Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: FXX » 12 maja 2017, 11:10


wuja pisze:Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.
Coś pomyliłeś z wypowiedzią Ramzesa, bo nie jest prawdą, że po usunięciu EGRu z ECU oczekiwana masa powietrza jest równa 0. Po usunięciu EGRu masa oczekiwana powietrza jest tak samo różna od 0 i się zmienia w zależności od warunków.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 12 maja 2017, 13:20

FXX pisze: 12 maja 2017, 11:10
wuja pisze:Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.
Coś pomyliłeś z wypowiedzią Ramzesa, bo nie jest prawdą, że po usunięciu EGRu z ECU oczekiwana masa powietrza jest równa 0. Po usunięciu EGRu masa oczekiwana powietrza jest tak samo różna od 0 i się zmienia w zależności od warunków.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Znalazłem tą wypowiedź, czego nie zrozumiałem? ;)

viewtopic.php?f=100&t=58713&p=625275&hi ... gr#p625275

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: FXX » 12 maja 2017, 14:13

Z samej wypowiedzi zapewne zrozumiałeś wszystko, ale z całego tematu zapomniałeś o jednym - dotyczy on Lybry z innym silnikiem i innym sterownikiem - EDC15.
W Thesis masz 2.4JTDm z innym sterownikiem - EDC16.
Być może w EDC15 tak było, jednakże w EDC16 niekoniecznie. Poniżej masz fotkę z odczytem parametrów w AR159 2.4JTDm 200KM, czyli silnika bliźniaczego, z zaślepionym i usuniętym programowo EGRem.
20160506_161541.jpg
Legenda:
MAFE - MAF Expected - Masa powietrza Oczekiwana - mg/w
MAFM - MAF Measured - Masa powietrza Mierzona - mg/w
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: FXX » 12 maja 2017, 14:47

Ten błąd nie musi oznaczać problemów z EGRem. Równie dobrze to właśnie może być problem przepływomierza.
PS. Zrób porządne logi, na 3-cim albo 4-tym biegu.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Bartek-Lodz » 13 maja 2017, 9:19

W Teresie 2.4 JTD po 2005 jest inny przepływomierz a jego uszkodzenie nie zawsze jest sygnalizowane przez komputer. Ja miałem tak, że mi paliła o 2 litry więcej niż inna bliźniacza. Przepływka miał parametry ok i nic nie wskazywało na problem z jej strony. Sprawdziłem wtryski, EGR i przepustnice, które to zresztą były w ASO wymienione na "nowe" - zregenerowane - czyli nasi już tam byli. Dalej poszedł na ogień DPF i katalizator, kompresja no nie było się czego przyczepić. Finalnie kumpel co się lubuje w tych śmierduchach namówił mnie na podmianę przepływomierza. Jak ręką odjął - spalanie praktycznie książkowe. Po zamontowaniu tego niby sprawnego przepływomierza do drugiej Thesiski problem ze spalaniem był identyczny. Zaznaczę, że przepływka oryginalna - numer się zgadza i tyle. Kupiłem później na allegro dwa takie przepływomierze po 150 PLN i jeden po w sadzeniu jest ok a drugi ma taką samą usterkę jak ten co siedział u mnie. Miałem je do Boscha zawieść, żeby to sprawdzili i się określili o co chodzi ale z barku czasu tego nie zrobiłem.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: wuja » 14 maja 2017, 22:15

Załączam logi na wolnych obrotach. Założyłem kolejny przepływomierz - na 100% sprawny - wyciągnąłem go ze swojej Lybry 2.4.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Ramzes_II » 14 maja 2017, 23:59

FXX pisze: 12 maja 2017, 14:13 Z samej wypowiedzi zapewne zrozumiałeś wszystko, ale z całego tematu zapomniałeś o jednym - dotyczy on Lybry z innym silnikiem i innym sterownikiem - EDC15.
W Thesis masz 2.4JTDm z innym sterownikiem - EDC16.
Dzięki Kamil za czujność. Oczywiście jest tak jak mówisz.

Jeśli chodzi o korekty, to nie ma tragedii. Tu bym się nie doszukiwał zwiększonego spalania. W przyszłym tygodniu zobaczę soft z ECU tego auta, bo może być tak że już "nasi tam byli"...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

DamianWarmia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: DamianWarmia » 15 maja 2017, 11:04

Wczorajszy szybki wypad nad morze, trasa Olsztyn - Hel - Sopot - Olsztyn. Przejechane 802 kilometry, komputer pokazał 4,8l, spalanie wyliczone z tankowania (42l): 5,2l.
Jazda zgodna z przepisami.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: ArtoKucior » 15 maja 2017, 16:56

DamianWarmia pisze: 15 maja 2017, 11:04 Wczorajszy szybki wypad nad morze, trasa Olsztyn - Hel - Sopot - Olsztyn. Przejechane 802 kilometry, komputer pokazał 4,8l, spalanie wyliczone z tankowania (42l): 5,2l.
Jazda zgodna z przepisami.
To ładne spalanko...jak emeryt hehe :)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Post autor: Bartek-Lodz » 17 cze 2017, 22:16

W piątek dopadła mnie kolejna awaria. Śmierduch 2.4 JTDm zaczął spalać ilości paliwa takie jak 3.2 V6 :(
Pierwsze co poszedł na testy to przepływomierz - po odłączeniu spalanie spadło ale... wymiana na inny sprawny sprawy nie załatwiło :( Po podłączeniu kompa okazało się, że EGR pokazuję otwarcie 3.999% i raz się załącza sterowanie aby po chwili się wyłączyć. Przy okazji wymiany EGR okazało się, że oryginalna uszczelka metalowa ma w sobie tylko po dwa otwory a w mojej była wielka dziura, oprócz tego znalazłem kilka uszkodzonych węży w tym także ten od dolotu :(
Finalnie po wymianie EGR i uszczelnieniu węży spalanie wróciło do normy :) :) :)
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”