Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

RFK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2017, 10:32
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: RFK » 23 gru 2018, 13:34

Panowie, proszę Was o pomoc... Wczoraj podczas jazdy wyskoczyły błędy wtrysku P0205, EPB ESP auto przeszło jak by tryb serwisowy. Z uwagi, że jestem już na wyjeździe świątecznym i mam mocno ograniczone ruchy :( A do domu daleko bo ponad 300 km.
Spr wtyczkę wtrysku, wtyczkę ECU (ale bez rozbierania) i poprawy brak. jak silnik trochę pochodzi to gasną ESP i EPB no i wtedy Thesis jedzie normalnie czyli przyśpiesza, zmienia biegi (automat). Co mogę jeszcze spr? czy mogę tak jechać i próbować wrócić na kołach do domu?

Bardzo dziękuję za jakieś info :)

Przy okazji Życzę Wszystkim Zdrowych, Pogodnych i Wesołych Świąt ! ! !

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: belial666 » 23 gru 2018, 20:07

Jak sie domyslam to nie masz czym sprawdzic co w ABS i EPB siedzą za błedy? Ten blad P... co podales to jaki jest jego opis? To jest blad z centralki silnika?
Nr. telef. 501259455

RFK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2017, 10:32
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: RFK » 23 gru 2018, 21:37

Hej, dzięki za odezwanie się. Rano będę mógł spr resztę błędów. Co do tego P0205 to "Powodem tego błędu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błąd i obserwuj czy nie powrócą".

Oczywiście po skasowaniu wraca :(

Wczoraj po jakimś czasie auto zaczęło normalnie jechać, dziś już porażka... ledwo rusza z miejsca. od rana będę siedział nad nim, mam już PC i kable.
Możliwe że coś ze świecą? bo silnik zachowuje się tak ja by nie palił na jeden gar... po dodaniu gazu się wyrównuje a jak tylko puszczę pedał gazu i próbuje powoli dodać to tak jak by się "dławił"... Mile widziana pomoc... :)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: belial666 » 23 gru 2018, 22:09

Świece nie maja tu znaczenia to nie pożal sie boże benzyna. Zobacz co z abs i jakie tam błedy.
Zatytułowales temat wtryskiwacz 5 dlaczego? Miales błąd taki? Ten błąd PO 205 to błąd wtrysku. Sorry ale nie znam wszystkich kodów.

Mowisz ze na zimnym nie ma mocy a po rozgrzaniu wraca. Sprawdź parametry masy przepływu powietrza w ,, paramety" na zimnym silniku. Ewentualnie odczep wtyczke przeplywomierza zaraz po odpaleniu na zimnym i zobacz jak z mocą.
Nr. telef. 501259455

RFK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2017, 10:32
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: RFK » 23 gru 2018, 22:32

dokładnie po spr błędów silnika pojawił się taki błąd: P0205 Wtryskiwacz 5. (po P jest zero)

Wczoraj moc wróciła ale dziś już nie, ledwo z miejsca rusza :( Jutro rano będę przy aucie, bo dziś pożyczonym pojechałem rodzinę do teściów wywieść :) ale rano wracam do garażu i mam nadzieję coś podziałać. A z tymi świecami to tak mi się pomyślało bo jak tylko zrobiło się chłodniej i jak auto postała 2, 3 dni nie odpalane to tak trochę długo kręcił i jak by nie palił na wszystkie gary, ale po kilku sekundach już się wyrównywał. Nawet po nowym roku miałem zmieniać świece :)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: belial666 » 23 gru 2018, 22:42

Wykasuj błedy i sprawdz ponownie na swierzo co wskoczy.

Na zimnym silniku sprawdź parametry przepywomierza czyli masy mierzonej powietrza w zakladce parametry- mierzoną i oczekiwaną w tym samym czasie.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: FXX » 23 gru 2018, 22:47

Jak sama nazwa błędu wskazuje, P0205 to błąd obwodu 5 wtryskiwacza.
Sprawdź wtyczkę na 5 wtryskiwaczu, podoginaj piny i przejrzyj wiązkę elektryczną prowadzącą do niego. Brak mocy prawdopodobnie jest spowodowany tym, że ów wtryskiwacz nie dostaje zasilania i nie pracuje.
Dla sprawdzenia można wtryskiwacze zamienić miejscami, ale wypadałoby je wtedy przekodować w ECU. Jeśli nadal będzie problem z 5 wtryskiem to problem leży po stronie instalacji.

