Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 paź 2018, 1:26

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 21 maja 2018, 15:29 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Posty: 25
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
Witajcie, od niedawna jestem właścicielem tego pięknego auta :) martwi mnie to, że auto dość mocno kopci czarnym dymem... potrafi czasami dymić przy delikatnym przyśpieszaniu. DPF wycięty jest, poczytałem sobie trochę i zastanawiam się czy to nie wina wtrysków. W MultiScanie widziałem możliwość testów i tutaj mam pytanie, jakie powinny być prawidłowe wartości?

Wymieniłem już kilka opasek bo był zmęczone życiem, wyczyściłem odmę, przejrzałem czy nie mam pęknięć przewodów ale nic mi się w oczy nie rzuciło Co jeszcze mogę spr?


Na górę
PostDodany: 21 maja 2018, 16:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1446
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Zadane i zmierzone ciśnienie doładowania. Zadany i zmierzony przepływ powietrza. Korekcje wtryskiwaczy. Najlepszą metodą jest sprawdzenie wtryskiwaczy na maszynie. Zrób też test przelewowy. Lubi pękać przewód od ic do kolektora na kolanku u góry przy osłonie silnika.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 22 maja 2018, 13:06 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Posty: 25
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
Dzięki za radę kond243! W wolnej chwili spr. A to możliwe, że by już wtryski szwankowały w aucie z przebiegiem 140 tyś km? Wcześniej miałem AF 166 w 2,4 JTD 10V z przebiegiem 240 tyś i wszystko było git.


Na górę
PostDodany: 22 maja 2018, 13:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1446
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Te wtryski są delikatniejsze i wrażliwe na jakość paliwa. Jeśli przebieg prawdziwy to obstawiam któryś czujnik. Wykręć jeszcze czujnik ciśnienia doładowania. Być może zszedł brudem olejem itp wyczyść go. I resztę sprawdź jak wyżej. Dolot też zweryfikuj.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 04 cze 2018, 11:09 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Posty: 25
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
Był dłuższy weekend i pozaglądałem trochę do auta. Idąc Waszymi podpowiedziami spr czujnik doładowania i faktycznie był brudny (wrzucam foto). Wyczyściłem ale poprawy brak... Zdjąłem osłonę pod silnikiem i chciałem się dostać do IC bo faktycznie trochę te rureczki są "spocone" ale ta operacja wiąże się ze zdjęciem zderzaka, chyba że jest jakaś inna opcja???
Co jeszcze ciekawego zaobserwowałem, teraz zrobiło się trochę cieplej i jak silniki rozgrzał mi się do 90 to kopcenie zmniejszyło się do minimum. I teraz pytanie za 100 pkt czy to może być przyczyną? np. termostat czy coś? Auto jest z Włoch i coś gdzieś słyszałem, że na tamten rynek są montowane inne termostaty z uwagi na wyższe temperatury. Tak mi to chodzi po głowie czy niedogrzany silnik może kopcić? Jak lecę w trasę i nie stoję w kroku to temperaturę mam na poziomie 75 stopni rośnie dopiero jak się wolno wlekę, stoję w korku lub jazda po mieście, ale to musi i na zewnątrz ładnie grzać...


Załączniki:
IMG_20180602_150957.jpg
IMG_20180602_150957.jpg [ 266.19 KiB | Przejrzano 1001 razy ]
Na górę
PostDodany: 04 cze 2018, 12:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Posty: 1916
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
zastanów się nad tym, dlaczego masz taki okopcony / oblepiony sadzą czujnik.
Stawiam na jakaś neszczelność przy EGR, albo nawet zaślepiony EGR...

mam rację?

_________________
Tel: 608 079 842

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 cze 2018, 12:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1446
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Powinna trzymać 90 stopni cały czas. Masz walnięty termostat. Na Włochy były inne termostaty ale różnica temperatury otwarcia to maks 5 stopni. 89stopni kontra 84-83stopnie. Odpal zostaw na 5-10min na jałowym biegu i zobacz czy górny wąż chłodnicy robi się gorący. Jeśli tak to zmiana termostatu. I może kopcić bo silnik niedogrzany pracuje na podniesionej dawce paliwa. Co do czujnika doładowania przy zaślepionym zaworze EGR dolot był by czysty. Podejrzewam że EGR jest zaleziony sądzą i nagarem i jest nieszczelny. Ciśnienie doładowania idzie w wydech i stąd kopcenie. Mało powietrza więcej paliwa i mamy czarny dym.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 11 cze 2018, 14:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Posty: 25
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
kond243 pisze:
04 cze 2018, 12:33
Powinna trzymać 90 stopni cały czas. Masz walnięty termostat. Na Włochy były inne termostaty ale różnica temperatury otwarcia to maks 5 stopni. 89stopni kontra 84-83stopnie. Odpal zostaw na 5-10min na jałowym biegu i zobacz czy górny wąż chłodnicy robi się gorący. Jeśli tak to zmiana termostatu. I może kopcić bo silnik niedogrzany pracuje na podniesionej dawce paliwa. Co do czujnika doładowania przy zaślepionym zaworze EGR dolot był by czysty. Podejrzewam że EGR jest zaleziony sądzą i nagarem i jest nieszczelny. Ciśnienie doładowania idzie w wydech i stąd kopcenie. Mało powietrza więcej paliwa i mamy czarny dym.
Czyli podsumowując wszystko termostat mam do wymiany... Jaki najlepiej kupić na alegrogo znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/termostat-behr-lancia ... 45952.html dobry będzie???
EGR do wyczyszczenia :) może mi ktoś podpowiedzieć gdzie dokładnie go namierzyć? abym za długo nie szukał :) z góry dzięki!


Na górę
PostDodany: 11 cze 2018, 14:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Posty: 1431
Lokalizacja: Legnica
EGR jest przykręcony z prawej strony u góry stojąc przed autem. Chyba 2 śruby od rurki spalinowej i 4 do dolotu, uważaj żebyś nie rozwalił wtyczki od EGRu : gafa :

PS: Patrząc jaki masz gnój na tym czujniku, to radziłbym cały dolot amelinowy ściągnąć i wyczyścić ;)


Na górę
PostDodany: 11 cze 2018, 14:56 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Posty: 25
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
Helios pisze:
11 cze 2018, 14:37
EGR jest przykręcony z prawej strony u góry stojąc przed autem. Chyba 2 śruby od rurki spalinowej i 4 do dolotu, uważaj żebyś nie rozwalił wtyczki od EGRu : gafa :

PS: Patrząc jaki masz gnój na tym czujniku, to radziłbym cały dolot amelinowy ściągnąć i wyczyścić ;)
Dzięki za wskazówkę :) a dużo z tym całym dolotem jest roboty?


Na górę
PostDodany: 16 lip 2018, 10:15 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
Posty: 25
Imię: Rafał
Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
W końcu znalazłem czas i trochę porozbierałem auto :). EGR był mega zasyfiony, poniżej foto co zobaczyłem jak go rozebrałem:
Załącznik:
EGR1.jpg
EGR1.jpg [ 116.24 KiB | Przejrzano 523 razy ]
Załącznik:
EGR2.jpg
EGR2.jpg [ 120.2 KiB | Przejrzano 523 razy ]
A tak po wyczyszczeniu :)
Załącznik:
EGR3.jpg
EGR3.jpg [ 113.93 KiB | Przejrzano 523 razy ]
Wyczyściłem co mogłem. Wymieniłem też termostat i teraz temperatura utrzymuje się stale na poziomie 90 :) No i co najważniejsze auto już nie dymi, więc jeden cel osiągnięty!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl