Hej wszystkim,
Mam pewien problem z wymiana pompy wspomagania w busso 3.0.
Została mi dosłownie jedną śruba do odkrecenia ale za cholerę nie mogę się do niej dostać. Czy ktoś z was wymieniał kiedyś pompę? Może o czymś zapominam, a może muszę opuścić sanki?
Pompa wspomagania 3.0 v6
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Pompa wspomagania 3.0 v6
Niestety nie demontowałem pompy wspomagania, ale do wielu czynności w tym zespole napędowym konieczne jest opuszczenie sanek, lub wręcz demontaż kompletnego zespołu napędowego wraz sankami (np. do wymiany alternatora lub rozrusznika)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Pompa wspomagania 3.0 v6
... nie ma potrzeby opuszczać sanek, jeśli dobrze pamiętam to odkręciłem koło pasowe pompy (trzy śruby M6) i zdjąłem osłonę chłodnicy wraz z wentylatorem, zdaje się, że to wystarczyło choć nie wiem czy przypadkiem nie zdjąłem również osłony kolektora wydechowego. Generalnie jest ciasno ale dasz sobie radę, dobrze jest mieć "mocną" i "giętką" przedłużkę "elastyczną".
Powodzenia.
Powodzenia.