Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2018, 07:56

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 lip 2017, 17:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cześć.

Czy ktoś z Was ma sprawdzony sposób na adaptację ASB? Od czasu odłączenia akumulatora na dłuższy czas skrzynia zaczęła żyć własnym życiem - czasem poszarpuje, czasem zaś przy zmianie biegów "ślizga się", a innego dnia po rozgrzaniu zmiany biegów są wręcz niewyczuwalne. Wydaje się, że biegi zmienia na optymalnych obrotach - dwójkę zapina przy ok 1500-1700 obr/min przy spokojnej jeździe, zaś wyższe biegi załącza w okolicy 2200-2500 obrotów. Oczywiście przy większym obciążeniu obroty zmiany biegu rosną ;) Najgorzej jest tuż po odpaleniu, na zimnej skrzyni - wtedy zmiany biegów są lekko mówiąc wyczuwalne, ze zdecydowanym przyspieszeniem/wyrwaniem pojazdu do przodu w momencie zmiany biegu (podobny efekt jak w przypadku "strzału" ze sprzęgła w manualnej skrzyni). Olej w skrzyni niedawno wymieniony (przejechane na świeżym około 2000 km). Podobno 30kkm temu skrzynia przeszła generalny remont (sterownik + szpej ze środka). Aha - błędów w komputerze ASB jak i silnika nie ma.


Na górę
Post: 05 lip 2017, 23:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Wiedzieli co wlać po remoncie by chodziło jak należy.
Zmieniłeś i pokazało się to czego nie potrafili zrobić ;)
Programowanie jedynie poprzez jazdę po uprzednim wprowadzeniu skrzyni w funkcję samodopasowania przy użyciu EXAMINERa wg opisu z eLearn thesis lecz nie widzę w tym sensu.


Na górę
Post: 06 lip 2017, 09:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cytuj:
Wiedzieli co wlać po remoncie by chodziło jak należy.
Zmieniłeś i pokazało się to czego nie potrafili zrobić ;)
Programowanie jedynie poprzez jazdę po uprzednim wprowadzeniu skrzyni w funkcję samodopasowania przy użyciu EXAMINERa wg opisu z eLearn thesis lecz nie widzę w tym sensu.
Olej został wymieniony już po odłączeniu akumulatora i pojawieniu się w/w objawów ;) Wczoraj wykasowałem adaptację i przeprowadziłem samodopasowanie - skrzynia lepiej pracuje, nie ślizga się między 2, a 3, dalej zdarza się bardziej agresywna zmiana biegu, lecz jest to objaw dużo łagodniejszy. Podejrzewam, że nie jest to "twarda" usterka mechaniczna (zmienny charakter objawów), wg. mnie problem tkwi w sterowaniu lub w peryferiach wpływających na pracę centralki (dane z czujników, lub innych centralek np. ABS). Przyszedł czas na zabawę w detektywa - przy najbliższej okazji sprawdzę MESem stabilność odczytów z czujników parametrów mogących mieć wpływ na zachowanie skrzyni - auto do serwisu oddam w ostateczności ;)


Na górę
Post: 06 lip 2017, 16:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
I bardzo dobrze, " nasze " polskie warsztaty niech będzie to ostateczność bo mało gdzie mają cierpliwość do thesis. Przecież większość liczy na duży zarobek małym kosztem.
Nauczanie skrzyni od nowa zawsze pomaga lecz jeśli skrzynia powoli zaczyna niedomagać to każde uczenie jej na nowo pomaga niestety tylko na daną chwilę. Oby nie było to początkiem końca.
Moja thesis stała 3 miesiące, akumulator również padł ale to nie miało jakiegokolwiek wpływu na podzespoły i nie powinno.


Na górę
Post: 06 lip 2017, 21:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2005, 00:00
Posty: 1451
Lokalizacja: Narew
nie ma błędów abs, asr, esp
w moim przypadku problem ze skrzynią, pojawia się od błądu ESP następnie wywala bł.ABS przestaje działać prędkościomierz i asb bł. comfortronic, działa tylko w automacie biegi płynnie wchodzą. Po restarcie wszystko wraca do normy, przejadę 2,3 tys. km a 3001 powtórka.
Nie domaga któraś centralka lub masa Contact spray i do roboty tyle, że brak czasu :roll: .


Na górę
Post: 07 lip 2017, 07:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Luki - przestań z tym examinerem - już kiedyś pisałem, że pożyczyłem i ..... g..no.
Jak skrzynia chodziła ok przed odpięciem aku to Cię pocieszę, że miałem to samo i to w dwóch traktorach ostatnio. Skrzynie chodziły idealnie - jedna jest praktycznie nowa ma przejechane ok 20 tys. km.
Objawy - jak jest zimny silnik to praktycznie jedzie bez lookupa i niepotrzebnie na podwyższonych obrotach a przy zmianie na 3 bieg czuć jakby strzał ze sprzęgła w manualu i ogólnie skrzynia jest narowista nawet po rozgrzaniu - brak jej tej miękkości delikatności.

