THESIS błąd skrzyni P1711

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 12 lis 2018, 19:23

Jako, że kupiłem kolejnego strupa 3.0 V6 oczywiście z defektem a muszę czekać na przyjęcie do warsztatu pytanie do Was, czy ktoś miał styczność z tym błędem w skrzyni? Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic...
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: kond243 » 12 lis 2018, 19:40

Wychodzi że czujnik obrotów na wyjściu. Tutaj opisane trochę lepiej. Czujniki są dwa z boku skrzyni
Różnie podają opisy.
https://www.trnw.net/z-search/dtc/generic/P1711.html
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 12 lis 2018, 20:01

W schowku znalazłem jeszcze coś takiego, wygląda na nowe, wiecie może od czego to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Młody Maniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 189
Rejestracja: 06 sie 2017, 23:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: Młody Maniak » 12 lis 2018, 20:05

Czujnik stopu.
Pozdrawiam Młody Maniak

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 12 lis 2018, 20:18

Młody Maniak pisze: 12 lis 2018, 20:05 Czujnik stopu.
dzięki
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: LUKIThesis » 12 lis 2018, 20:23

Czujniki obrotów nie tylko z boku tylko patrząc z góry jeden, widać pod wiązką, a drugi tylko na boku ale od strony kierowcy komory nie od koła bo to tył skrzyni.
A ten czujnik na zdjęciu to tak od stopu pod hamulcem lecz widać, że ktoś coś próbował zlikwidować błąd.
Problem w tym, że jeżeli skrzynia wywala błąd czujnika obrotów w skrzyni to nie świadczy o tm że to jego wina tylko np elektrozaworów lub konwertera. Ten czujnik wyłapuje nieprawidłowe ciśnienie odpowiedzialne za obroty.
Jednak musisz się nastawić na remont skrzyni :(

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 12 lis 2018, 20:35

LUKIThesis pisze: 12 lis 2018, 20:23 Czujniki obrotów nie tylko z boku tylko patrząc z góry jeden, widać pod wiązką, a drugi tylko na boku ale od strony kierowcy komory nie od koła bo to tył skrzyni.
A ten czujnik na zdjęciu to tak od stopu pod hamulcem lecz widać, że ktoś coś próbował zlikwidować błąd.
Problem w tym, że jeżeli skrzynia wywala błąd czujnika obrotów w skrzyni to nie świadczy o tm że to jego wina tylko np elektrozaworów lub konwertera. Ten czujnik wyłapuje nieprawidłowe ciśnienie odpowiedzialne za obroty.
Jednak musisz się nastawić na remont skrzyni :(
Od początku się na to nastawiałem, warto wymienić same elektrozawory (w najlepszym wypadku) czy czujniki też?. Jeśli zmienię elektrozawory czujnik nie będzie wyrzucał już błędu? W czarnej jtd przynajmniej "jeździć" się dało a w busso od samego przekręcenia kluczyka już wywala błąd skrzyni gdzie po rozgrzaniu auto ledwo się toczy i nie ma siły ruszyć.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: LUKIThesis » 13 lis 2018, 20:32

Sprawdzałeś może wiązkę przewodów skrzyni biegów?
Jak jest tak jak piszesz to bym zaczął od jej sprawdzenia, później zajrzałbym pod dywanik przedni pasażera i obejrzał stan centralek. Tam również jest centralka od skrzyni, a gdy przewód odprowadzający wodę z ukł klimy pod samochód jest przytkany to woda zostaje wrzucana przez filtr kabinowy. Woda leje się pod dywanik i zbiera się w komorze z centralkami w podłodze. Być może uszkodzona jest nawet centralka lecz mogą być tylko skorodowane styki na kości centralki. Jeśli te wszystkie punkty okażą się dobre to niestety remont, ale wymiana samych elektrozaworów może nie załatwić sprawy. Tu radziłbym wymienić kompletny korpus elektrozaworów razem z nimi wykalibrowanymi u producenta. Jeśli ta wymiana też nie naprawi skrzyni to pozostaje remont mechaniczny i regeneracja konwertera. Zakup kompletnego korpusu elektrozaworów nie pójdzie na straty, tak czy inaczej każdy dobry warsztat zaleci wymianę elektrozaworów lub właśnie całego korpusu elektrozaworów. Nie zawsze wymiana sama elektrozaworów rozwiązuje problem. Korpus elektrozaworów to mechaniczny sterownik, który też ulega zużyciu.

