Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 20:00
- Imię: Marek
Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
Przedstawie tu swój problem ze skrzynią aw55-50 w mojej żmijce.Auto powyżej 100km na godzine łapało błąd zaworu lock-up,tryb awaryjny, szarpanie z 2 na 3 ,gasiłem zapalałem i jechałem dalej ,szarpanie z N na D na.Na zimnym oleju w miarę bez szarpnięć .Czytałem fora,dzwoniłem do fachowców.Usłyszałem że sterownik do regeneracji.To znaczy zawory liniowe do regeneracji koszt bez robocizny 1400 zł.Niby jak na naprawę automatu to niema tragedii,a że swoje auta staram sie naprawiać sam to znalazłem coś takiego :https://www.ebay.pl/itm/191937600597?eu ... Tags=bu=bu
Komplet elektrozaworów poprawionych ,czyli lepsze niż oryginał z instrukcją montażu.Wymieniłem i jestem zadowolony z pracy skrzyni,żadnych błędów,męczyłem ją ,na d,na manualu i w żaden sposób nie udało mi sie doprowadzić do awarii jak przed naprawą.Za zawory z przesyłką zapłaciłem około 600 zł,sam wymieniłem i jest ok.Wymiana bardzo prosta,należy się zaopatrzyć w uszczelką pod miskę żeby nie mazać sylikonem 40 zł z przesyłką z allegro.
Do zdjęcia miski trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza i rurę dolotową turbo.Oczywiście można też wymienić olej jeśli to jest już konieczne.
Jeśli ma ktoś pytania to proszę.605277687.
Komplet elektrozaworów poprawionych ,czyli lepsze niż oryginał z instrukcją montażu.Wymieniłem i jestem zadowolony z pracy skrzyni,żadnych błędów,męczyłem ją ,na d,na manualu i w żaden sposób nie udało mi sie doprowadzić do awarii jak przed naprawą.Za zawory z przesyłką zapłaciłem około 600 zł,sam wymieniłem i jest ok.Wymiana bardzo prosta,należy się zaopatrzyć w uszczelką pod miskę żeby nie mazać sylikonem 40 zł z przesyłką z allegro.
Do zdjęcia miski trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza i rurę dolotową turbo.Oczywiście można też wymienić olej jeśli to jest już konieczne.
Jeśli ma ktoś pytania to proszę.605277687.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2019, 20:15 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
Ciekawe i cenne info.Miejmy nadzieję że ktoś z tego skorzysta.
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
Jaki miales korpus? A, B, C, czy no name? Zalezy jaki korpus, to takie zawory tam siedza.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 20:00
- Imię: Marek
Re: Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
Dla zaworów rosta nie ma znaczenia korpus,montuje sie je konektorem do góry.https://www.youtube.com/watch?v=8VnCQqOa9dE
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
Dokładnie... zawory Rosta są lepsze od fabrycznych Aisin-a (tak twierdzą na Hamerykańskich forach) są one uniwersalne i nie ma znaczenia na jaki korpus je zakładasz... W mojej mam szarpniecie po przełączeniu na D, z związku z tym, też przymierzałem się do ich zakupu, ale zakupiłem praktycznie nowy korpus za te same pieniądze... także zobaczymy... jak nie siądzie... to zawsze zostaje Rosta, do kompletu polecam, zewnętrzną chłodnicę oleju skrzyni, i wymianę serva B4.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 maja 2018, 10:57
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lubelskie/Mazowieckie
Re: Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
Bardzo dobra i cenna informacja!!! może i jak skorzystam Tylko mam pytanie czy po tym zabiegu trzeba wykonać jakieś dodatkowe czynności za pomocą komputera czy coś, jakaś adaptacja?
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - uratowana skrzynia i trochę kasy.
Po każdej ingerencji w skrzynię, kasuje się adaptacje np. MES-em. Po złożeniu nowych elektrozaworów możliwe, że będzie potrzeba ich doregulowania. W zestawie Rostra jest dołączona dokładna instrukcja montażu i regulacji.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)