Thesis - zbieżność

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Thesis - zbieżność

Post autor: jjash » 08 lip 2013, 23:10

Witam,
byłem dziś na sprawdzeniu geometrii i takie coś mi wyszło. Wg Serwisantów jest dobrze, a wg mnie nie za bardzo. Z tego co się dowiedziałem, czerwonego nie powinno w ogóle być. Ale ja stary jestem, mogę się mylić.
Czy "jest tu jakiś cwaniak", który mi to pomoże zinterpretować? Ale prosiłbym w oparciu o Thesis, a nie o inne wynalazki. No bo Thesis to też wynalazek. Ale...taki inny :) .

Thx!

A! tyłu mi nie ruszali bo nie mogli śrub odkręcić. Ot, takie czasy wśród młodszej generacji mechaników - nie da się. No! Nie da się!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: grnb » 08 lip 2013, 23:46

mi jak robili to dwa różne programy pokazywały dwa diametralnie różne ustawienia jako prawidłowe, jedne zbieżne drugie rozbieżne, dopiero po sprawdzeniu w książce jedno okazało się prawidłowe (nie pamięrtam niestety które) JEśli idzie o te tylne śruby to u mnie trzeba było je potraktować palnikiem by puściły.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: przedszkolak » 09 lip 2013, 0:19

Miałem dwa razy sprawdzaną zbieżność w 2.4 i raz w 2.0 wyniki były na granicy normy, ale od tego czasu trochę kilometrów przeszło i bez żadnych ujemnych skutków dla opon czy prowadzenia.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: jjash » 09 lip 2013, 19:57

A ma ktoś może tabelę nastaw geometrii dla Thesisa? Nie mam punktu odniesienia - nie wiem czy wartości tu podane mieszczą się w ramach.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: rain » 09 lip 2013, 22:02

W instrukcji jest ;)

Strona 354 w PL
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: jjash » 09 lip 2013, 22:44

Ty zobacz, nie szukałem w instrukcji. Sądziłem, że to tylko w jakichś mądrych księgach zapisano. Ale to i tak nie to czego szukam. No, po części tak, ale i tak nie wiem jak to zinterpretować. Interesuje mnie zwłaszcza ta kolumna "dane pomiarowe". O co common?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: rain » 09 lip 2013, 23:53

Dane pomiarowe, to jeśli dobrze interpretuje to co powinno być aby było OK. Górna i dolna granica.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: proxima86 » 17 paź 2018, 20:59

Czesć.
Odgrzewam starego kotleta .
W mojej Teresie przy jeździe na wprost kierownica jest ustawiona w pozycji lekko w lewo,auto prowadzi się dobrze,nie ściąga i nie tnie opon.
Co może być przyczyną złego ustawienia kierownicy?
Dodam że mam założone opony zimowe,ktorych historii nie znam gdyż były już na komplecie kół i nie pochodziły z tego auta.pozdrawiam.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: pietrek125 » 18 paź 2018, 7:56

Odkręć kierownicę i ustaw 'na wprost'
Ktoś kiedyś regulował zbierzność i widocznie, żeby było OK, trzeba było jedną końcówkę kier. wkręcić, drugą wykręcić ,mniej lub więcej, i kiera się przestawiła...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: kond243 » 18 paź 2018, 8:12

W Thesis nie przestawisz kierownicy o jeden frez. Wchodzi tylko w jednej pozycji. Jedynie zbieżności. Tak jak piszesz jedną końcówkę wkręcić drugą wykręcić ja ostatnio ustawiałem zbieżności bo wymianie stabilizatora. Sanki pod silnikiem były źle przykręcone przez to miałem złe pochylenie kół. Po przykręceniu jak należy kąty pochylenia kół są książkowe. Został tylko problem kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy prawej reszta jest praktycznie idealnie w tolerancji.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 17:07 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: belial666 » 18 paź 2018, 10:21

Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...

Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnościa zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auti ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puscimy kierownice?
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 10:27 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: proxima86 » 18 paź 2018, 10:26

Czyli trzeba wyregulować końcówkami.
Kierownica minimalnie jest ustawiona w lewo,to jest strasznie irytujące

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: volf » 18 paź 2018, 16:42

Jak pojedziesz do normalnego warsztatu od regulacji zbieżności to sami ustawią kierownicę jak trzeba (oczywiście regulując końcówkami).
Chociaż jak jesteś na 100% pewny, ze wszystko ok., to mozna by się samemu pobawić-jedną ''odkręcając'' a z drugiej strony ''przykręcając'' o taką samą liczbę obrotów. Choć moze się za pierwszym razem nie udać trafić idealnie...
KAPPA TDS & JTD

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: klonikon » 27 paź 2018, 22:05

Witam, jeden obrót drążka od maglownicy to zmiana o 20mm zbieżności. Proponuje o 1/4 obrotu max. Jak jesteś pewny że zbieżność jest oki można samemu skorygować. Na frezie kierownicy nie przestawiaj .. raz że uszkodzenia i może się retro rozjedzie.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 22:23 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - zbieżność

Post autor: proxima86 » 27 paź 2018, 22:09

belial666 pisze:Takie przestawianie kierownicy ma swoje konsekwencje. Taśma czujnika kąta skretu może się zerwać. Trzeba o tym pamietać przy każdym np. ściągnieciu kolumny z magla. Kierowca powinna być na wprost, bo jesli ktos bedzie sie nią bawił na luzie to...

Ps. Skrecona kiera na wprost to z pewnością zła zbieżność ale czymś spowodowana np. rozjechanymi koñcowkami czy tulejami w wahaczu, oponami lub złe ustawienie. Czy auto ściąga na bok podczas jazdy np 100km/h kiedy puścimy kierownicę?
Hej.Auto prowadzi się bardzo dobrze.Nic nie ściąga,sunie prosto jak pociąg po szynach :-)a mimo to kierownica jest lekko ustawiona w lewo ale to tak minimalnie.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”