Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: skatering » 16 maja 2016, 23:18

witam, podobno zawieszenie zgasło po naprawie altka - aczkolwiek wiem tylko przez telefon, co dziwne altek na stole 14.4V ....ale łożysko zajechane i niby robiło sobie dyskotekę, zmienione - zamontowane 13,9 V na wolnych obrotach ... co i tak mnie nie cieszy... ale podobno jest ok.
Mówili o innych błędach które się pojawiły ale to pewnie kontrole trakcji po odpięciu aku - chyba normalne.
Teraz zostały (daj boże) - kielich i przegub wewnętrzny a w mojej wersji znaleźć nie możemy...
Ale myślę ,że zawieszenie najważniejsze zwłaszcza ,że "letni" komplet czeka na swoją kolej, a szkoda mi było na twardym zawieszeniu dawać twarde koła więc... jeżdżę na zimowych (pokornie błagam o przebaczenie :) )

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)woja

Post autor: bronx » 16 maja 2016, 23:54

Ile wy chcecie 230v, 13,9 jest ok.
Ktors to wersja ta twoja ze nie masz kielicha?

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: skatering » 17 maja 2016, 1:03

2.4b 20v manual 170km pewnie jest tylko ze balagan w sprzedazy wszedzie nazywaja 2.4jtd itp chociaz tez znalazlem do jednego silnika i skrzyni tripod zarowno 25/26 jak i 26/27 zebow...

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)woja

Post autor: ArtoKucior » 17 maja 2016, 10:09

bronx pisze:Ile wy chcecie 230v, 13,9 jest ok.
...
Może to, że w większości aut jest ładowanie na wolnych powyżej 14V tak do 14,4V. Dla mnie to jest dziwne bo thesis to pierwsze auto gdzie dla Was 13,8V na wolnych a 13,5V pod obciążeniem to dobrze...dla mnie to dziwne. No ale jeśli ten typ tak ma... :)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: bronx » 17 maja 2016, 10:48

Ja podchodzę tak :
Na obciążeniu nie mniej jak 13.4-13,5
Nie więcej na luzie jak 14.4 ( nie mniej jak 13.8-13,9)
Dziury w całym nie szukam.
Włączysz grzanie, podgrzewanie świec będzie, fotela grzanie, nagrzewnicy ( tak bo każdy ten złom to ma) i nie wiem gdzie jesteś na luzie czy obciążeniu.
Ale to moje zdanie, nikt się zgadzać nie musi.

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: skatering » 17 maja 2016, 11:13

Nie zapominajmy o stanie akumulatora ktory po takim ladowaniu jak poprzednio mialem tez swoje ciagnie...

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: skatering » 25 maja 2016, 19:27

No więc... Witam Państwa Serdecznie w następnym odcinku serialu : witaj :
Auto odebrane, półoś po poszukiwaniach zrobiona.
Łożysko w alternatorze zmienione, aku tak samo- bo już był trupek, napięcie mam już chwała tobie Panie 14,3 v po powrocie od mechanioznajomego (20km).
No i oczywiście w trasie błąd skyhook wrócił w pełni szczęścia stęskniony za moim wzrokiem.
Ehhhh. chyba kolejna podpinka pod komputer i być może po powrocie do normalnego zasilania pojawi się coś nowego...
Jeśli nie to chyba będę próbował kolejną centralkę :)

W każdym bądź razie już się uśmiecham - i zastanawiam - myślicie ,że jazda na błędzie przy fabrycznych 16 calowych felgach mocno szkodzi - bo już wątpię w znalezienie problemu i szykuję się na metodę przyzwyczajenia, aczkolwiek wiem ,że to bardziej bezradność niż rzeczywista chęć takiej jazdy...?

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: bronx » 25 maja 2016, 19:45

Łaski nie robi, kwantowa fizyka to nie jest.
Ma działać i już

A , a z polosiami jak zadziałałeś?
Nspisz dla potomnych.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: ArtoKucior » 25 maja 2016, 20:04

Napisz napisz bo teraz ja szukam półosi ;)

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: skatering » 25 maja 2016, 20:15

Generalnie z półosiami częściami elearem kontaktem z "forumowym" dostawcą części, aso i innymi wyszło tak że:
Masz Thesis 3.0 3.2 Automat - masz te same półosie
Masz Thesis 2.4 dieslowskie automat - masz te same półosie / do 2006 i inne od 2006
Masz Thesis 2,4 benzyna 2,0t manual (jak np. ja) - masz te same półosie
Masz Thesis 2.4 2.0 t automat - masz te same półosie.
Masz Thesis 2.4 dieslowskie manual- masz te same półosie / do 2006 i inne od 2006

