Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 cze 2018, 16:23

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29 paź 2017, 10:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Mam niezłą zagadkę. Moja własna Sportiva wiadomo z 2.4 JTDm - stała od kwietnia, przed odstawieniem wszystko śmigało aż miło. Obecnie po odpaleniu auto działa ale jak postoi chwilę na wolnych obrotach to po dodaniu gazu absolutnie nie ma mocy i nie wchodzi powyżej 2 tys. obrotów.
Zgaszę ją, poczekam minutę, odpalam i znowu ma moc i się wkręca. Jak trzymam ją na obrotach to jest ok. Pozwolę pochodzić na wolnych i znowu dostaje odcinki. Jechać się tym nie da bo nie ma praktycznie siły.
Błędów brak :( Dane rzeczywiste ok :(
Przepustnica wyczyszczona - była czysta, EGR - nie było co czyścić bo nowy i czysty, przepływka na wszelki wypadek wymieniona na drugą a później nawet odpięta, DPF niezatkany. Jak tak trochę pochodzi i ją pomęczę to później zaczyna jeździć normalnie. Najbardziej dzieje się to na zimnym i do momentu porządnego nagrzania auta.
W sumie pozostało mi jeszcze paliwo i filtr paliwa ale to trochę dziwne bo ciśnienie na listwie pokazuje ok.
Ktoś, coś - jakieś pomysły???

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 29 paź 2017, 10:35 
Offline
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6063
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Cytuj:
Ktoś, coś - jakieś pomysły???
Nie jestem mocny w temacie, ale identyczne objawy miałem w benzynowym 2,0 20V - wypadanie zapłonu na 5 cyl.
Przyczyną były zimne luty w centralce. Po nagrzaniu w 99 % problem znikał.
Nie wiem czy to dobry ślad, ale ... "Ktoś, coś - jakieś pomysły???" :)

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
Post: 29 paź 2017, 10:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kwestia elektroniczna raczej odpada z uwagi na absolutne zero błędów. W Thesis to byle co powoduje błąd a tu nic. Ja stawiam bardziej na jakąś sprawę mechaniczną. Np. wiewiórka w dolocie albo co? Normalnie zgłupiałem.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 29 paź 2017, 12:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1275
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Wygląda na zacinający się zawór egr. Lub świruje przepustnica gasząca. Teraz przerabiałem motyw w GP 1.9mjtd. Nie chciała się zamykać po zgaszeniu silnika a jak się zamknęła to otwierała się minimalnie i działy się cuda błędów brak. Przyczyna elektronika przepustnicy w oleju. Po rozebraniu i wymyciu już ok. Egr nowy też może się zacina na zimno. I to jego bym obstawiał. Wiem że nowy ale spróbuj choć wtyczkę zdjąć. I zobacz co będzie. Błędów nie wywali jak się zacina. To samo było w GP.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 29 paź 2017, 12:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Zobaczę. Problem polega na tym, że parametry klapy gaszącej i EGR w MES są prawidłowe.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 29 paź 2017, 12:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2005, 00:00
Posty: 2913
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR
Bartek, a może weź ją po ludzku przegoń na autostradzie.
Jak odebrałem Lybrę żony, która stała bardzo długo, to jechać nie chciała w ogóle.
Ale z każdym przejechanym kilometrem poprawiało się jej i po kilkunastu kilometrach wszystko wróciło do normy.
Co prawda, jest to silnik benzynowy, ale diesle jeszcze bardziej nie lubią stać.
Przyczyn takiego zachowania nie znam i nie szukałem, ale doświadczyłem osobiście.


Na górę
Post: 29 paź 2017, 13:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1275
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Właśnie zonk był bo mes pokazywał całość prawidłowo. I było szukanie. A klapa udało się rozpoznać po tłukącej sie dwumasie podczas gaszenia. I to był strzał w dziesiątkę.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 29 paź 2017, 13:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2252
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Wróciłem... pojechałem na autostradę. Palnik - 220 na blacie. Po kilku minutach auto zaczęło słabnąć. Odczyty w Mes ok. Słabło tak jak by paliwa mu brakowało. W/g wskazań położenie klapy gaszącej i EGR ok. Zmuliło tak, że aż mi zgasła. Odczekałem minutę i odpaliła, w drodze powrotnej akcja się powtórzyła. Dojechałem do domu i jak ją zostawiłem chwilę na wolnych znowu akcja - 2 tys. obrotów i koniec.
Jutro wymienię filtr paliwa, powietrza, sprawdzę intercooler i wymienię ropsko w zbiorniku.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 29 paź 2017, 13:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1275
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Może być paliwo. A pompa wstępna w zbiorniku?

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 30 paź 2017, 09:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 28 kwie 2010, 07:22
Posty: 970
Lokalizacja: WARSZAWA
Urosły Ci biokomponenty w ON i przy zapotrzebowaniu na ciśnienie blokują filtr.Wymienić filtr i ON i przeczyścić regulator ciśnienia.

_________________
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;
156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet
Jest: Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie pada deszcz ( przebieg 98698km) ; Sedici 4x4 1,6 Emotion ; Mito 1,3 m-jet 95KM Distictive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]