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 13 lis 2018, 21:06

LUKIThesis pisze: 13 lis 2018, 20:32 Sprawdzałeś może wiązkę przewodów skrzyni biegów?
Jak jest tak jak piszesz to bym zaczął od jej sprawdzenia, później zajrzałbym pod dywanik przedni pasażera i obejrzał stan centralek. Tam również jest centralka od skrzyni, a gdy przewód odprowadzający wodę z ukł klimy pod samochód jest przytkany to woda zostaje wrzucana przez filtr kabinowy. Woda leje się pod dywanik i zbiera się w komorze z centralkami w podłodze. Być może uszkodzona jest nawet centralka lecz mogą być tylko skorodowane styki na kości centralki. Jeśli te wszystkie punkty okażą się dobre to niestety remont, ale wymiana samych elektrozaworów może nie załatwić sprawy. Tu radziłbym wymienić kompletny korpus elektrozaworów razem z nimi wykalibrowanymi u producenta. Jeśli ta wymiana też nie naprawi skrzyni to pozostaje remont mechaniczny i regeneracja konwertera. Zakup kompletnego korpusu elektrozaworów nie pójdzie na straty, tak czy inaczej każdy dobry warsztat zaleci wymianę elektrozaworów lub właśnie całego korpusu elektrozaworów. Nie zawsze wymiana sama elektrozaworów rozwiązuje problem. Korpus elektrozaworów to mechaniczny sterownik, który też ulega zużyciu.
Dzięki Luki za b. cenne wskazówki, jutro sprawdzę te punkty o których piszesz.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: LUKIThesis » 13 lis 2018, 21:42

Nie ma za co.
Zerknij również czy biegi na drążku pokrywają się również z wyświetlanymi biegam między zegarami. Pozycjoner /wybierak raczej wykluczam ale kto wie...?

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: pietrek125 » 14 lis 2018, 8:11

LUKIThesis pisze: 13 lis 2018, 20:32 Sprawdzałeś może wiązkę przewodów skrzyni biegów?
Jak jest tak jak piszesz to bym zaczął od jej sprawdzenia, później zajrzałbym pod dywanik przedni pasażera i obejrzał stan centralek. Tam również jest centralka od skrzyni, a gdy przewód odprowadzający wodę z ukł klimy pod samochód jest przytkany to woda zostaje wrzucana przez filtr kabinowy. Woda leje się pod dywanik i zbiera się w komorze z centralkami w podłodze. Być może uszkodzona jest nawet centralka lecz mogą być tylko skorodowane styki na kości centralki. Jeśli te wszystkie punkty okażą się dobre to niestety remont, ale wymiana samych elektrozaworów może nie załatwić sprawy. Tu radziłbym wymienić kompletny korpus elektrozaworów razem z nimi wykalibrowanymi u producenta. Jeśli ta wymiana też nie naprawi skrzyni to pozostaje remont mechaniczny i regeneracja konwertera. Zakup kompletnego korpusu elektrozaworów nie pójdzie na straty, tak czy inaczej każdy dobry warsztat zaleci wymianę elektrozaworów lub właśnie całego korpusu elektrozaworów. Nie zawsze wymiana sama elektrozaworów rozwiązuje problem. Korpus elektrozaworów to mechaniczny sterownik, który też ulega zużyciu.
Zakup nowej mechatroniki to pójście po najmniejszej linii oporu... korpus mechatroniki się rozkręca i czyści, weryfikuje się tulejki w których pracują tłoczki sterowane elektrozaworami, jeśli jest nadmierny luz lub rysy to sie stosuje zestaw naprawczy z nowymi tulejkami... to wszystko można zrobić samemu... a nie płacić jak za woły, w pseudo serwisach ASB które potrafią tylko wymienić cały korpus na nowy, i jeszcze sobie krzyczą 2,5tyś za 30min roboty ...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 14 lis 2018, 9:53

