Właściwa temperatura silnika w V6 ?
Właściwa temperatura silnika w V6 ?
Czytam artykuł poniżej i się zastanawiam czy mam zepsuty termostat czy V-ki tak po prostu mają? mam dokładnie jak opisane w artykule
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
Re: Właściwa temperatura silnika w V6 ?
Jak dla mnie głupoty. Z własnych doświadczeń V6 w Lanciach jak i Alfach trzyma cały czas 90' i nic nie jest w stanie tej wskazówki ruszyć.
Awarie pompy wody to tylko w fabrycznych zestawach gdzie wirnik był plastikowy. Pękał, po czy słabo się kręcił, potem wcale i się topił. Wdziałem kilka przypadków gdzie wirnik wyglądał jak stopiony wosk ze świeczki. Pompy z żeliwnym wirnikiem są bezawaryjne (wymiana każdorazowo przy rozrządzie)
Awarie pompy wody to tylko w fabrycznych zestawach gdzie wirnik był plastikowy. Pękał, po czy słabo się kręcił, potem wcale i się topił. Wdziałem kilka przypadków gdzie wirnik wyglądał jak stopiony wosk ze świeczki. Pompy z żeliwnym wirnikiem są bezawaryjne (wymiana każdorazowo przy rozrządzie)
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Właściwa temperatura silnika w V6 ?
Przed wymianą termostatu to 70-80st miałem w mieście, przy prędkościach autostradowych temp. spadała, do 50st i po chwili "Kuhler system defekt" plus obowiązkowa choinka od ASB, EPB, ABS, ASR, ESP itp... po wymianie termostatu 90st po 10min pracy na jałowym, oraz podczas jazdy stoi jak drut...
Pompa była wymieniana, przez poprzednią właścicielkę w 2014r przy 92tyś, ja po zakupie postanowiłem zrobić rozrząd, i przy okazji również pompę... i okazało się że pompa z 2010r z plastikowym wirnikiem który jest pęknięty, dodatkowo wyszły wycieki przez skurczone oring-i na rurze łączącej pompę wody z obudową termostatu...
Pompa była wymieniana, przez poprzednią właścicielkę w 2014r przy 92tyś, ja po zakupie postanowiłem zrobić rozrząd, i przy okazji również pompę... i okazało się że pompa z 2010r z plastikowym wirnikiem który jest pęknięty, dodatkowo wyszły wycieki przez skurczone oring-i na rurze łączącej pompę wody z obudową termostatu...
Ostatnio zmieniony 08 mar 2019, 20:53 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Właściwa temperatura silnika w V6 ?
Czyli termostat do wymiany bo na prędkościach przelotowych mam 80 a w mieście 90 co nie wydawało mi się prawidłowe.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Właściwa temperatura silnika w V6 ?
W mojej po nagrzaniu jest cały czas 90stopni i nie da rady tego ruszyć.
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Właściwa temperatura silnika w V6 ?
Tak jak piszą poprzednicy, czy miasto, czy trasa wskazówka jak po braveranie (co prawda na brzuchu) wskazuje równiutkie 90st.
Thesis 3.0