Strona 1 z 2

Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 09 maja 2017, 18:40
autor: wuja
Cześć.
W sumie zdaję sobie sprawę, że auto tak ciężkie jak Thesis spali tyle ile mu się wleje, ale wydaje mi się, że 8.5 litra/100km (wskazania komputera ok. 6) przy emeryckiej jeździe na trasie to troszkę dużo. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny lekko zawyżonego (takie mam wrażenie) spalania? Co sprawdzone: hamulce po przeglądzie - nie są zapieczone, koła lekko się kręcą, wydaje się, że auto ma moc - zbiera się dosyć dobrze jak na swoją wielkość, pompa wtryskowa po regeneracji, ropa nigdzie nie wycieka ;)

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 09 maja 2017, 20:06
autor: Helios
Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 09 maja 2017, 20:17
autor: wuja
Helios pisze: 09 maja 2017, 20:06 Mi taki sprawny Thesis pali w mieście typu Legnica (ok 100k mieszkańców) 12l, we Wrocławiu 12-14l, ale na trasie już całkiem inna bajka przy 140km/h + tempomat 6,5l/100km

Mowa oczywiście o wielokrotnym teście i liczeniu z dystrybutora, a nie patrzeniu na komputer.
Mniej więcej takiego spalania oczekiwałem :) W związku z tym, że auto świeże i jeszcze nie wiem na ile mogę mu zaufać na trasie z tempomatem jadę ok 100-110 km/h i poniżej 8.5 (z dystrybutora) nie zejdę. Ponoć były kiedyś robione wtryski - chyba od tego zacznę poszukiwania... Może jestem zbyt wymagający, ale chciałbym doprowawdzić auto do takiego stanu żeby wskazania komputera pokrywały się z dystrybutorem - chyba jest to możliwe - w Lybrze 2.4 150 km pomiędzy komputerem a dystrybutorem było max 5% różnicy po tankowaniu całego baku ;)

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 09 maja 2017, 22:54
autor: DamianWarmia
Zdecydowanie za dużo. Moja pali mniej przy tempomacie zablokowanym na licznikowe 160km/h. Do okolic 9 zbliża się przy jeździe 180km/h. Średnia z trasy (pół na pół autostrada i drogi niższych kategorii) to około 7 litrów mierzone. Na wyświetlaczu około 0,5 mniej. Oczywiście manual.
Sprawdź te wtryski, to może być dobry trop.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 09 maja 2017, 23:43
autor: Bartek-Lodz
Sprawny 2.4 JTD - trasa do 120 km/h - 6 litrów, trasa do 160 km/h - 7.5 litra, miasto od 9 do 12 - oczywiście przy normalnej jeździe.
Sprawdzanie rozpocząłbym od sprawdzenia wtryskiwaczy i przepływomierza.
Z ciekawostek - jadąc spokojnie z działki uzyskałem wynik poniżej 5 litrów. Spalanie z kompa praktycznie pokrywa się ze spalaniem rzeczywistym.
Średnio w mieście 10 l/100 km a w trasie 7.5l/100 km.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 10 maja 2017, 21:40
autor: wuja
Cześć.
Dziś udało mi się zmusić do poprawnej pracy z interfejsem program Multiecuscan i mam logi. Log numer 1 - wieczorna jazda po mieście, log numer 2 - luźniejsza, acz krótka droga między miastami - tutaj udało się troszkę rozpędzić. Proszę o pomoc w interpretacji. Wydaje mi się, że z pierwszym wtryskiwaczem jest coś nie halo, nie rozumiem dlaczego zmierzona masa powietrza jest prawie dwa razy większa niż ilość oczekiwana no i EGR - otwarcie zaworu cały czas na 0%. W załączeniu pliki csv dla multiecuscan oraz xls dla MS Office. Aha - dręczy mnie błąd P1238 - przepływomierz podmieniony na sprawny i dalej w/w błąd się pojawia. Mam jeszcze jeden sprawny przepływomierz w Lybrze 2.4 10V 150km ale nie wiem czy jest sens podmieniać jeszcze raz?

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 15:48
autor: karmel41
Mam ten sam błąd p1238 od około 1.5 roku , nic z tym nie robię na razie bo według mnie auto jeżdzi normalnie od czasu do czasu delikatne wachnięcia obrotów ale spalanie mam w normie trasa ok.7 miasto do 9.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 16:21
autor: kond243
Ten błąd jest od zaworu EGR ,nie domyka się i fałszuje odczyty powietrza. Albo jest zasyfiony kolektor ssący. Sprawdź zawór czy aby na pewno się domyka. U kolegi w Thesisie Ramzes wyłączył EGR i zaślepiony został i koniec problemów spalanie na miejscu 9-11litrów trasa 7-7,5l/100km

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 16:29
autor: Helios
Odkręć i wyczyść porządnie EGR jakimś środkiem do mycia felg/silnika, rozruszaj sprężynkę i taki dinks cieniutki, powinien luźno chodzić i odbijać.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 16:50
autor: jjash
Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 17:39
autor: DamianWarmia
Nafta też daje radę, ostatnio trenowałem ;)

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 18:11
autor: Helios
jjash pisze: 11 maja 2017, 16:50 Helios, o jkim dyngsie piszesz i jakiej sprezynce? Przy/w zaworze egr? Toz ja tam nic nie widzialem....chyba ze piszesz o sprężynię wewnatrz zaworu. Ale to sprężyna a nie sprężynka.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Pokazuję i objaśniam:

Warto spojrzeć czy sprężynki zamykają "na szczelnie" nalać czegoś czyszczącego (jest specjalny preparat do czyszczenia egr'u ale jest słaby, nie polecam) i rozruszać sprężyny.
Dynks musi wystawać jakieś 5mm, po wciśnięciu powinien wrócić do pozycji wyjściowej. Powinien chodzić lekko i gładko.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 19:09
autor: karmel41
Ja EGR czyszczę benzyną,rozpuszczalniki się nie nadają.

Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 11 maja 2017, 21:43
autor: jjash
Aaa! Ty o tym! No, jasne. Nie sqmalem o co common. Tak, rzeczywiscie. Ja to obrabialem nafta. I bardzo sobie ten specyfik chwale.
Dzieki za wyjasnienie. :-)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis 2.4 jtd 20v - spalanie?

: 12 maja 2017, 10:03
autor: wuja
Ano właśnie, EGR - wczoraj sobie nim ręce brudziłem zanim przeczytałem co napisaliście. Z moich obserwacji wynika, że na EGR jest lekki nalot sadzy, ale elementy pracują lekko, bez zacięć - wnioskuję więc, że ktoś to niedawno czyścił. Zastanawia mnie dlaczego komputer cały czas pokazuje wysterowanie otwarcie EGR na 0% - jeśli do wtyczki EGR dochodzą tylko 2 kable zasilające cewkę, to komputer nie ma informacji zwrotnej o o stopniu otwarcia EGR. Wniosek: to nie ewentualnie zatarty EGR powoduje 0% otwarcia EGR w logach. Dobrze myślę?
Przez chwilę zastanawiałem się, czy ktoś nie wyłączył EGRa programowo, ale gdzieś na forum Ramzes napisał, że w przypadku wyłączenia EGR oczekiwana masa powietrza = 0, a u mnie są wartości różne od 0, więc EGR nie był wyłączany.