Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Awatar użytkownika
Dareks
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 22 paź 2016, 6:44
Imię: Darek
Lokalizacja: Niepołomice

Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: Dareks » 10 lut 2019, 11:26

Witam potrzebuje pilnie gdzie znajduje się przekaźnik wentylatora drugiego biegu auto wyświetla czek i jest w trybie awaryjny wentylatora na pierwszym biegu działa błąd to p0481 .lancia thesis 2.4 jtdm
Lancia Thesis 2.4 jtdm 185

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 11:56

Pod maską w skrzynce na lewym nadkolu,tzn od kierowcy. Podnieś plastikową osłonę ,odwróć w środku jest schemat. Popatrz na piktogramy i zaraz zobaczysz który to przekaźnik. Jest też bezpiecznik jeden z tych dużych. Też opisany na schemacie. Jeśli dobrze widzę to T07 to jest przekaźnik drugie biegu. F07 bezpiecznik drugiego biegu wentylatora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Dareks
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 22 paź 2016, 6:44
Imię: Darek
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: Dareks » 10 lut 2019, 12:36

Niestety przekaźnik i bezpiecznik są dobre a wentylator nie działa na drugim biegu
Lancia Thesis 2.4 jtdm 185

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 12:52

Ale mesem sprawdzasz? Czy pracuje? Mes nie aktywuje drugiego biegu niestety. Zostają jeszcze kable i skrzynka na nadkolu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Dareks
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 22 paź 2016, 6:44
Imię: Darek
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: Dareks » 10 lut 2019, 13:01

Sprawdzam fiat multiecuscan
Lancia Thesis 2.4 jtdm 185

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 13:42

Po usunięciu błędu nadal jest? Czy podświetla się na czerwono. Deseń nie sprawdzisz bo on nie uruchomi drugiego biegu. Spróbuj Alfa obd
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Dareks
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 22 paź 2016, 6:44
Imię: Darek
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: Dareks » 10 lut 2019, 13:47

Tak po skasowania nadal jest I nie mam innego oprogramowania do lanci
Lancia Thesis 2.4 jtdm 185

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4004
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: volf » 10 lut 2019, 13:56

U mnie w Kappie przy tym błędzie był przerwany kabelek viewtopic.php?t=68487
Jeśli chodzi o FES/MES to przeważnie da się w Kappie załączyć programem wentylatory na obydwu biegach choć czasami wyskakuje ''nieudane'' i się nie da :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 14:36

Thesis jest upartym autem. K nawet Helios walczył raz pół dnia z drugim biegiem. A potem wyszło że Mes/fes nie wywoła włączenia drugiego biegu w Thesis. U mnie się nie da w JTD 20v kolegi też się nie da, V6 u Heliosa też nie ruszył. W Kappie miałem podobnie ale pierwszy bieg nie ruszał. Była przerwa ECU - przekaźnik pierwszego biegu. Kabelek w wiązce pod Aku.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: Helios » 10 lut 2019, 15:27

kond243 pisze: 10 lut 2019, 14:36 Thesis jest upartym autem. K nawet Helios walczył raz pół dnia z drugim biegiem. A potem wyszło że Mes/fes nie wywoła włączenia drugiego biegu w Thesis. U mnie się nie da w JTD 20v kolegi też się nie da, V6 u Heliosa też nie ruszył. W Kappie miałem podobnie ale pierwszy bieg nie ruszał. Była przerwa ECU - przekaźnik pierwszego biegu. Kabelek w wiązce pod Aku.
Tylko, że ja nie pomogę, bo w sumie nie wiem co było : gafa : Części mam masę na podmiankę pod ręką i wymieniłem wszystko i więcej, nawet dwa razy, plus czyszczenie mas, wtyczek, rozruszania wiatraka itp.
Okazało się właśnie, że program nie chciał uruchomić procedury włączania 2 biegu wiatraka, a ja głupi mu zaufałem ;) No cóż, komputer to nie wszystko :D

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: pietrek125 » 10 lut 2019, 16:44

Co rozumiecie pod stwierdzeniem drugi bieg wentylatora :?: . Główny wentylator chłodnicy jest sterowany bezstopniowo za pomocą PWM, czyli mam rozumieć, że chodzi o ten mały wentylator w dolnym prawym rogu chłodnicy :?: Jeśli tak , to wg. Elearn jest on sterowany z sterownika silnika poprzez przekaźnik R23 znajdujący się w skrzynce w bagażniku, do sprawdzenia również bezpieczniki F73, F68, F66... przekaźnik T07 (R7) i bezpiecznik F7 (o których wspominał kol. Kond243) znajdujące w skrzynce komory silnika (opisane na deklu jako Heat Fan2), wg Elearn to sterowanie 1st elektrycznej nagrzewnicy wnętrza...

N011 główny wentylator
N012 wentylator 2st
N049 wentylator chłodnicy oleju
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 19:44

Tego nie wiedziałem. Dzięki. Czyli wentylator chłodnicy oleju jest połączony równolegle z wentylatorem tym małym z prawej strony w rogu? Jeśli dobrze rozumuje. Zastanawiałem się skąd wziąć sterowanie na chłodnice oleju. A trzeba było zajrzeć na schematy Diesla. Bo dla benzyny nie jest przewidziana chłodnica powietrzną i jej wentylator. Trzeba dogłębniej studiować elearn-a
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: pietrek125 » 10 lut 2019, 19:53

Przy 2.0TB i V6 na schemacie jest tylko N011, N012... w opisie działania układu chłodzenia jest tylko opis dla głównego wentylatora N011, o N012, N049 nie ma słowa... jedynie przy "lokalizacji elementów" narysowany jest mały wentylator z opisem N012, który pojawia sie na schematach dla 2.0TB, V6, JTD20V. N049 natomiast pojawia się jedynie na schemacie do JTD20V.
kond243 pisze: 10 lut 2019, 19:44 ...Zastanawiałem się skąd wziąć sterowanie na chłodnice oleju. A trzeba było zajrzeć na schematy Diesla...
Właśnie też mnie to nurtowało po wymianie zdań z Tobą na temat chłodnicy oleju dla ASB.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 20:22

Dokładnie. Bo schematy patrzyłem dla benzyny. Ale moja tempa głowa nie pomyślała że tylko diesel ma chłodnicę oleju i jej wentylator. Ech. Ale teraz już wiem że równolegle muszę się wpiąć w wentylator ten mały i będzie git.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: pietrek125 » 10 lut 2019, 20:28

kond243 pisze: 10 lut 2019, 20:22 ... Ale teraz już wiem że równolegle muszę się wpiąć w wentylator ten mały i będzie git.
Pod warunkiem, że chłodnicę od JTD20V wykorzystasz zgodnie z przeznaczeniem, czyli do chłodzenia oleju silnikowego, a nie ASB...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”