Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: wuja » 09 maja 2017, 18:40

Cześć.
W sumie zdaję sobie sprawę, że auto tak ciężkie jak Thesis spali tyle ile mu się wleje, ale wydaje mi się, że 8.5 litra/100km (wskazania komputera ok. 6) przy emeryckiej jeździe na trasie to troszkę dużo. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny lekko zawyżonego (takie mam wrażenie) spalania? Co sprawdzone: hamulce po przeglądzie - nie są zapieczone, koła lekko się kręcą, wydaje się, że auto ma moc - zbiera się dosyć dobrze jak na swoją wielkość, pompa wtryskowa po regeneracji, ropa nigdzie nie wycieka ;)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: Helios » 09 maja 2017, 20:06

Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: wuja » 09 maja 2017, 20:17

Helios pisze:
09 maja 2017, 20:06
Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.
Mniej więcej takiego spalania oczekiwałem :) W związku z tym, że auto świeże i jeszcze nie wiem na ile mogę mu zaufać na trasie z tempomatem jadę ok 100-110 km/h i poniżej 8.5 (z dystrybutora) nie zejdę. Ponoć były kiedyś robione wtryski - chyba od tego zacznę poszukiwania... Może jestem zbyt wymagający, ale chciałbym doprowawdzić auto do takiego stanu żeby wskazania komputera pokrywały się z dystrybutorem - chyba jest to możliwe - w Lybrze 2.4 150 km pomiędzy komputerem a dystrybutorem było max 5% różnicy po tankowaniu całego baku ;)

Awatar użytkownika
DamianWarmia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: DamianWarmia » 09 maja 2017, 22:54

Zdecydowanie za dużo. Moja pali mniej przy tempomacie zablokowanym na licznikowe 160km/h. Do okolic 9 zbliża się przy jeździe 180km/h. Średnia z trasy (pół na pół autostrada i drogi niższych kategorii) to około 7 litrów mierzone. Na wyświetlaczu około 0,5 mniej. Oczywiście manual.
Sprawdź te wtryski, to może być dobry trop.
Zafascynowany galerią avatarów :)

Thesis 2,4 klekot.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: Bartek-Lodz » 09 maja 2017, 23:43

Sprawny 2.4 JTD - trasa do 120 km/h - 6 litrów, trasa do 160 km/h - 7.5 litra, miasto od 9 do 12 - oczywiście przy normalnej jeździe.
Sprawdzanie rozpocząłbym od sprawdzenia wtryskiwaczy i przepływomierza.
Z ciekawostek - jadąc spokojnie z działki uzyskałem wynik poniżej 5 litrów. Spalanie z kompa praktycznie pokrywa się ze spalaniem rzeczywistym.
Średnio w mieście 10 l/100 km a w trasie 7.5l/100 km.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: wuja » 10 maja 2017, 21:40

Cześć.
Dziś udało mi się zmusić do poprawnej pracy z interfejsem program Multiecuscan i mam logi. Log numer 1 - wieczorna jazda po mieście, log numer 2 - luźniejsza, acz krótka droga między miastami - tutaj udało się troszkę rozpędzić. Proszę o pomoc w interpretacji. Wydaje mi się, że z pierwszym wtryskiwaczem jest coś nie halo, nie rozumiem dlaczego zmierzona masa powietrza jest prawie dwa razy większa niż ilość oczekiwana no i EGR - otwarcie zaworu cały czas na 0%. W załączeniu pliki csv dla multiecuscan oraz xls dla MS Office. Aha - dręczy mnie błąd P1238 - przepływomierz podmieniony na sprawny i dalej w/w błąd się pojawia. Mam jeszcze jeden sprawny przepływomierz w Lybrze 2.4 10V 150km ale nie wiem czy jest sens podmieniać jeszcze raz?
Załączniki
2.xls
(41 KiB) Pobrany 36 razy
1.xls
(75 KiB) Pobrany 31 razy
2.csv
(54.92 KiB) Pobrany 32 razy
1.csv
(106.24 KiB) Pobrany 30 razy

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: karmel41 » 11 maja 2017, 15:48

Mam ten sam błąd p1238 od około 1.5 roku , nic z tym nie robię na razie bo według mnie auto jeżdzi normalnie od czasu do czasu delikatne wachnięcia obrotów ale spalanie mam w normie trasa ok.7 miasto do 9.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: kond243 » 11 maja 2017, 16:21

Ten błąd jest od zaworu EGR ,nie domyka się i fałszuje odczyty powietrza. Albo jest zasyfiony kolektor ssący. Sprawdź zawór czy aby na pewno się domyka. U kolegi w Thesisie Ramzes wyłączył EGR i zaślepiony został i koniec problemów spalanie na miejscu 9-11litrów trasa 7-7,5l/100km
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: Helios » 11 maja 2017, 16:29

Odkręć i wyczyść porządnie EGR jakimś środkiem do mycia felg/silnika, rozruszaj sprężynkę i taki dinks cieniutki, powinien luźno chodzić i odbijać.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1064
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: jjash » 11 maja 2017, 16:50

Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
DamianWarmia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: DamianWarmia » 11 maja 2017, 17:39

Nafta też daje radę, ostatnio trenowałem ;)
Zafascynowany galerią avatarów :)

Thesis 2,4 klekot.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: Helios » 11 maja 2017, 18:11

jjash pisze:
11 maja 2017, 16:50
Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Pokazuję i objaśniam:

Warto spojrzeć czy sprężynki zamykają "na szczelnie" nalać czegoś czyszczącego (jest specjalny preparat do czyszczenia egr'u ale jest słaby, nie polecam) i rozruszać sprężyny.
Dynks musi wystawać jakieś 5mm, po wciśnięciu powinien wrócić do pozycji wyjściowej. Powinien chodzić lekko i gładko.
Załączniki
dynks.jpg
dynks.jpg (219.36 KiB) Przejrzano 1893 razy
sprężynka mała.jpg
sprężynka mała.jpg (107.4 KiB) Przejrzano 1893 razy
sprężynka duża.jpg
sprężynka duża.jpg (116.71 KiB) Przejrzano 1893 razy

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: karmel41 » 11 maja 2017, 19:09

Ja EGR czyszczę benzyną,rozpuszczalniki się nie nadają.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1064
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: jjash » 11 maja 2017, 21:43

Aaa! Ty o tym! No, jasne. Nie sqmalem o co common. Tak, rzeczywiscie. Ja to obrabialem nafta. I bardzo sobie ten specyfik chwale.
Dzieki za wyjasnienie. :-)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

Postautor: wuja » 12 maja 2017, 10:03

Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości