Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lut 2017, 13:53
- Imię: Artur
Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
Witam.Po wymianie przepustnicy w silniku 3.0v6 wzrosły mi obroty do 2tys. i nie spadają. Jaka jest przyczyna może ktoś wie co zrobić? Słyszałem że trzeba z kalibrować na nowo przepustnicę, da się to zrobić manualnie czy tylko przez kompa?
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
Jakie auto?poldek2011 pisze: ↑20 mar 2017, 18:28 Witam.Po wymianie przepustnicy w silniku 3.0v6 wzrosły mi obroty do 2tys. i nie spadają. Jaka jest przyczyna może ktoś wie co zrobić? Słyszałem że trzeba z kalibrować na nowo przepustnicę, da się to zrobić manualnie czy tylko przez kompa?
Jeżeli Kappa z przepustnicą na linkę to trzeba sprawdzić czy linka dobrze jest zamontowana i przepustnica prawidłowo się zamyka a następnie ustawić obroty śrubką ustalająca dolną pozycję przepustnicy. Przy przepustnicy elektronicznej wystarczy zrobić autoadaptację.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
Bartek, przecież w tytule masz jasno - Thesis 3.0V6
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
FAKTYCZNIE - pozostaje autoadaptacja.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
Z pewnością w Thesis przepustnica sterowana jest elektronicznie. Ja adaptację po czyszczeniu przepustnicy robiłem następująco. Przed czyszczeniem zdejmowałem klemę. Po zmontowaniu wszystkiego łączyłem przepustkę z silniczkiem sterującym i spinałem akumulator. Następnie przekręcasz kluczyk w pozycję MAR - kontrolki się świecą - czekasz około 10-15 s (daje się czasem usłyszeć jak się krokowiec ustala). Cofasz kluczyk i po 15 minutach robisz analogicznie, po czym po cofnięciu kluczyka możesz odpalać autko i powinno być wszystko równo. Nie wiem jak będzie w przypadku, kiedy auto wystartowało po zabiegu bez adaptacji na złych obrotach - czy wtedy komp nie zapamięta tego stanu jako ostatniego domyślnego - poprawnego. Ale myślę, że rozłączenie aku na pół godziny, zdjęcie wodzika krokowca - tudzież odpięcie jakiejś wtyczki - nie wiem jak jest w V6 - i zastosowanie procedury powinno pomóc.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
A gdzie w Thesisie V6 jest silniczek krokowy?szwagier-lublin pisze: ↑20 mar 2017, 22:38 Z pewnością w Thesis przepustnica sterowana jest elektronicznie. Ja adaptację po czyszczeniu przepustnicy robiłem następująco. Przed czyszczeniem zdejmowałem klemę. Po zmontowaniu wszystkiego łączyłem przepustkę z silniczkiem sterującym i spinałem akumulator. Następnie przekręcasz kluczyk w pozycję MAR - kontrolki się świecą - czekasz około 10-15 s (daje się czasem usłyszeć jak się krokowiec ustala). Cofasz kluczyk i po 15 minutach robisz analogicznie, po czym po cofnięciu kluczyka możesz odpalać autko i powinno być wszystko równo. Nie wiem jak będzie w przypadku, kiedy auto wystartowało po zabiegu bez adaptacji na złych obrotach - czy wtedy komp nie zapamięta tego stanu jako ostatniego domyślnego - poprawnego. Ale myślę, że rozłączenie aku na pół godziny, zdjęcie wodzika krokowca - tudzież odpięcie jakiejś wtyczki - nie wiem jak jest w V6 - i zastosowanie procedury powinno pomóc.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
Tak jak napisałem - nie wiem jak to jest rozwiązane w przypadku tego silnika. Nie ma przypadkiem jakiegoś cięgiełka na przepustnicy, które łączy się z innym elementem - sterującym? Albo może jakaś wtyczka podłączana do przepustnicy? W sumie mniejsza z tym, jeśli złożone jest tak, jak było to wystarczy spróbować procedury adaptacji.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - wysokie obroty po wymianie przepustnicy
Nie ma cięgiełka, wtyczka jest jedna.szwagier-lublin pisze: ↑20 mar 2017, 23:05 Tak jak napisałem - nie wiem jak to jest rozwiązane w przypadku tego silnika. Nie ma przypadkiem jakiegoś cięgiełka na przepustnicy, które łączy się z innym elementem - sterującym? Albo może jakaś wtyczka podłączana do przepustnicy? W sumie mniejsza z tym, jeśli złożone jest tak, jak było to wystarczy spróbować procedury adaptacji.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]