Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
- Imię: Tom
- Lokalizacja: Neubrandenburg
Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
Witam,
jak mogę skontrolować ze V6 pracuje na wszystkich cylindrach?
Pozdrawiam,
Tom
jak mogę skontrolować ze V6 pracuje na wszystkich cylindrach?
Pozdrawiam,
Tom
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
- Imię: Tom
- Lokalizacja: Neubrandenburg
Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
Nie ma lepszej metody? Ecuscan nic nam nie da, co?
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
Raczej jakby nie pracował na którymś to by błędem sypał.
U mnie jak nie palił na dwóch, później na trzech garach to miałem info na blacie i w kompie diag. na których .
Chyba, że masz na myśli nierówną pracę lub zbyt niskie obroty, które czasem są w normie, a czasem poniżej normy to stawiam na złe ustawienie rozrządu. Małe przesunięcie jeśli nie sypie błędem, a źle pracuje.
U mnie jak nie palił na dwóch, później na trzech garach to miałem info na blacie i w kompie diag. na których .
Chyba, że masz na myśli nierówną pracę lub zbyt niskie obroty, które czasem są w normie, a czasem poniżej normy to stawiam na złe ustawienie rozrządu. Małe przesunięcie jeśli nie sypie błędem, a źle pracuje.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 - Pracuje V6 na sześciu?
Dokładnie - najszybciej, najprościej.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
- Imię: Tom
- Lokalizacja: Neubrandenburg
Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
Czyli system elektroniczny nie jest w stanie zauważyć ze 1 cylinder wysiadł.
Rozrząd robiłem, ale silnik chodzi tak samo przed i po. Bylem bardzo staranny przy zmianie paska.
Na 3.0 V6 trochę mało siły daje, dlatego szukam przyczyny.
Rozrząd robiłem, ale silnik chodzi tak samo przed i po. Bylem bardzo staranny przy zmianie paska.
Na 3.0 V6 trochę mało siły daje, dlatego szukam przyczyny.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
Użyłeś blokad do wałków? Dobrze rozrząd ustawiony? V6 bardzo czuły jest na ustawienie rozrządu.W thesis elektronika wychwyci i wywali błąd od wypadania zapłonu na danym cylindrze.A także o tym ze nie pracuje jeden cylinder.Jeśli słabo jedzie to może sprawdzić trzeba wskazania przepływomierza lub innych parametrów.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
- Imię: Tom
- Lokalizacja: Neubrandenburg
Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
Oczywiście miałem blokady, rozrząd był dobrze ustawiony i ponownie prawidłowo ostawiłem, silnik chodzi tak samo jak przedtem, tu raczej nie ma błędu.
Ja jeszcze odczytam ecu z Muliscan, zobaczymy.
Ja jeszcze odczytam ecu z Muliscan, zobaczymy.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
W Thesis V6 sprawa wygląda tak - jeżeli coś się dzieje z cewkami albo są kijowe świece będziesz mieć błąd wypadania zapłonu - objawia się to błędem na blacie i błędem w FES/MES gdzie podaje na którym cylindrze jest problem. Odłączanie cewek na pracującym silniku - tak ale na głowicy pod kolektorem będzie to trochę trudne.
Jeżeli rozrząd jest dobrze ustawiony to:
- sprawdź kompresję
- stan świec
- masę na silniku
- CEWKI - miałem kiedyś takie używki co na nich auto ledwo jechało - cewki powinni Ci zweryfikować w BoschService - można też kupić zamienniki za kwotę poniżej 150 PLN za sztukę. Żywotność ok 50 tys km - czyli jeden rozrząd.
- sonda lambda - i tu ciekawostka, wcale nie musi sypać błędem, auto dziwnie chodzi, jest przymulone a komp nic nie pokazuje - można to tylko wyłapać podglądając wartości na żywo pod kompem
- przytkany katalizator - aczkolwiek tego jeszcze w Thesis nie widziałem ale w Kappie tak.
Jeżeli rozrząd jest dobrze ustawiony to:
- sprawdź kompresję
- stan świec
- masę na silniku
- CEWKI - miałem kiedyś takie używki co na nich auto ledwo jechało - cewki powinni Ci zweryfikować w BoschService - można też kupić zamienniki za kwotę poniżej 150 PLN za sztukę. Żywotność ok 50 tys km - czyli jeden rozrząd.
- sonda lambda - i tu ciekawostka, wcale nie musi sypać błędem, auto dziwnie chodzi, jest przymulone a komp nic nie pokazuje - można to tylko wyłapać podglądając wartości na żywo pod kompem
- przytkany katalizator - aczkolwiek tego jeszcze w Thesis nie widziałem ale w Kappie tak.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
- Imię: Tom
- Lokalizacja: Neubrandenburg
Re: Thesis 3.0 V6 - jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach
Multiscan żadnego błędu nie znalazł, świece kontrolwalem przy zmianie rozrządu, miały 30 tkm i były ok...
Słabe Cewki albo zapchany kat jest bardzo możliwe.
Słabe Cewki albo zapchany kat jest bardzo możliwe.