Wchodzisz w MES czy FES w skrzynię - walisz autoadaptację a później procedurę z eLearna i tyle. Bez procedury z eLearna też można tylko trzeba najpierw spokojnie pojeździć a później chwilę agresywnie i trwa to z dzień czasami dwa.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 07 lip 2017, 07:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Pisze zawsze, że examinerem poniewaz nie każdy fes czy mes są skonfigurowane prawidłowo więc ta opcja nie w każdym chwyci. Jeśli masz czas na fes czy mes i nerwy na wodzy to rób nawet vcdsem ;)
Examiner to 100% pewności, że załapie.


Na górę
Post: 07 lip 2017, 17:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cytuj:
Luki - przestań z tym examinerem - już kiedyś pisałem, że pożyczyłem i ..... g..no.
Jak skrzynia chodziła ok przed odpięciem aku to Cię pocieszę, że miałem to samo i to w dwóch traktorach ostatnio. Skrzynie chodziły idealnie - jedna jest praktycznie nowa ma przejechane ok 20 tys. km.
Objawy - jak jest zimny silnik to praktycznie jedzie bez lookupa i niepotrzebnie na podwyższonych obrotach a przy zmianie na 3 bieg czuć jakby strzał ze sprzęgła w manualu i ogólnie skrzynia jest narowista nawet po rozgrzaniu - brak jej tej miękkości delikatności.

Wchodzisz w MES czy FES w skrzynię - walisz autoadaptację a później procedurę z eLearna i tyle. Bez procedury z eLearna też można tylko trzeba najpierw spokojnie pojeździć a później chwilę agresywnie i trwa to z dzień czasami dwa.
W eLearnie jest opisana skrzynia od 3.0 V6. Jakbym się nie spinał nie uda mi się włączyć 5 biegu przy 50 km/h (nawet w trybie ręcznym)...
Kod:
Metoda programowania komend

Metoda programowania komend składa się z 3 etapów.

1) Rozgrzanie silnika samochodu: należy zwiększyć temperaturę płynu przekładni automatycznej na 65 - 110° C, utrzymując silnik na biegu 
jałowym lub w warunkach jazdy w ruchu miejskim. Sprawdzić temperaturę przy użyciu przyrządu diagnostycznego.


programowanie komendy możliwe jest tylko wtedy, gdy temperatura płynu przekładni automatycznej zawiera się między 65° C a 110° C.
 

2) Programowanie komendy w celu przejścia z N na D lub z N na R: zatrzymać samochód działając na hamulec. Przejść z N na R 
i utrzymać R przez ponad 3 sekundy, a następnie wrócić na N. Powtórzyć pięć razy zarówno zmianę biegu z N na R, jak z N na D.

3) Programowanie komendy w celu przejścia na wyższy lub niższy bieg: przyspieszyć, aż do osiągnięcia 50 km / h na 5^ biegu przy 
otwarciu przepustnicy równym 15-20% na “D”. Zwolnić działając na hamulec, aż do zatrzymania samochodu. (Powinno upłynąć więcej 
niż 14 sekund od rozpoczęcia hamowania do zatrzymania). Powtórzyć procedurę dziesięć razy.

 do dokonaniu wymiany przekładni automatycznej lub centralki automatycznej skrzyni biegów albo aktualizacji oprogramowania, dane 
 programowania komend powinny zostać wymazane i konieczne jest ich ponowne zaprogramowanie.
A tutaj tabela zazwolenia na wyższe biegi - albo ta tabela jest tylko do benzyniaków, albo moja Thesis zachowuje się jakby zawsze miała obciążenie powyżej 30%...
Kod:
Otwarcie przepustnicy			0,00%				20,00%				Ponad 30 %
Z 1^ na 2^				Więcej niż 0 km / h		Więcej niż 0 km / h		Więcej niż 16 km / h
Z 2^ na 3^				Więcej niż 0 km / h		Więcej niż 0 km / h		Więcej niż 28 km / h
Z 3^ na 4^				Więcej niż 33 km / h		Więcej niż 33 km / h		Więcej niż 54 km / h
Z 4^ na 5^				Więcej niż 38 km / h		Więcej niż 38 km / h		Więcej niż 71 km / h