Aczkolwiek podobno różnice są między nimi wzmocnieniami bez i w zależności od skrzyni pasują nawet te "niezamienne" katalogowo. Inne różnice i kluczowe to tripod - 25/26 i 26/27 zębów tego się już nie przeskoczy, mowa o prawych półosiach. U mnie więc wypadło najgorzej i najrzadziej 2.4 pb manual, był problem , we wszystkich innych można zmieniać kielichy i tripody(przeguby) - w moim niestety wg wszystkich informacji nr części kielichów i tripodów - są inne od "innych" (mimo że wyglądają podobnie) i występują -ale nigdzie nie dostępne i kosmicznie drogie - bo na zamówienie. (do lewej nie ma problemu), Dlatego też po ofertach regeneracji z cyklu "Panie może będzie 200 może 1000 zobaczymy jak rozbieżemy) po poszukiwaniach znalazłem jedną od 2.4 PB na allegro (po zapytaniu z lewej półosi) kupiłem przyszła w stanie super, zamontowali sprawdzili super auto 190 km/h i płynie mimo błędów skyhook.

No cóż czekam na kolegę właśnie z elmem metalowym porządnym , znowu mostkowanie nóżek i zobaczymy czy nowy błąd czy stary.
Jak dalej ten z tymi napięciami, to podejmę drugą próbę centralki z młodszego auta (ta pierwsza co zamówiłem to 2002 rok...)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: ArtoKucior » 26 maja 2016, 9:50

Widzisz ja szukam do 2,0tb i znalazłem info, że pasują od 2,4pb i 2,4jtd 150KM z manualem bo 2,0tb nie występował z automatem. Ja głównie lewej półosi szukam a prawą przy okazji jeśli cena okazyjna będzie. Możesz coś polecić?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: skatering » 26 maja 2016, 12:40

Tak polecam ci na allegro od jarkonautu z Piszczac (naprawde drugi koniec Polski ode mnie) - wysylam linka na priw gosc ma lewa poloske z kompletu od mojej na bank bedzie pasowac do twojej. Czesci sa sprawne i zadbane ,przegladniete , wyczyszczone etc. Moj mechanio zdziwil sie i jak dostal od niego paczke pytal czy to nowe czy uzywane...nie ze ktos dorwal zloma i go zutylizowal na czesci . poza tym interes chroni ci allegro jak bys cos poszlo nie... . Lewa masz cala polos za 250. A i jak mechanio oraz inni mi mowili przegub wew. Jak ma oslone i smarowanie i normalne warunki moze przezyc auto, w/w sa w naprawde super stanie kielichy podobno nawet rysek nie maja. Wiec polecam. Haha bysmy mieli wtedy tereski z jednym kidem genetycznym po przeszczepie ;) takie przyszywane siostry ty lewa a ja prawa polos z jednej sztuki.
Wg elearn masz tez jeden rodzaj smaru do 2.4 i 2.0t -oba Pb e
Wiec chyba nie dokonca jest tak ze ten z 2.4 d pasuje...w kazdym w 2.4b i 2.0t b na bank to samo...
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 13:36 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

skatering
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:32
Imię: Marek
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: skatering » 26 maja 2016, 19:10

20160526_174545-432x768.jpg
Ale wracajac do tematu po kilku godzinach prob z elmem uswiadomieniu sobie co w chinskich elm327 trzeba przelutowac itp ktory rezystor blokuje dostep do systemow "body" i na ktorym obwodzie jest, ktore nozki zmostkowac zeby dostac sie do centralki zawieszenia udalo sie bez examinera!
Blad napiecie centralki byl ale jako zapamietany i usunalem, w fakcie mozliwe jednak ze mialem kilka bledow ktore sie nalozyly i stad ciezko bylo znalezc...
Natomiast zostal , po przejechaniu kawalka zniknal lo nastepnym kawalku znowu itd.. Blad jest w zalaczeniu na zdjeciu z alfa obd... - Przyspieszomierz przedni prawy pionowy przerwa lub zwarcie kod c1031... Czyli jak rozumiem gdzies cos nie styka? Ktory to jest przyspieszomierz na kole czy pod szyba? i co uwazacie za prawdopodobne. Chyba jednak sie okaze ze centralka jest sprawna... I bedzie trzeba szukac....

Pozdrawiam serdecznie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: s0krates » 26 maja 2016, 20:13

gdyby była niesprawna to byś się nie połączył.. to będzie czujnik na prawym amorze. zacząłbym od zorganizowania sobie drugiego na podmiankę..
Pamiętaj że problemy w Thesisie z elektryką dzielą się na dwie kategorie 1. to zalanie wodą, 2. to brak kontaktu ;)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

Post autor: bronx » 26 maja 2016, 20:31

Nie pasuje mi to,
1031 to chyba prawy na podszybiu.
Sprawdzic moge w pon, bo teraz jestem out of home.
Pisze z pamieci wiec pewny na 10p nie jestem, jak ci zalezy
Napisz mi pw w pon bo zapomne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”