Problem częsty w JTDm tyle, że zazwyczaj problem jest z wtyczkami 3 wtryskiwacza.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

RFK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2017, 10:32
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: RFK » 23 gru 2018, 22:48

wracają te same... ale jutro będę dalej spr z rana i zmierzę parametry przepływki. i dam znać.

RFK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2017, 10:32
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: RFK » 23 gru 2018, 22:49

FXX pisze: 23 gru 2018, 22:47 Jak sama nazwa błędu wskazuje, P0205 to błąd obwodu 5 wtryskiwacza.
Sprawdź wtyczkę na 5 wtryskiwaczu, podoginaj piny i przejrzyj wiązkę elektryczną prowadzącą do niego. Brak mocy prawdopodobnie jest spowodowany tym, że ów wtryskiwacz nie dostaje zasilania i nie pracuje.
Dla sprawdzenia można wtryskiwacze zamienić miejscami, ale wypadałoby je wtedy przekodować w ECU. Jeśli nadal będzie problem z 5 wtryskiem to problem leży po stronie instalacji.

Problem częsty w JTD/JTDm tyle, że zazwyczaj problem jest z wtyczkami 3 wtryskiwacza.
będę próbował i informował na bieżąco :) Dzięki!

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: pietrek125 » 23 gru 2018, 23:01

FXX dobrze prawi... jeżeli sprawdziłeś wtyczki, to wygląda to na instalację, albo sam wtryskiwacz...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: belial666 » 23 gru 2018, 23:04

FXX pisze: 23 gru 2018, 22:47 Jak sama nazwa błędu wskazuje, P0205 to błąd obwodu 5 wtryskiwacza.
Sprawdź wtyczkę na 5 wtryskiwaczu, podoginaj piny i przejrzyj wiązkę elektryczną prowadzącą do niego. Brak mocy prawdopodobnie jest spowodowany tym, że ów wtryskiwacz nie dostaje zasilania i nie pracuje.
Dla sprawdzenia można wtryskiwacze zamienić miejscami, ale wypadałoby je wtedy przekodować w ECU. Jeśli nadal będzie problem z 5 wtryskiem to problem leży po stronie instalacji.

Problem częsty w JTD/JTDm tyle, że zazwyczaj problem jest z wtyczkami 3 wtryskiwacza.
Ale on wtyczki sprawdzał. Moze byc nie dopieta ale to skutkuje stukiem. Błąd moze iść z samego ecu.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: FXX » 23 gru 2018, 23:09

Co znaczy sprawdzał? Odpiął i zobaczył, że wizualnie jest ok? Trochę mało.
Wtyczka może być wizualnie ok, ale przy drganiach silnika nie mieć cały czas prawidłowego styku - należy je podoginać we wtyczce.
Problem może być również w samej instalacji pomiędzy wtryskiem, a ECU, jak i samym ECU - co uważam za najmniej prawdopodobne.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: belial666 » 23 gru 2018, 23:15

Kamil odpiął i wpiął to wystarczy. Wtrysk i jego cewka tez moze pójść na blat. Pierwsza sprawa to ze po wejściu wecu odczytal wtrysk nie znaczy ze to problem opisywany w temacie.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: FXX » 23 gru 2018, 23:20

Nie wystarczy.
W tych silnikach problem z wtyczkami na wtryskiwaczach to nie jednostkowe przypadki i samo odpięcie i wpięcie nie daje nic.

Co ciekawe w AR również problem z kostką na wtryskiwaczu objawia się błędem wtryskiwacza i VDC (ESP) oraz HH.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2,4 JTDm 20v - P0205 wtryskiwacz 5

Post autor: belial666 » 23 gru 2018, 23:28

Ok. Niech sprawdzi kostkę i ewentualnie okablowanie. Widzialem ze wiazka wtryskow byla pociagnieta nad rurą metalowa dolotu i przewody tarły o nią ale żeby w kazdej tak bylo. Niech sprawdzi co radzą w temacie
Nr. telef. 501259455

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”