Na górę
Post: 07 lip 2017, 20:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Ja tę całą procedurę robiłem 2 razy i stwierdziłem, że jest chora, żeby to jeszcze raz zrobić to ok ale 10!!! - dlatego tak jak pisałem - autoadaptacja z FES, MES czy jak ktoś ma bądź chce Examinera i delikatna jazda na jakimś prostym odcinku i po sprawie.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 07 lip 2017, 22:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
W moim eLearn jest w opisie, że przy otwarciu przepustnicy 15% rozpędzić auto aż do osiągnięcia 5 biegu i po osiągnięciu, przystąpić do hamowania. Hamowanie tak samo jak w Twoim opisie.
Piąty bieg skrzynia, wg mojego eLearn, powinna zapiąć przy 91 km/h .
Procedura nauczania jest zaprogramowana tak jak piszą w eLearn więc jeśli nie wykona się jej wg zaleceń to i tak później w chwili dobrania odpowiedniej sytuacji centralka rejestruje dane. I tak aż odliczy 10 pełnych cykli czyli od zatrzymania poprzez osiągnięcie kolejno wszystkich biegów do zatrzymania auta. Wiadomo, że jak nie wykona się pełnej procedury, a będziemy jeździć z nieustawmionymi ciśnieniami na elektrozaworach to nie będzie to miało dobrego wpływu na skrzynie czyli jej podzespoły.


Ostatnio zmieniony 07 lip 2017, 22:50 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 07 lip 2017, 22:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cytuj:
W moim eLearn jest w opisie, że przy otwarciu przepustnicy 15% rozpędzić auto aż do osiągnięcia 5 biegu i po osiągnięciu, przystąpić do hamowania. Hamowanie tak samo jak w Twoim opisie.
Piąty bieg skrzynia, wg mojego eLearn, powinna zapiąć przy 91 km/h .
Dziwny ten Twój eLearn ;) Do jakiej wersji silnika jest ten opis? Twoja Thesis rozpędzi się do 5 biegu przy 15% otwarcia przepustnicy?


Na górę
Post: 07 lip 2017, 22:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Moja jest w JTD ale to nie ma znaczenia . Te same nauczanie robiłem z kolegą w 3,0 V6 .
Oczywiście, że moja i kolegi przy tym otwarciu przepustnicy rozpędza i rozpędzała się do osiągnięcia 5 biegu. Nie trwa to chwilę , sporo czasu i paliwa wymaga procedura nauczania.


Na górę
Post: 07 lip 2017, 23:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cytuj:
Moja jest w JTD ale to nie ma znaczenia . Te same nauczanie robiłem z kolegą w 3,0 V6 .
Oczywiście, że moja i kolegi przy tym otwarciu przepustnicy rozpędza i rozpędzała się do osiągnięcia 5 biegu. Nie trwa to chwilę , sporo czasu i paliwa wymaga procedura nauczania.
Jutro, jak już wymienię półosie na nowe żeby pozbyć się wibracji przy przyspieszaniu spróbuję przeprowadzić jeszcze raz adaptację. Wczoraj po adaptacji było nawet dobrze (starałem się wykonać według zaleceń eLearna), zaś dziś skrzynia świrowała przy zmianach 2->3, 3->4. Jeden raz porządnie szarpnęła przy zmianie z 3->4 - najpierw wzrosły obroty jakby został wybrany luz, a potem konkretne szarpnięcie. Błąd się nie zapalił. Zastanawiam się czy ta przygoda nie skończy się kupnem nowego sterownika. Okazało się, że jest wysoce prawdopodobne, że przy remoncie skrzyni sterownik został tylko zregenerowany, a wg kilku mechaników zajmujących się skrzyniami z którymi rozmawiałem po regeneracji sterownika przejechanie 50 000 km to już sukces - ponoć zawory padają po 30 000 km... Trzymajcie kciuki ;)


Na górę
Post: 07 lip 2017, 23:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Powodzenia :D lecz jeśli elektrozawory brali od MidParts to racja, wielki sukces :)


Na górę
Post: 09 lip 2017, 17:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Posty: 70
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Cytuj:
Powodzenia :D lecz jeśli elektrozawory brali od MidParts to racja, wielki sukces :)
Półosie wymienione - nie było łatwo - dolny sworzeń mimo użycia ściągacza nie do wyciagnięcia ze zwrotnicy, musiałem odkręcać wahacze od ławy ale udało się :) Skrzynia po adaptacji już tak nie szarpie, ale nadal nie jestem zadowolony - raz działa płynnie, za moment agresywnie, z 2 na 3 bieg i z 3 na 4 zdarza się "czkawka" przy zapinaniu biegu, tak jakby zapięcie "na dwa razy" przy czym nie jest to zapięcie sprzęgła lock-up. Drugi bieg tez czasem szarpie. Coraz bardziej skłaniam się ku wymianie sterownika, mam wrażenie jakby zawory się przywieszały...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]