Przejrzałem komorę centralki, centralkę odkręciłem sucha jak pieprz. Przewody sprawdziłem niby Ok. Wykręciłem mam nadzieje dwa odpowiednie czujniki wejścia wyjścia. Podjadę do aso może będą mieć na miejscu. Znalazłem kostkę do niczego nie wpiętą, od czego to jest?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 14 lis 2018, 13:18

Luki, który czujnik jest "wyjścia" ten z tylu głębiej? Zamówiłem w ASO póki co jedna sztukę 270zl. W intercarsie tym nie handlują a w interteam 904 zł!!
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Sebas91
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 27 sie 2018, 17:39
Imię: Sebastian

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: Sebas91 » 14 lis 2018, 18:33

Michu, jezeli bys potrzebowal, mam taki czujnik w 100% sprawny. Oba czujniki sa te same.

Ja walczylem ze skrzynia prawie poltora roku, po kompletnej wymianie korpusu przez 'mechanika', walczylem dalej na wlasna reke. Doszedlem do stanu gdzie skrzynia dziala w 95% jak nalezy.

Tak jak mowili koledzy, najlepiej ogarnac korpus elektrozaworow na wlasna reke, kupujac zestaw naprawczy.

Masz tutaj noty Sonnaxa :

https://www.sonnax.com/tech_resources/1 ... nformation

a tu Atry :
http://www.atra.com/Bulletins/2008/Feb/atb1153.pdf

Posprawdzaj wszystkie masy a w szczegolnosci ta ktora jest podpieta pod skrzynie (po zdjeciu kola i plastikowej zaslepki bedzie widoczna). U mnie kabel masowy byl przepalony, zastosowalem potrojna plecionke miedziana i polowa bledow zniknela.

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: THESIS błąd skrzyni P1711

Post autor: MICHU » 14 lis 2018, 19:47

Sebas91 pisze: 14 lis 2018, 18:33 Michu, jezeli bys potrzebowal, mam taki czujnik w 100% sprawny. Oba czujniki sa te same.

Ja walczylem ze skrzynia prawie poltora roku, po kompletnej wymianie korpusu przez 'mechanika', walczylem dalej na wlasna reke. Doszedlem do stanu gdzie skrzynia dziala w 95% jak nalezy.

Tak jak mowili koledzy, najlepiej ogarnac korpus elektrozaworow na wlasna reke, kupujac zestaw naprawczy.

Masz tutaj noty Sonnaxa :

https://www.sonnax.com/tech_resources/1 ... nformation

a tu Atry :
http://www.atra.com/Bulletins/2008/Feb/atb1153.pdf


Posprawdzaj wszystkie masy a w szczegolnosci ta ktora jest podpieta pod skrzynie (po zdjeciu kola i plastikowej zaslepki bedzie widoczna). U mnie kabel masowy byl przepalony, zastosowalem potrojna plecionke miedziana i polowa bledow zniknela.
Posłałem PW, kupiłem już jednego thesisa z walniętym automatem. Tam sama wymiana elektrozaworów na te ROSTRA plus dynamiczna wymiana oleju pomogła. w 3.0 wywala od razu błąd skrzyni od przekręcenia kluczyka co w JTD nie miało miejsca. W JTD wywaliło mi może trzy razy błąd skrzyni ale to po ekstremalnej eksploatacji głównie w mieście. Tutaj usuwając błąd po dwóch max trzech sekundach ponownie go wyrzuca. Zaczynam myśleć, ze to problem natury "elektrycznej" był moment, że skrzynia chodziła jak po maśle ale potem znów historia z błędem P1711 się powtórzyła. Zacznę od wymiany czujnika ale na pewno na tym się nie skończy :roll: : buja w oblokach :
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”