Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 maja 2019, 14:27

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 05 maja 2018, 22:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 657
Lokalizacja: Gród Kraka
Od dwóch dni walczymy z kumplem z wymianą rozrządu w Busso. Mam problem z odkręceniem nakrętki koła pasowego na wale korbowym. Trzy klucze pneumatyczne poległy, przy czym ostatni, monstrum z calowym trzpieniem rozłupał nasadkę 41mm, a nakrętka ani drgnęła... : gafa : czy można gdzieś zakupić lub wypożyczyć blokadę wału (nr oryginału 1.870.646.000) ?.

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 05 maja 2018, 23:13 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3754
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Wystarczy zapytać Maniaka......

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 06 maja 2018, 10:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3083
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Jak nasadka była do udaru (bo są takie) to czarno to widzę, w dobrą stronę kręcicie :?:

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 06 maja 2018, 13:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 657
Lokalizacja: Gród Kraka
Tak nasadka była udarowa, ale była podtoczona... nasadka wraz z blokadami wałków i czujnikiem zegarowym była pożyczona z ex ASO... niestety nie mieli blokady wału, bo ponoć im się nie zdarzyło, żeby była potrzebna... kumpel się upewniał, że ponoć gwint normalny, a nie jak w JTD lewy...

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 06 maja 2018, 15:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Posty: 574
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce
Czasami nie da rady, u nas w Thesis nawet najbliższy serwis ogumienia z całym swoim sprzętem przybył, walczył i przegrał. Jedyna rada to wiertarka w dłoń i wiercić w nakrętce blisko gwintu aż w końcu puści... : beczy :

_________________
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v


Na górę
PostDodany: 15 maja 2018, 8:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 657
Lokalizacja: Gród Kraka
Po zakupie nowej nakrętki, stara została rozwiercona i za pomocą polskiej sprawdzonej metody "młotek & przecinak" została odkręcona... ech... Pan Busso przewraca się w grobie...
PS Jaki jest prawidłowy numer kat. blokad rozrządu do V6 ?.

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 15 maja 2018, 8:42 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3754
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Ja mam prawidowe choć bez nr.....
Pzdr.Maniak

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 15 maja 2018, 20:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 657
Lokalizacja: Gród Kraka
Mam załatwione z ASO oryginały, tylko się zastanawiam czy są prawidłowe, a nie czasem np. od 3.2 AR, miałem je w ręce tylko zapomniałem spisać nr. kat. W piątek będę miał je ponownie to podam szczęśliwy numerek.

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 15 maja 2018, 22:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Posty: 1639
Lokalizacja: Legnica
Mnie się wydaje, że w 3.2 jest ten sam wał co w 3.0 (choć mogę się mylić...)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2018, 10:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 657
Lokalizacja: Gród Kraka
Chodzi o blokady wałków rozrządu... z tego co się orientuję to do nowszych 2.5, 3.0 AR, oraz 3.0 i 3.2 Lancii są te same, (bo te same są wałki rozrządu) 3.2GTA AR, różni się wałkami ssącymi i tam przychodzą inne blokady. Co do wału to 3.0 i 3.2 mają inny skok tłoka, więc wał zapewne się różni, a na pewno jest inne koło pasowe, na które zakłada sie blokadę wału, więc blokada może być inna...

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2018, 18:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Posty: 1639
Lokalizacja: Legnica
To się zgadza, w Lancii całe głowice 3.0 i 3.2 są identyko. W GTA są inne wałki.
3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?


Na górę
PostDodany: 16 maja 2018, 19:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 657
Lokalizacja: Gród Kraka
Wał 3.0 96412839
Wał 3.2 96412916
Korba 3.0 60662848
Korba 3.2 60664315
Kadłub 3.0 3.2 96412593

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2018, 19:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3083
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Helios pisze:
16 maja 2018, 18:17
3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?
Nie widziałem na oczy tego silnika ale z czegoś ta większa pojemność musi wynikać-albo większa średnica tłoków/cylindrów-czyli inny blok albo większy skok tłoka-czyli inny wał, o większym wykorbieniu. Innym korbowodem tego nie dokonasz :)

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 16 maja 2018, 20:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 657
Lokalizacja: Gród Kraka
Egzakli...
dodatkowo inne tłoki, ale te same tuleje cylindrowe...

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r
Fiat 125S (125B) 1969r
FSO 125p (115D) 1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1,9jtd)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r
Lada 1500s (21061) 1981r (1,6 DOHC)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 04 cze 2018, 23:27 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2012, 21:49
Posty: 10
Imię: Kuba
Lokalizacja: Częstochowa
Silniki 3.2 mają inny wał, korby, tłoki. W przypadku silników 3.2 montowanych w alfach różnica tkwi także w ssących wałkach rozrządu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl