Thesis V6 blokada wału

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Thesis V6 blokada wału

Post autor: pietrek125 » 05 maja 2018, 22:21

Od dwóch dni walczymy z kumplem z wymianą rozrządu w Busso. Mam problem z odkręceniem nakrętki koła pasowego na wale korbowym. Trzy klucze pneumatyczne poległy, przy czym ostatni, monstrum z calowym trzpieniem rozłupał nasadkę 41mm, a nakrętka ani drgnęła... : gafa : czy można gdzieś zakupić lub wypożyczyć blokadę wału (nr oryginału 1.870.646.000) ?.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: Maniak » 05 maja 2018, 23:13

Wystarczy zapytać Maniaka......
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: volf » 06 maja 2018, 10:26

Jak nasadka była do udaru (bo są takie) to czarno to widzę, w dobrą stronę kręcicie :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: pietrek125 » 06 maja 2018, 13:45

Tak nasadka była udarowa, ale była podtoczona... nasadka wraz z blokadami wałków i czujnikiem zegarowym była pożyczona z ex ASO... niestety nie mieli blokady wału, bo ponoć im się nie zdarzyło, żeby była potrzebna... kumpel się upewniał, że ponoć gwint normalny, a nie jak w JTD lewy...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: Młody_H » 06 maja 2018, 15:45

Czasami nie da rady, u nas w Thesis nawet najbliższy serwis ogumienia z całym swoim sprzętem przybył, walczył i przegrał. Jedyna rada to wiertarka w dłoń i wiercić w nakrętce blisko gwintu aż w końcu puści... : beczy :
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: pietrek125 » 15 maja 2018, 8:20

Po zakupie nowej nakrętki, stara została rozwiercona i za pomocą polskiej sprawdzonej metody "młotek & przecinak" została odkręcona... ech... Pan Busso przewraca się w grobie...
PS Jaki jest prawidłowy numer kat. blokad rozrządu do V6 ?.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: Maniak » 15 maja 2018, 8:42

Ja mam prawidowe choć bez nr.....
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: pietrek125 » 15 maja 2018, 20:04

Mam załatwione z ASO oryginały, tylko się zastanawiam czy są prawidłowe, a nie czasem np. od 3.2 AR, miałem je w ręce tylko zapomniałem spisać nr. kat. W piątek będę miał je ponownie to podam szczęśliwy numerek.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: Helios » 15 maja 2018, 22:14

Mnie się wydaje, że w 3.2 jest ten sam wał co w 3.0 (choć mogę się mylić...)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: pietrek125 » 16 maja 2018, 10:57

Chodzi o blokady wałków rozrządu... z tego co się orientuję to do nowszych 2.5, 3.0 AR, oraz 3.0 i 3.2 Lancii są te same, (bo te same są wałki rozrządu) 3.2GTA AR, różni się wałkami ssącymi i tam przychodzą inne blokady. Co do wału to 3.0 i 3.2 mają inny skok tłoka, więc wał zapewne się różni, a na pewno jest inne koło pasowe, na które zakłada sie blokadę wału, więc blokada może być inna...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: Helios » 16 maja 2018, 18:17

To się zgadza, w Lancii całe głowice 3.0 i 3.2 są identyko. W GTA są inne wałki.
3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: pietrek125 » 16 maja 2018, 19:48

Wał 3.0 96412839
Wał 3.2 96412916
Korba 3.0 60662848
Korba 3.2 60664315
Kadłub 3.0 3.2 96412593
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: volf » 16 maja 2018, 19:57

Helios pisze: 16 maja 2018, 18:17 3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?
Nie widziałem na oczy tego silnika ale z czegoś ta większa pojemność musi wynikać-albo większa średnica tłoków/cylindrów-czyli inny blok albo większy skok tłoka-czyli inny wał, o większym wykorbieniu. Innym korbowodem tego nie dokonasz :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: pietrek125 » 16 maja 2018, 20:09

Egzakli...
dodatkowo inne tłoki, ale te same tuleje cylindrowe...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
QBA_
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 sty 2012, 21:49
Imię: Kuba
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Thesis V6 blokada wału

Post autor: QBA_ » 04 cze 2018, 23:27

Silniki 3.2 mają inny wał, korby, tłoki. W przypadku silników 3.2 montowanych w alfach różnica tkwi także w ssących wałkach rozrządu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”