Strona 2 z 2

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM ASB - sprawdzony sposób na adaptację skrzyni?

: 08 sie 2017, 12:30
autor: wuja
wuja pisze: 09 lip 2017, 17:24
LUKIThesis pisze:Powodzenia :D lecz jeśli elektrozawory brali od MidParts to racja, wielki sukces :)
Półosie wymienione - nie było łatwo - dolny sworzeń mimo użycia ściągacza nie do wyciagnięcia ze zwrotnicy, musiałem odkręcać wahacze od ławy ale udało się :) Skrzynia po adaptacji już tak nie szarpie, ale nadal nie jestem zadowolony - raz działa płynnie, za moment agresywnie, z 2 na 3 bieg i z 3 na 4 zdarza się "czkawka" przy zapinaniu biegu, tak jakby zapięcie "na dwa razy" przy czym nie jest to zapięcie sprzęgła lock-up. Drugi bieg tez czasem szarpie. Coraz bardziej skłaniam się ku wymianie sterownika, mam wrażenie jakby zawory się przywieszały...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Z ostatniej chwili:
W skrócie: Jeśli skrzynia między częścią biegów szarpie a między pozostałymi biegami zmiany biegów są poprawne, a nawet niewyczuwalne to sprawdź instalację elektryczną skrzyni biegów zanim oddasz auto do serwisu. Być może zaoszczędzisz kilkaset, albo i więcej złotych.

Wersja opisowa: Jadąc samochodem w trasę przy zdrowej prędkości wywaliło błąd comfortronic, zginął lock-up oraz skrzynia pracowała wyłącznie na 4 biegu. Błędy odczytane ze sterownika to P0735 - Gear 5 Incorrect Ratio, oraz P0758 stan wysoki - Elektromagnes/cewka przesuwu B (usterka elektryczna, stan wysoki - zwarcie do +). Po zatrzymaniu pojazdu można było wybierać pomiędzy R, a D, po wybraniu tiptronica nie wyświetlało numeru biegu, przy próbie zmiany biegu na wyższy następowało szarpnięcie. Nazajutrz po skasowaniu błędów auto ruszyło, jedynka i dwójka zapięte płynnie, przy próbie wbicia 3 biegu szarpnięcie, błąd comfortronic i znów utknięcie na 4 biegu. P0758 jest błędem elektrycznym zaworu S2, który jest odpowiedzialny za zmianę biegów 2->3, oraz 3->4 - dotychczas miałem problemy ze zmianami pomiędzy biegami 2, 3 i 4 więc lekko się załamałem gdyż wydawało mi się że coś w skrzyni umierało i w końcu umarło skutecznie. Wg niektórych źródeł w internecie zawór S2 odpowiada również za sterowane lock-upem więc nie przejmowałem się błędem P0735. W chwili gdy już się pogodziłem z koniecznością odwiedzenia serwisu ASB i wyrzyganiem conajmniej 600zł lub jeszcze więcej na wymianę elektrozaworów olśniło mnie, że jeśli wywala P0758 czyli błąd elektryczny to wypadało by najpierw samodzielnie sprawdzić wiązki przewodów. Nie trzeba było daleko szukać - odnalazłem przetarcie na przewodzie w odległości 1cm od złącza L050C (styk 3 lub 6), oraz dwóch przewodów w okolicy wyjścia z peszla (na jednym z nich było +12V z instalacji) od tajemniczego złącza którego nie znalazłem w eLearnie, a o którym wspomniałem w tym wątku: viewtopic.php?f=139&t=74575 Po zaizolowaniu przewodów skrzynia działa, błędy się nie pojawiają, zmiany biegów pomiędzy 2, 3 i 4 w górę i w dół bez szarpania które dotychczas występowało. Wygląda na to, że poprawa działania skrzyni nie jest zbiegiem okoliczności i dotychczasowe problemy z poszarpywaniem podczas zmiany biegów pomiędzy 2, a 3, oraz 3 i 4 były spowodowane przetarciem przewodów ;)

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM ASB - sprawdzony sposób na adaptację skrzyni?

: 12 sie 2017, 18:48
autor: LUKIThesis
: ok2 : Gratulacje :D : ok2 :

Re: Thesis 2.4 JTD 175KM ASB - sprawdzony sposób na adaptację skrzyni?

: 13 sie 2017, 18:49
autor: bogdan
gratulacje za sukces : brawa : , z tego wynika, że pewnie nie każda skrzynia jest uszkodzona mechanicznie a ma poprzecierane kable mechanik stawia złą diagnozę i auto idzie na żyletki. Pozdrawiam.