgiełka na przepustnicy, które łączy się z innym elementem - sterującym? Albo może jakaś wtyczka podłączana do przepustnicy? W sumie mniejsza z tym, jeśli złożone jest tak, jak było to wystarczy spróbować procedury adaptacji.
Nie ma cięgiełka, wtyczka jest jedna.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”