Thesis - blokada tylnego koło EPB

LUKI82

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: LUKI82 » 20 maja 2013, 16:10

Jak byś czytał moje wpisy to byś obudowy silniczka nie rozcinał a jedynie otwierał sposobem zbicia tylnego dekielka - pokrywki, ale co tam Polak potrafi ( mesel, młot i do roboty ).

Awatar użytkownika
chevrooletcamaro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 30 kwie 2012, 12:40
Imię: Wiola
Lokalizacja: Świerklany

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: chevrooletcamaro » 21 maja 2013, 16:28

LUKI82 pisze:Jak byś czytał moje wpisy to byś obudowy silniczka nie rozcinał a jedynie otwierał sposobem zbicia tylnego dekielka - pokrywki, ale co tam Polak potrafi ( mesel, młot i do roboty ).

O, przepraszam.......Luki a Ty jesteś jakimś bożyszczem ,żeby wszyscy śledzili każdy Twój post??? Jarek, ma tematy na forum dostępne jak wszyscy zrobił jak chciał, po co sarkazm????
Fiat Cinquecento 700, Opel Astra I , Seat Ibiza 1.4, Peugeot 306 XS Lancia Thesis 2.4 JTD

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: jjash » 21 maja 2013, 20:16

Wiolu, puściły Ci nerwy. Niepotrzebnie. Zaparz sobie miętę, spójrz w lustro i uśmiechnij się.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

LUKI82

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: LUKI82 » 21 maja 2013, 22:19

chevrooletcamaro pisze:
LUKI82 pisze:Jak byś czytał moje wpisy to byś obudowy silniczka nie rozcinał a jedynie otwierał sposobem zbicia tylnego dekielka - pokrywki, ale co tam Polak potrafi ( mesel, młot i do roboty ).

O, przepraszam.......Luki a Ty jesteś jakimś bożyszczem ,żeby wszyscy śledzili każdy Twój post??? Jarek, ma tematy na forum dostępne jak wszyscy zrobił jak chciał, po co sarkazm????

Widzisz Wiola to co napisałem to nie miało być złośliwe a jedynie pomocne i motywujące.
Na forum to przecież Ty pochwaliłaś się pierwsza opisem i zdjęciami budowy zacisku gdzie też napisałaś że obudowę trzeba rozcinać, po moim wpisie i linku do zdjęć na moją stronę na fb ,że nie trzeba jej rozcinać spowodowało że się na mnie obraziłaś więc widzę że temat jest dla Ciebie drażliwy,a szkoda :( i przepraszam jeśli godzi w Twoją dumę.
A tak na marginesie to po co piszemy na forum jak co najlepiej zrobić by nie zniszczyć jak i tak potem wszyscy robią po swojemu???
Wiem że po spięciu na forum z argentą67 jestem wrogiem 99% użytkowników ale żeby aż do tego stopnia???

Awatar użytkownika
chevrooletcamaro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 30 kwie 2012, 12:40
Imię: Wiola
Lokalizacja: Świerklany

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: chevrooletcamaro » 22 maja 2013, 15:35

Sprostowanie:

Absolutnie nie jestem obrażona , i było mi to bardzo pomocne Łukasz. I wszystkim polecam Twój patent. Wpisy na forum są ważne bardziej niż opinia nie jednego mechanika, więc niech nikt nie przestaje pisać.

Nerwy mi nie puściły, ok była mięta i wybaczcie rozum mi na moment odjęło.

Co do sporu Argenta67 a Luki to absolutnie nie umniejszyło to mojego szacunku do żadnego z Panów. Obu poważam, podziwiam , choć czasem nie rozumiem i tyle :)
Fiat Cinquecento 700, Opel Astra I , Seat Ibiza 1.4, Peugeot 306 XS Lancia Thesis 2.4 JTD

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szajbus » 06 cze 2013, 10:15

jak macie problem z ręcznym to przyślijcie cały zacisk do mnie za 250żł go zregeneruje wraz z uszczelniaczami daje nową przekładnie pasek śruby uszczelki warunek jest taki że silnik musi działać ... udzdrowiłem już kilka zacisków w tym dwa swoje z teresy :)

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 09 lip 2013, 11:06

Po wymianie silniczka trzeba przeprowadzić jakąś adaptację?

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: jjash » 09 lip 2013, 11:23

Nie trzeba. No, wg serwisu to jak najbardziej. Ale "po swojemu" nie trzeba. Jak będziesz wymieniał silniczek, musisz mieć oba zaciski w pozycji zwolnionej, czyli nie zaciągnięte. Wtedy zmieniasz. Chodzi o to by oba pracowały w tym samym kierunku, czyli oba zaciskały bądź zwalniały. Ostatnio to kilka razy przerabiałem i działa.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 09 lip 2013, 11:42

No chyba w innej pozycji być nie mogą, bo jak byś je zdemontował?
Pytanie, czy zwolnione w maksymalnym wychyleniu? Bo tu może trochę brakować i nie wiadomo, czy są po równo z obu stron.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: jjash » 09 lip 2013, 11:59

