Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: Maniak » 13 maja 2018, 0:54

volf pisze: 12 maja 2018, 21:01 Jak to stanęły?
Pod okapem go trzymałeś : gafa :
Romku, choćby nawet i pod okapem....to nikt przy zdrowych zmysłach nie montuje pierścieni na sucho....
Zawsze trzeba olejkiem smarować.....
Przykład z własnego podwórka.....
Silnik z ,,Przemytnika,, stał na dworze bez specjalnego przykrycia.....nawet bez głowicy z pół roku......
Niektórzy, co byli u mnie to widzieli jak stał na boku przy bramie.....
Ale do sedna....podczas rozbiórki nie bylo problemu z wyjęciem tloka z tulei a i pierścionki nie stanęły jak ,,h,, przed......
Pzdr.Maniak

Ps. Oto takie moje dywagacje z własnego podwórka....
Ostatnio zmieniony 14 maja 2018, 5:25 przez Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: bogdan » 13 maja 2018, 13:46

pewnie to się leży w grobie, zgodnie ze sztuką co 120° zamek.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: Maniak » 13 maja 2018, 16:04

Nie ma większego znaczenia....czy 120 czy 20......nie ma szans by wszystkie 15 pierścieni na 5 tłokach stanęły w tej samej linii na rozkaz jak wojsko na apelu......😕
Trudno mi tak na odległość sprawdzić.....
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: kond243 » 13 maja 2018, 16:47

Moim zdaniem jest coś z głowicą. Jeśli próba olejowa nie dała rezultatu. A powinna jeśli coś z pierścieniami jest nie tak bo się przy oleju doszczelnia. Próba olejowa nie da nic jeśli zawory puszczają.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: Wilkin » 13 maja 2018, 22:24

Wywaliłem te zbędne wypociny.
Nie ma opcji żeby pierścienie przy prawidłowo złożonym silniku ,stanęły po 5-ciu miesiącach tak żeby znikła kompresja.Chyba że silnik stał pod rynną bez świec i w tej chwili stoi wał. Ale z tego co widzę to się kręci.
Jak miałeś generalkę - to jakie miałeś wartości na zamkach pierścieni ?
Dla mnie na bank większe niż 0,2 mm , i dlatego nie masz kompresji.
Ew podparte zawory jak pisze Kond.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: Marcin_D » 14 maja 2018, 17:28

Przy próbie z testerem szczelności cylindrów wszystko się ładnie składało.
Zawory nie są popodpierane, wszystko się zamyka zgodnie z procedurą.

Silnik stał od listopada w garażu/blaszaku (złożony kompletny).
Z pomiaru wychodzi jak byk że stanęły pierścienie. Jak było z ustawieniem zamków nie wiem, bo nie byłem jak był składany. Składany był na mokro (olejony itp.).
Robi to kumpel, który silników różnych złożył od cholery.

Jest przedmuch do skrzyni korbowej - pisze jeszcze raz - jak wyjmiesz bagnet to słychać jak ciśnienie uchodzi.

Zalany naftą w sobotę - mieli dzisiaj palić, ale z tego co widzę to nie ruszany był (auto stoi u sąsiada za płotem).

Obrazek
ta sztuka bordowa bez zderzaka.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: Wilkin » 14 maja 2018, 18:18

Marcin - pierścienie mogą stanąć w dwóch przypadkach
Pierwszy jak mają wilgoć w cylindrach.
Drugi -jak nawali się w nie nagaru.
Nie ma możliwości żeby stanęły na świeżo złożonym silniku,do tego prawidłowo naolejonym.
Tym bardziej że musiały by się skurczyć i nie wystawać za tłok - przecież naturalnie pierścienie są rozparte na cylindrze.
Jedyne co mi przychodzi do głowy - jak ci ciśnienie ucieka do miski to dziurawe tłoki.
Albo zły wymiar pierścieni - nie sprawdzony przed założeniem na tulejach.
Powinno się wyjąć z opakowania , włożyć do cylindra i sprawdzić rozmiar szczeliny.
Dwa lata temu rozbierałem taki silnik w Fordzie - gdzie mój mechanik - też wyjął z opakowania i wpakował na tłoki - a szczelinka miała 5 mm.
I całe ciśnienie było w misce.Po cholerę sprawdzać - jak kupione dobre.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym

Post autor: Marcin_D » 15 maja 2018, 13:59

Wilkin, a widzisz tego nie wiem czy sprawdzili.
Nie wiem tez czy on nie był składany na pierścieniach które były (on miał zatartą panewkę na 5 cylindrze - Włoch jeździł aż się olej skończył).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”