Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Andrzej673
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 07 kwie 2012, 20:12
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Post autor: Andrzej673 » 02 sie 2013, 21:34

właśnie mi tak skrzypi jak to opisal uzytkownik rain. Na kazdym dolku, przechyleniu wstyd jezdzic dokladnie tak. Do uzytkownika rain jakie tuleje wymieniales na tyle ? wszystkie? czy te na samym dole wahacza tylnego?. Mi sie wydaje ze u mnie moga byc te. w serwisie nie mogli mi jednoznacznie odpowiedziec ktore i twierdzili ze tuleja nie wydawalaby takiego dzwieku i wskazywali sprezyny lub mocowanie sprezyn. i sam nie wiem co robic.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Post autor: rain » 03 sie 2013, 10:36

U mnie skrzypiały skrajnie tylne na dolnym wahaczu. Tym który jest podstawą sprężyny. Ale wymieniłem cały komplet tulei.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Andrzej673
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 07 kwie 2012, 20:12
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Post autor: Andrzej673 » 04 sie 2013, 21:51

witam,
a te tuleje wahacza tylnego dolnego to ile ich jest? po mojejmu chyba jedna?. i jak fachowo sie nazywa ona? gdyz w aukcjach jest podane co najwyzej to opis typu tuleja wahacza/wahliwa tylna duża . to jest ta tuleja?
U mnie skrzypi tak jak to opisal rain. Patrzylem na sprezyny pekniete nie sa u dolu. wiec chyba chodzi o te tuleje wahacza. Dzieki Pozdrawiam

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Post autor: rain » 16 sie 2013, 10:22

Każdy wahacz dolny tylny ma 3 tuleje. Z czego chyba jedna pływająca/wahliwa a 2 są zwykłe. Ja kupiłem komplet w autosklepie24
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Andrzej673
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 07 kwie 2012, 20:12
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Post autor: Andrzej673 » 04 wrz 2013, 9:53

witam, mialem napisac co bylo powodem skrzypienia w thesisie. Tuleje dolnych wahaczy byly dobre.
Wymiana sprezyn i po skrzypieniu. w serwisie wymieniajac sprezyny twierdzili ze stare sa dobre, ale jak zjechalem z podnosnika zeby sie przejechac to ulzylo mi sie. geometria od razu jest ok.
Niepotrzebnie tez wymienilem wahacz lewy duzy gdyz sugerowalem sie wpisami o tulejach no ale wazne ze jest juz ok. Dzieki za cenne rady.

odysik2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 03 wrz 2011, 10:08
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Post autor: odysik2 » 04 mar 2014, 1:25

Sprężyny właściwie się nie zużywają potrzeba wymiany pojawia się tylko gdy pęknie. Sprężyny nie skrzypią. To prawdopodobnie skrzypiały tuleje. Ale jak wahacz został wymontowany to przed ponownym montażem został wyczyszczony i to czyszczenie pomogło. Miałem takie skrzypienie w przednim wahaczu tuleja pływająca pół roku po wymianie wahacza. Wahacz wymontowałem śrubę wyczyściłem na szczotce drucianej pościągałem gumki naładowałem smaru przy składaniu smaru nie oszczędzałem i jest cicho. mimo że tuleja nie była zużyta to skrzypiało bo się trochę piachu dostało. A tylne sprężyny jak ktoś nie ma odpowiednich narzędzi niech się za to nie zabiera. powiem tylko tyle, że sprężynę trzeba ścisnąć do 30% jej wysokości, a miejsca na standardowe ściągacze brak.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - wymiana tylnych sprężyn

Post autor: jjash » 04 mar 2014, 13:21

No bo to trzeba robić z głową. Najlepiej podnieść auto, ściągnąć koło, jakimś drugim podnośnikiem podnieść dolny wahacz tak, by symulować ułożenie wahacza tak jakby było koło i dopiero wtedy zabrać się za ściąganie sprężyny. Jak już się ją ściągnie - nie pytajcie mnie czym to zrobiłem, bo byście mnie za...li, opuścić wahacz. Wtedy robi się luz, a sprężyna pozostaje ściśnięta. Nie pamiętam, czy coś trzeba było jeszcze luzować, ale chyba dolny wahacz - tak mi się wydaje. To wyjdzie organoleptycznie. Być może nie trzeba go luzować - należy oblukać samemu. Ja akurat musiałem poluzować, bo moja sprężyna była pęknięta i niestety tak ułożona, że nie szło jej resztek inaczej wykaraskać. Przyznam, że robiłem to z sercem na ramieniu. Bałem się jak diabli, że mi ta sprężyna pierdyknie gdzieś w garaż...
przy okazji dzięki Argencie za cenne porady w tym temacie. Może dzięki temu mam palce i inne członki całe.
Niebezpieczna to robota w garażowym wydaniu. Ale do zrobienia. Ze strachem, ale jednak.
Ściągacze przydają się do ściągnięcia nowej sprężyny i zablokowania jej w tym położeniu. Niestety, nie podejdą do jej mocowania (sprężyny) w aucie.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”