Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: MICHU » 30 cze 2019, 17:59

Jako, ze zabieram się za skrzynie (domowym sposobem) tj wymiana elektrozaworów to zastanawiam
się czy sam fakt ich wymiany pomoże. Oprócz wypadania biegów i po jakimś czasie wyrzucenia błędu comfortronic fault odczuwalne są wibracje na pierwszym biegu szczególnie. Wibracje zdaje się, ze nasilały się z biegiem czasu i tu pytanie czy to mogą być pierwsze objawy zużycia konwertera ? Dodam, ze wymieniałem już półosie i wszystkie poduszki silnika. Mocowanie drążka reakcyjnego co prawda zrobiłem na poliuretanie ale nie wierze, ze to przenosi takie wibracje.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: kamilkoza88 » 30 cze 2019, 19:06

Jak robiłem remont skrzyni, to mechanik zdiagnozował awarie konwertera właśnie po efekcie "jazdy po tarce".

W razie chceci wymiany elektrozaworów to mam dwa dobre zestawy.

W razie czego zachęcam do kontaktu na pw.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: MICHU » 17 lip 2019, 13:19

Za regenerację konwertera plus dynamiczna wymiana oleju wraz z demontażem i montażem skrzyni powiedziano mi 3500zł, pytanie czy to normalna cena czy szukać dalej?
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: Helios » 17 lip 2019, 13:25

Regeneracja konwertera 600-800zł
Dynamiczna wymiana oleju 800-1000zł
To przy cenach z górnej półki 1700zł za wyjęcie i wsadzenie skrzyni to jak dla mnie sporo...
Podejrzewam, że jak dobrze poszukasz koło wschodniej granicy powinieneś znaleźć coś tańszego ;)

(Choć w Długołęce za dynamiczną wymianę oleju w Delcie TBI krzyknęli mi 2500zł :lol: : czerwona : )

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: MICHU » 17 lip 2019, 13:43

Chłopak z Węgier chce mi sprzedać skrzynie po przebiegu 77000 km za 500 euro i się zastanawiam a 3500zł za powyższą imprezę wydaje mi się drogo chociaż naprawy samych automatów z reguły są kosztowne...
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: Helios » 17 lip 2019, 13:50

Jak podpisze Ci cyrograf krwią, że skrzynia pewna i przebieg prawdziwy, to ja bym się nie zastanawiał.
Oczywiście kompletna skrzynia z elektrozaworami i sprzęgłem hydrokinetycznym.

Awatar użytkownika
szakal45
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 12 lis 2011, 19:15
Imię: DAREK
Lokalizacja: Koło

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: szakal45 » 17 lip 2019, 17:11

Polak Węgier dwa bratanki nie do biznesu a do szklanki ; by towar sprzedać opowieści są zajefajne ryzyko po Twojej stronie cena OK
Jest. Teresa 2.4 klekot : Musa 1.4 8v dołączyła Thema 3.0 CRD : yesyes :

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: MICHU » 17 lip 2019, 18:07

sprostowanie 77 tys km po remoncie...
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
klr
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: klr » 18 lip 2019, 9:15

... czyli po wymianie oleju i elektrozaworów .. ot wielki remont
... REMONT jest wtedy jak zostaje tylko obudowa, a wszystko co nie jest idealnie dobre ląduje w koszu.. a to 77k to zwykła naprawa była ..

... chłopie nie podcieraj dupy szkłem - choć jak kto lubi - Twoja ***, ja jakbym miał takie opcje - i wiedziałbym na 100% że obudowa jest dobra, zrobiłbym naprawę swojej lub REMONT - bo wiedziałbym co mam i zrobiłbym to w DUŻYM zakładzie specjalizującym się w skrzyniach - bo jakby co to GWARANCJA będzie egzekwowalna... a skrzynia bez większych problemów po REMONCIE zrobi 250k.

lup kupiłbym NOWĄ ...


kurde i pewnie dzięki takiemu podejściu moja KIA od 15 lat nie chce się zepsuć, aby iść na złom.... :roll:
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: MICHU » 18 lip 2019, 9:18

dlatego tez zastanawiałem się bo 1500zl może więcej cała impreza ale wiem co mam i jest gwarancja, zakład to rs serwis koło Rzeszowa
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4004
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: volf » 18 lip 2019, 9:33

klr pisze: 18 lip 2019, 9:15 ... czyli po wymianie oleju i elektrozaworów .. ot wielki remont
... REMONT jest wtedy jak zostaje tylko obudowa, a wszystko co nie jest idealnie dobre ląduje w koszu.. a to 77k to zwykła naprawa była ..
Jakim cudem wiesz na czym polegał ten remont? Jesteś tym Węgrem czy jakimś innym sposobem masz info z pierwszej reki 8-O
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: kamilkoza88 » 18 lip 2019, 12:52

Ja bym jednak na twoim miejscu odłożył jeszcze trochę kasy i zrobił ten remont porządnie. Ja też miałem drugą skrzynie i po otwarciu wysypało się z niej konfetti.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
klr
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: klr » 19 lip 2019, 0:28

volf pisze: 18 lip 2019, 9:33
klr pisze: 18 lip 2019, 9:15 ... czyli po wymianie oleju i elektrozaworów .. ot wielki remont
... REMONT jest wtedy jak zostaje tylko obudowa, a wszystko co nie jest idealnie dobre ląduje w koszu.. a to 77k to zwykła naprawa była ..
Jakim cudem wiesz na czym polegał ten remont? Jesteś tym Węgrem czy jakimś innym sposobem masz info z pierwszej reki 8-O
bo to takie normalne .. bo każdy robi skrzynię na tip top i ją sprzedaje ??
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4004
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: volf » 19 lip 2019, 9:01

Nie wiem czy każdy ale po tym co piszesz to od Ciebie bym nie kupił :lol:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis 3.0 objawy zużycia konwertera (efekt jazdy po tarce)

Post autor: MICHU » 19 lip 2019, 9:16

Fiat regenerował skrzynie i ma na to dokumenty, ale ja raczej będę remontował swoją
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”