Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Bombell89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: Bombell89 » 30 sty 2017, 19:33

hubertus02 pisze: 30 sty 2017, 18:55 Thesis. Ja traktuję ten samochód jak zwykle normalne auto do wozenia tyłka a nie obiekt kultu.
Bój się Boga synu xD
Dla większości posiadaczy Thesisa to jest zdecydowanie obiekt kultu. Ale akurat montaż zawieszenia pneumatycznego nie jest przeróbka bez powrotu. Zawsze można wrócić do serii chyba że będziesz chciał hardkorowo nisko zejść. Wtedy zaczynają się schody.
Co do jazdy moim Cinquecento na pneumatyce jechałem 210km/h i było w miarę stabilnie ;)
A obecnie technika poszła na tyle w przód że są dostępne takie systemy jak autopoziomowanie gdzie każde koło ma swój czujnik wysokości i nawet przy wsiadaniu/wysiadaniu pasażera system poziomuje auto. Są też proste mechaniczne systemu jak blokady przepływu między poduszkami. Wszystko zależy od funduszy.
Ale zdecydowanie układ zrobiony z głową nie pogorszy prowadzenia auta. Montaż pneumatyki na pewno też wiąże się też z pewnymi problemami ale gra warta świeczki jeśli ktoś chce mieć coś unikatowego ;)

hubertus02
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 sty 2015, 20:09
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: hubertus02 » 30 sty 2017, 19:46

No i na tym cały pic polega że chęć posiadania czegoś unikatowego nie wiaze się tylko z kupnem auta (które ma co drugi Kowalski i jeździ nim do kościoła w niedzielę) tylko zrobieniem czegoś z nim aby się trochę wyróżniał z tłumu.

Bombell89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: Bombell89 » 31 sty 2017, 17:10

Sam bym chętnie ruszył z tematem w tym roku ale posiadaczem Thesisa jestem od raptem 5 miesięcy i mam jeszcze kilka spraw do ogarnięcia by najpierw ogarnąć Thezę do ideału.
Ale jakbyś miał jakieś pytania co do zawieszenia pneumatycznego to służę poradą :)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: volf » 31 sty 2017, 20:55

Czy taka przeróbka polega na zamianie sprężyn stalowych na miechy czy coś jeszcze trzeba przerabiać w samym zawiasie, mam na myśli amortyzatory i wahacze? Nie pytam o sprężarkę plus sterowanie...
KAPPA TDS & JTD

Bombell89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: Bombell89 » 01 lut 2017, 17:05

W teorii nic więcej wymieniać nie musisz a w praktyce czasami trzeba szlifować, wycinać by przy opuszczonym zawieszeniu nic o siebie nie ocierało. Ale to głównie w przypadku gdy mówimy o dosyć dużym obniżeniu względem serii.

hubertus02
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 sty 2015, 20:09
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: RE: Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: hubertus02 » 01 lut 2017, 17:12

Bombell89 pisze:W teorii nic więcej wymieniać nie musisz a w praktyce czasami trzeba szlifować, wycinać by przy opuszczonym zawieszeniu nic o siebie nie ocierało. Ale to głównie w przypadku gdy mówimy o dosyć dużym obniżeniu względem serii.
To od czego zacząć Bombell89? Które poduchy bardziej by się nadawały do naszych Lanci? Gdzie można kupić okucia i czy są jakieś uniwersalne? Obrazek

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: ArtoKucior » 01 lut 2017, 19:14

Jeśli mogę swoje zdanie powiedzieć...thesis to limuzyna i nie pasuje jej żaden wieś tuning...natomiast chętnie bym zobaczył w thesisie zawieszenie pneumatyczne jakie ma np cytryna c6 :)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: Flyman » 01 lut 2017, 23:17

Większość wie, jaki mam stosunek do Thesis. Nie zmieniałbym niczego... w jedynej. Ale gdybym miał dwie? Kto wie.
Na własne oczy widziałem cadillac'i i inne naprawdę zacne marki tak poprzerabiane, że człowiek przysiada stojąc.
To tak jak z operacjami plastycznymi. Musi być dobry fachman i nie można przesadzić. — Będzie ładnie.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: LUKIThesis » 02 lut 2017, 10:54

hubertus02 pisze: Wiedziałem że znajdzie się kilku krytyków, którzy nie odmawia sobie komentarza. Obrazek zdjęcia są tylko przykładem jak to moglo by wyglądać a nutę za chcę od razu tak zrobić. Biała lancia naprawdę istnieje i przerobiono ją w Japonii nie w Europie.
Ta srebrna to virtual tuning i po za "glebą" i ciekawym tylnYm nadkolem to nic szczególnego w niej nie jest. Jak powszechnie wiadomo Thesis należy do "wynalazków" ( teraz jej fanatycy mnie zbiczuja Obrazek ) ale tak akurat jest. Ja traktuję ten samochód jak zwykle normalne auto do wozenia tyłka a nie obiekt kultu. Tak więc tego typu przeróbka to też wygoda i zmiana stylu tego auta. Takie jest moje zdanie na ten temat. Obrazek
I cieszę się że są tu też osoby otwarte na wyzwania i traktuję ten temat jako rozrywkę Obrazek .
Jeśli czas mi na to pozwoli i będę miał jeszcze Lancie to chyba zajmę się tym tematem bardziej. Przydadzą mi się też na pewno, rady i doświadczenia innych użytkowników tego typu zmian technicznych aut. Mam nadzieję że znajdą się osoby które mi co nie co podpowiedzą jak się za to zabrać. Obrazek Ogólnie jestem mechatronikiem i na co dzień zajmuje się automatyka i mechanika więc trochę wiedzy posiadam i to mnie motywuje Obrazek
Przecież nie chodzi o zawiasy, a szaty więc nie róbmy z Thesis szmaty ;)

No, taki żarcik ;)

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: kamilkoza88 » 27 paź 2018, 20:09

Czy ruszyło się coś z tematem? Czy nadal trwa zbiorowa onanizacja nad bryłą Thesisa.

Pod względem technicznym sky hook nie powinien wywalać błędu, bo zmiana wysokości powinna przechodzić płynnie (tak mi się wydaje, że takie założenie miał autor tematu).

Jeżeli chodzi o miechy, to z tyłu powinno to pójść łatwiej, bo zastępuje się sprężynę standardową sprężyną gazową (tak, powietrze też jest gazem) jak ma to np. miejsce w lexach LS, mercedesach S'kach, beemkach 7'kach czy innych kałdi A8. W tylnym zawiasie jest o tyle fajnie, że sprężyna jest w innym miejscu jak amortyzator.

Z przodem to z tego co się orientuję trzeba by było gwintować amortyzatory żeby zamocować odpowiednie okucia dla miechów w miejsce fabrycznej sprężyny.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: kond243 » 27 paź 2018, 20:16

Zastanawiałem się nad tym. I jest dobry pomysł. Zwłaszcza przy obciążeniu sama się poziomuje. A to jest duży plus. I komfort jest o kolejne 100% lepszy. Mam porównanie np z Volvo fh4. Kabin na sprężynach jest sztywno i nie fajnie a na 4x poduszki jest bajka. Okucia są różnie montowane. Ale najprościej nagwintować amortyzator. Można to zlecić np przy regeneracji i odrazu zrobią gwint. Tylko trzeba by zrobić okucia odpowiednie
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”