Juz Ci mówię - możesz je zdemontować w dowolnym położeniu. Mój jeden zacisk zaniemówił w pozycji zamkniętej i musiałem go zdemontować (tzn. silniczek zaniemówił i musiałem go zdemontować). Jak masz zacisk w pozycji zamkniętej, czyli tłoczek dociska klocek do tarczy, musisz lekko go zluzować (tłoczek). Tak, by koło albo tarcza, a raczej tarcza bo rozumiem, że koło zdemontowałeś, luźno się obracała. Musi być niewielki luz. Jeśli zrobisz duży luz silniczek może mieć problemy z synchronicznym zaciskaniem hamulców. Czyli ten dobry będzie tylko chwilę pracować i zaciśnie klocki, a ten wymieniany będzie pracować dłużej i wywali błąd. Ja tak miałem. Stąd metodą empiryczną i z ogromną pomocą Argenty, udało mi się to ustalić. Przyznam, że gdyby nie On, długo bym dłubał. Tok rozumowania miałem dobry, a On ma ogromne doświadczenie i to ułatwiło pracę.
Jak masz zaciśniety tłok, włóż z tyłu, od strony sprzęgiełka silniczka, klucz torx i lekko obróć w jedynym możliwym kierunku. Jedynym możliwym, czyli takim w którym nie będzie dalej blokować tarczy. Jak zaczniesz mieć luz na klockach i będziesz mógł swobodnie obrócić kołem bez oporu klocków, to będzie te moment. Moment, który wystarczy do założenia silniczka i zrobienia próby zacisków. Tylko skręć przed tym silniczek z jarzmem. Bo jak nie to uszkodzisz. Ale to chyba wiesz.
Dasz radę. A jak nie to zadzwoń. Pomogę. Jest z tym trochę dłubania. Przyznam, że moje zniechęcenie było już tak duże, że wiedząc jakim bagażem wiedzy dysponuje Paweł (Argenta), miałem ochotę, choćby pchając, dać Jemu to do naprawy. Ale jak bym miał tak "pchać" z Poznania do Wawy to pewnie na gwiazdkę przyszłego roku bym dotarł.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 10 lip 2013, 7:31

Chyba nie do końca tak jest padre.
Założyłem, odpaliłem i ustawiły się w pozycji zamkniętej, tak, jak by czekały na jakąś adaptację.
Powrócić już same nie chciały.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: jjash » 10 lip 2013, 10:32

Serwisowo jest adaptacja, jednak kręcąc tłoczkiem, tzn. torxem z tyłu tłoczka, sam ustawiasz szczelinę i już. Musi zadziałać. Przerabiałem temat kilkanaście razy bo w skutek zniszczenia sprzęgiełka (syf się dostał i coś zaniemogło) jeden z zacisków blokował mi się - ale tylko w pozycji zamkniętej. Zdemontowałem, niby zrobiłem, kilka razy zacisnął dobrze i zwolnił po czym cisza. Oczywiście w pozycji zamkniętej.
Czy chodzi Ci luźno sprzęgiełko? Są jakieś haki podczas pracy?
Wymieniałeś dwa czy jeden silniczek? Zdemontuj ten, który ostatnio robiłeś i zobacz czy zadziała ten, który był dobry. Co jest na choince?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 10 lip 2013, 10:53

Silniczki są OK, wymieniłem łożyska i pasek zębaty - bankowo są już sprawne - nic się nie blokuje.
Na logikę jjash - ecu epb zapamiętało ostatnią grubość (położenie) i wie, ile obrotów wykonać.
Jeżeli rozłożysz na części pierwsze, to te nastawy o kant się nadadzą.
Po ponownym zamontowaniu zacisnęło tak mocno, że przy próbie ruszenia rozwarstwił mi się klocek (ricambi).
Wymieniłem więc klocki.
Teraz te nastawy są jeszcze bardzie o kant.
Skoro w VW się ustawia (a to ten sam system), to moim zdaniem tu też powinno się to zrobić.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: jjash » 10 lip 2013, 11:11

No czekaj, przecież nie mówiliśmy o wymianie klocków. To zmienia postać rzeczy. Jeśli zmienisz klocki, zmienisz ich grubość a tym samym ilość obrotów jaką musi wykonać silniczek. To się zgadza. Nie wymieniałem jeszcze klocków, ale rozumuję to tak, że będę musiał "naddać" sporo luzu na klocek, by później silniczek obrócił tłokiem tak by pasowało. To rozumowanie, nie doświadczenie. EcuEpb jest podłączone pod silniczek. Zatem jeśli tłok odkręcisz bardziej, silniczek wykona tyle samo obrotów co poprzednio. Tak sądzę. I w związku z tym powinien działać. Ja bym tak właśnie zrobił. Przymierzam się do wymiany tylnych klocków i taki miałem tok rozumowania. A tu widzę, trzeba nad tym popracować.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 10 lip 2013, 11:35

Wymiana klocków jest właśnie skutkiem ustawiania położenia na czuja (i próby ruszenia, bo myślałem, że się zapiekły).
Ecu miał w pamięci (pewnie nieulotnej, bo accu odłączyłem) ilość obrotów większą niż była potrzebna i zacisnął na maksa.

Nie wiem, ale klucz i ustawianie położenia na oko jest takim se pomysłem (kwestia szczęścia).
Jeden pełen obrót zębatki to 150 obrotów silniczka, a to trzeba przełożyć na grubość klocków (mm). Nie wiem, ale dla mnie to kwestia fartu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”