Strona 1 z 1

Thesis V6 blokada wału

: 05 maja 2018, 22:21
autor: pietrek125
Od dwóch dni walczymy z kumplem z wymianą rozrządu w Busso. Mam problem z odkręceniem nakrętki koła pasowego na wale korbowym. Trzy klucze pneumatyczne poległy, przy czym ostatni, monstrum z calowym trzpieniem rozłupał nasadkę 41mm, a nakrętka ani drgnęła... : gafa : czy można gdzieś zakupić lub wypożyczyć blokadę wału (nr oryginału 1.870.646.000) ?.

Re: Thesis V6 blokada wału

: 05 maja 2018, 23:13
autor: Maniak
Wystarczy zapytać Maniaka......

Re: Thesis V6 blokada wału

: 06 maja 2018, 10:26
autor: volf
Jak nasadka była do udaru (bo są takie) to czarno to widzę, w dobrą stronę kręcicie :?:

Re: Thesis V6 blokada wału

: 06 maja 2018, 13:45
autor: pietrek125
Tak nasadka była udarowa, ale była podtoczona... nasadka wraz z blokadami wałków i czujnikiem zegarowym była pożyczona z ex ASO... niestety nie mieli blokady wału, bo ponoć im się nie zdarzyło, żeby była potrzebna... kumpel się upewniał, że ponoć gwint normalny, a nie jak w JTD lewy...

Re: Thesis V6 blokada wału

: 06 maja 2018, 15:45
autor: Młody_H
Czasami nie da rady, u nas w Thesis nawet najbliższy serwis ogumienia z całym swoim sprzętem przybył, walczył i przegrał. Jedyna rada to wiertarka w dłoń i wiercić w nakrętce blisko gwintu aż w końcu puści... : beczy :

Re: Thesis V6 blokada wału

: 15 maja 2018, 8:20
autor: pietrek125
Po zakupie nowej nakrętki, stara została rozwiercona i za pomocą polskiej sprawdzonej metody "młotek & przecinak" została odkręcona... ech... Pan Busso przewraca się w grobie...
PS Jaki jest prawidłowy numer kat. blokad rozrządu do V6 ?.

Re: Thesis V6 blokada wału

: 15 maja 2018, 8:42
autor: Maniak
Ja mam prawidowe choć bez nr.....
Pzdr.Maniak

Re: Thesis V6 blokada wału

: 15 maja 2018, 20:04
autor: pietrek125
Mam załatwione z ASO oryginały, tylko się zastanawiam czy są prawidłowe, a nie czasem np. od 3.2 AR, miałem je w ręce tylko zapomniałem spisać nr. kat. W piątek będę miał je ponownie to podam szczęśliwy numerek.

Re: Thesis V6 blokada wału

: 15 maja 2018, 22:14
autor: Helios
Mnie się wydaje, że w 3.2 jest ten sam wał co w 3.0 (choć mogę się mylić...)

Re: Thesis V6 blokada wału

: 16 maja 2018, 10:57
autor: pietrek125
Chodzi o blokady wałków rozrządu... z tego co się orientuję to do nowszych 2.5, 3.0 AR, oraz 3.0 i 3.2 Lancii są te same, (bo te same są wałki rozrządu) 3.2GTA AR, różni się wałkami ssącymi i tam przychodzą inne blokady. Co do wału to 3.0 i 3.2 mają inny skok tłoka, więc wał zapewne się różni, a na pewno jest inne koło pasowe, na które zakłada sie blokadę wału, więc blokada może być inna...

Re: Thesis V6 blokada wału

: 16 maja 2018, 18:17
autor: Helios
To się zgadza, w Lancii całe głowice 3.0 i 3.2 są identyko. W GTA są inne wałki.
3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?

Re: Thesis V6 blokada wału

: 16 maja 2018, 19:48
autor: pietrek125
Wał 3.0 96412839
Wał 3.2 96412916
Korba 3.0 60662848
Korba 3.2 60664315
Kadłub 3.0 3.2 96412593

Re: Thesis V6 blokada wału

: 16 maja 2018, 19:57
autor: volf
Helios pisze: 16 maja 2018, 18:17 3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?
Nie widziałem na oczy tego silnika ale z czegoś ta większa pojemność musi wynikać-albo większa średnica tłoków/cylindrów-czyli inny blok albo większy skok tłoka-czyli inny wał, o większym wykorbieniu. Innym korbowodem tego nie dokonasz :)

Re: Thesis V6 blokada wału

: 16 maja 2018, 20:09
autor: pietrek125
Egzakli...
dodatkowo inne tłoki, ale te same tuleje cylindrowe...

Re: Thesis V6 blokada wału

: 04 cze 2018, 23:27
autor: QBA_
Silniki 3.2 mają inny wał, korby, tłoki. W przypadku silników 3.2 montowanych w alfach różnica tkwi także w ssących wałkach rozrządu.