Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 cze 2018, 18:38

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 maja 2017, 18:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cześć.
W sumie zdaję sobie sprawę, że auto tak ciężkie jak Thesis spali tyle ile mu się wleje, ale wydaje mi się, że 8.5 litra/100km (wskazania komputera ok. 6) przy emeryckiej jeździe na trasie to troszkę dużo. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny lekko zawyżonego (takie mam wrażenie) spalania? Co sprawdzone: hamulce po przeglądzie - nie są zapieczone, koła lekko się kręcą, wydaje się, że auto ma moc - zbiera się dosyć dobrze jak na swoją wielkość, pompa wtryskowa po regeneracji, ropa nigdzie nie wycieka ;)


Na górę
Post: 09 maja 2017, 20:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.


Na górę
Post: 09 maja 2017, 20:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cytuj:
Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.
Mniej więcej takiego spalania oczekiwałem :) W związku z tym, że auto świeże i jeszcze nie wiem na ile mogę mu zaufać na trasie z tempomatem jadę ok 100-110 km/h i poniżej 8.5 (z dystrybutora) nie zejdę. Ponoć były kiedyś robione wtryski - chyba od tego zacznę poszukiwania... Może jestem zbyt wymagający, ale chciałbym doprowawdzić auto do takiego stanu żeby wskazania komputera pokrywały się z dystrybutorem - chyba jest to możliwe - w Lybrze 2.4 150 km pomiędzy komputerem a dystrybutorem było max 5% różnicy po tankowaniu całego baku ;)


Na górę
Post: 09 maja 2017, 22:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Posty: 411
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Zdecydowanie za dużo. Moja pali mniej przy tempomacie zablokowanym na licznikowe 160km/h. Do okolic 9 zbliża się przy jeździe 180km/h. Średnia z trasy (pół na pół autostrada i drogi niższych kategorii) to około 7 litrów mierzone. Na wyświetlaczu około 0,5 mniej. Oczywiście manual.
Sprawdź te wtryski, to może być dobry trop.

_________________
Zafascynowany galerią avatarów :)

Thesis 2,4 klekot.


Na górę
Post: 09 maja 2017, 23:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Sprawny 2.4 JTD - trasa do 120 km/h - 6 litrów, trasa do 160 km/h - 7.5 litra, miasto od 9 do 12 - oczywiście przy normalnej jeździe.
Sprawdzanie rozpocząłbym od sprawdzenia wtryskiwaczy i przepływomierza.
Z ciekawostek - jadąc spokojnie z działki uzyskałem wynik poniżej 5 litrów. Spalanie z kompa praktycznie pokrywa się ze spalaniem rzeczywistym.
Średnio w mieście 10 l/100 km a w trasie 7.5l/100 km.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 10 maja 2017, 21:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cześć.
Dziś udało mi się zmusić do poprawnej pracy z interfejsem program Multiecuscan i mam logi. Log numer 1 - wieczorna jazda po mieście, log numer 2 - luźniejsza, acz krótka droga między miastami - tutaj udało się troszkę rozpędzić. Proszę o pomoc w interpretacji. Wydaje mi się, że z pierwszym wtryskiwaczem jest coś nie halo, nie rozumiem dlaczego zmierzona masa powietrza jest prawie dwa razy większa niż ilość oczekiwana no i EGR - otwarcie zaworu cały czas na 0%. W załączeniu pliki csv dla multiecuscan oraz xls dla MS Office. Aha - dręczy mnie błąd P1238 - przepływomierz podmieniony na sprawny i dalej w/w błąd się pojawia. Mam jeszcze jeden sprawny przepływomierz w Lybrze 2.4 10V 150km ale nie wiem czy jest sens podmieniać jeszcze raz?


Załączniki:
2.xls [41 KiB]
Pobrany 33 razy
1.xls [75 KiB]
Pobrany 29 razy
2.csv [54.92 KiB]
Pobrany 26 razy
1.csv [106.24 KiB]
Pobrany 26 razy
Na górę
Post: 11 maja 2017, 15:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Posty: 165
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Mam ten sam błąd p1238 od około 1.5 roku , nic z tym nie robię na razie bo według mnie auto jeżdzi normalnie od czasu do czasu delikatne wachnięcia obrotów ale spalanie mam w normie trasa ok.7 miasto do 9.

_________________
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd


Na górę
Post: 11 maja 2017, 16:21 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1275
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Ten błąd jest od zaworu EGR ,nie domyka się i fałszuje odczyty powietrza. Albo jest zasyfiony kolektor ssący. Sprawdź zawór czy aby na pewno się domyka. U kolegi w Thesisie Ramzes wyłączył EGR i zaślepiony został i koniec problemów spalanie na miejscu 9-11litrów trasa 7-7,5l/100km

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 11 maja 2017, 16:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Odkręć i wyczyść porządnie EGR jakimś środkiem do mycia felg/silnika, rozruszaj sprężynkę i taki dinks cieniutki, powinien luźno chodzić i odbijać.


Na górę
Post: 11 maja 2017, 16:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Posty: 1058
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań
Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek


Na górę
Post: 11 maja 2017, 17:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Posty: 411
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Nafta też daje radę, ostatnio trenowałem ;)

_________________
Zafascynowany galerią avatarów :)

Thesis 2,4 klekot.


Na górę
Post: 11 maja 2017, 18:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Pokazuję i objaśniam:

Warto spojrzeć czy sprężynki zamykają "na szczelnie" nalać czegoś czyszczącego (jest specjalny preparat do czyszczenia egr'u ale jest słaby, nie polecam) i rozruszać sprężyny.
Dynks musi wystawać jakieś 5mm, po wciśnięciu powinien wrócić do pozycji wyjściowej. Powinien chodzić lekko i gładko.


Załączniki:
dynks.jpg
dynks.jpg [ 219.36 KiB | Przejrzano 1707 razy ]
sprężynka mała.jpg
sprężynka mała.jpg [ 107.4 KiB | Przejrzano 1707 razy ]
sprężynka duża.jpg
sprężynka duża.jpg [ 116.71 KiB | Przejrzano 1707 razy ]
Na górę
Post: 11 maja 2017, 19:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Posty: 165
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Ja EGR czyszczę benzyną,rozpuszczalniki się nie nadają.

_________________
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd


Na górę
Post: 11 maja 2017, 21:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Posty: 1058
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań
Aaa! Ty o tym! No, jasne. Nie sqmalem o co common. Tak, rzeczywiscie. Ja to obrabialem nafta. I bardzo sobie ten specyfik chwale.
Dzieki za wyjasnienie. :-)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek


Na górę
Post: 12 maja 2017, 10:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]