Thesis - blokada tylnego koło EPB

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: kecajgo » 10 maja 2013, 8:32

jjash z tego co kojarze to na alledrogo jest gość który sprzedaje zaciski bezprzebiegowe za 600 o ile się nie mylę, lepiej oryginał jednak... a jak porzeźbiłbyś w tych od paska to i tak gware tracisz i tak ;-)

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: lysholm » 10 maja 2013, 18:04

jjash, coś Ty... Lancia odrzuci taki przeszczep od razu! Gdzież by ona śmiała w sobie nosić pierwiastek wieśwageniarstwa ;) Sorki, wiem że nic konstruktywnego nie napisałem, ale tak jakoś poczułem potrzebę ;)

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 10 maja 2013, 22:51

Tak, ten sam, różni się tylko długością kabla.

LUKI82

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: LUKI82 » 10 maja 2013, 22:55

I próbowałeś już zaadoptować o od "paska" ?

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 10 maja 2013, 23:04

kecajgo pisze:jjash z tego co kojarze to na alledrogo jest gość który sprzedaje zaciski bezprzebiegowe za 600 o ile się nie mylę, lepiej oryginał jednak... a jak porzeźbiłbyś w tych od paska to i tak gware tracisz i tak ;-)
Taaa bezprzebiegowe...

LUKI82

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: LUKI82 » 10 maja 2013, 23:08

szerszen pisze:
kecajgo pisze:jjash z tego co kojarze to na alledrogo jest gość który sprzedaje zaciski bezprzebiegowe za 600 o ile się nie mylę, lepiej oryginał jednak... a jak porzeźbiłbyś w tych od paska to i tak gware tracisz i tak ;-)
Taaa bezprzebiegowe...

: gafa : :lol:

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 10 maja 2013, 23:10

LUKI82 pisze:I próbowałeś już zaadoptować o od "paska" ?
Dopiero będę to robił, bo padły mi po obu stronach.

LUKI82

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: LUKI82 » 10 maja 2013, 23:14

Powodzonka. Daj znać jak się uda bo już kupiłem jeden "bezprzebiegowy" i trzaska przy każdym zaciąganiu ręcznego - masakra, padnie pewnie wcześniej niż ten co miałem.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: jjash » 10 maja 2013, 23:23

Ma ktoś na składzie swojego warsztatu ten moduł elektryczny z hamulca od paska? Czy ma taki sam rozstaw mocowań czy tylko zbliżony i nie da się go zamontować? Długością kabla i jego mocowaniem bym się nie martwił. Bardziej mnie martwi temat związany z inną obudową (jeśli oczywiście się różni). Nie mam takiego z passata zatem nie mam jak porównać do tego z teresy. A z chęcia bym się temu przyjrzał. Na oko wyglądają podobnie, o ile nie identycznie. Ale uwaga! Do paska były dwa różne! Różniły się na bank obudową, ale czy czymś jeszcze - nie wiem.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

LUKI82

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: LUKI82 » 10 maja 2013, 23:30

Ciekawe, które były takie jak w Thesis, czy te przed zmianą czy po zmianie obudowy ? Może zmianą wykluczyli problem pękania plastiku.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: szerszen » 10 maja 2013, 23:35

Nie łudź się, że będzie lepiej. Jesienią kumpela kupiła paska z elektrycznym. 3 razy się już sp...

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: jjash » 12 maja 2013, 17:01

Wiem już że nie pasują. Bardzo podobne są te sprzed zmiany/liftu. Na pierwszy rzut oka - identyczne. Nie chodzi mi o to, że będą lepsze, ale o to czy w razie padnięcia oryginału, można będzie zapodać bądź zmodernizować "nabytki". Ale nie można. Niestety. A u nas z tego co czytałem, plastik jest dupny jak cholera. Później zapodam zdjęcia tego, co powoduje, a raczej powodowało, że mi się zatrzymał hamulec pomocniczy.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: Jacek » 13 maja 2013, 10:57

Dołączam do klubu bolących zacisków : cenzura :
Próbuję sobie w sobotę przestawić samochód a tu doopa : gafa : jeden zacisk zagrzechotał jak wiertarka udarowa i oczywiście nie odblokował. Zajrzałem pod samochód-obydwa napędy mają popękane obudowy. : beczy :
Dzisiaj je wypruję i do dzieła. 8-O

Jjash -zapodaj te fotki.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: kecajgo » 13 maja 2013, 12:00

wybacz LUKI, ale jak kupiłeś taki felerny zacisk to ja bym go najzwyczajniej w świecie oddał, żyjemy w cywilizowanym kraju i istnieje coś takiego jak zwrot gotówki za towar niezgodny z opisem, ja kupując nawet używane części kupuje je z paragonem i nigdy nie było problemu, żeby dany towar zwrócić ;-) a odnośnie samych zacisków to muszę u siebie profilaktycznie zobaczyć co i jak bo jakoś tak straszno się mi zrobiło jak czytam wasze wypowiedzi :-D

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - blokada tylnego koło EPB

Post autor: Jacek » 20 maja 2013, 15:02

Wydłubałem, rozebrałem i doszedłem do następujących wniosków:

1. Psikanie i smarowanie pomaga na krótko bo we wnętrzu jest piach i rdza które mogą nie zostać usunięte
2. odpiekacze-smarowacze niszczą pasek zębaty i wymywają smar (u mnie ktoś to już praktykował ja popsikałem i całkiem padło)
3. Jeżeli pracuje cicho i pasek jest OK to lepiej ostrożnie zdemontować napęd z zacisku -dwie śruby M5 na klucz T25
4. trzeba zdjąć i wyczyścić oring uszczelniający mechanizm na zacisku hamulcowym
5. Jeżeli nie ma potrzeby wymieniać paska -usunąć brud przez otwór przekładni i przesmarować smarem miedziowym
6. sprawdzić czy przekładnia tarczowa nie ma luzu
6. Jeżeli mechanizm wydaje dźwięki wiertarki udarowej -do naprawy/wymiany przekładnia reduktora
7. Pasek zębaty stosowany w zacisku lukas to Optibelt 3M-201/ 5mm szerokości (10zł/szt) -nie da się wymienić bez rozcięcia obudowy wzdłuż łączenia obudowy -uwaga: nie rozcinać dalej od pokrywy.
8. pęknięte miejsce najlepiej "zespawać" lutownicą a następnie wtopić paski cienkiej siatki miedzianej a następnie zalać epoksydem.

Ponieważ muszę rozebrać przekładnię bo mi przepuszcza -grzechocze przy końcu zaciskania jak wiertarka udarowa jeden z zacisków -przetestuję regenerację i zrobię fotki ku pamięci. Ma ktoś może zepsuty napęd na części?
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”