Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

hubertus02
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 sty 2015, 20:09
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: hubertus02 » 29 sty 2017, 16:47

Tak jak w temacie. Mam taką małą koncepcję na podmiane sprężyn z tyłu na poduszki. Coś jak airride kompletny ale tylko na tył (na razie). Wiem że to spore koszta w takiej przeróbce ale to akurat mniej ważne.
Co o tym sądzicie ?
I czy ktoś się kiedyś z tym spotkał z was w thesis?
Proszę tylko nie krytykować tego pomysłu a bardziej wypowiedzieć się na
ten temat.

To taki mały przykład.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis-zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena.

Post autor: Bartek-Lodz » 29 sty 2017, 16:57

Za zrobienie czegoś takiego Teresie należy się : biczowanie : jeżeli to nie przyniesie rezultatu to już niestety :rozwalgnoja:
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thesis-zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena.

Post autor: bogdan » 29 sty 2017, 18:21

jak dla mnie ta pierwsza jeszcze ujdzie 8) a po za tym to jak ją jeździć jak same dziury
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: fedos » 30 sty 2017, 10:32

Bardzo fajny pomysł. Jak tym jeździc? To proste po to masz regulacje zawieszenia, żeby sobie podnieść kiedy tego sytuacja wymaga. Druga fotka mi się bardziej podoba tył fajnie przerobiony jak w starych amerykańcach koło chowa się w nadkola. Pasuje to do thesis całkiem całkiem

DamianWarmia
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
Imię: Damian
Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: DamianWarmia » 30 sty 2017, 10:37

Tyle, że błąd skyhooka pewnie na stałe zagości na desce.

A ten biały mat jest piękny.

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: fedos » 30 sty 2017, 10:41

Wszystko da się obejść kwestia kasy. Najlepiej uderzyć do jakiejś firmy co się zajmuje takimi przeróbkami.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: LUKIThesis » 30 sty 2017, 13:09

Nie da się ukryć, wieś tańczy i śpiewa i do tego po turecku.
Tego potwora nie da się ulepszyć!!! ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: FXX » 30 sty 2017, 13:17

Ta wizja z drugiego obrazka jak dla mnie już za bardzo odjechana...
Ale na tym pierwszym foto w białym macie świetnie wygląda :D Jak to mawia mój znajomy, co to za gleba jak wahacz o asfalt nie trze :P
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Bombell89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: Bombell89 » 30 sty 2017, 13:19

Ooo wkońcu coś dla mnie ;)
Jako, że temat zawieszenia pneumatycznego nie jest mi obcy to się wypowiem w temacie.
Na początku odradzę jakiekolwiek pół środki bo więcej z tym nerwów niż korzyści a Thesis to nie taczka do zabawy ;)
Sam jestem posiadaczem auta z Air ridem i budowniczym 2 już układów.
Obecnie sterowanie każdym kołem z osobna, 2 duże kompresory, pilot 7 przycisków i duża butla 34l.
Efekt do oceny:
Nie jest tanio i nie jest łatwo ale zabawa przednia.
Do samochody klasy Thesisa nie ma sensu pchania super szybkich zaworów bo raczej nie chodzi o zabawę w podskakiwanie tylko o skuteczne obniżenie samochodu np. na postoju pod luksusową restauracją ;P
W takim przypadku sama jazda, jej komfort i charakterystyka niczym nie będzie się różnić od jazdy na seryjnych sprężynach.
Proponowałbym prosty zestaw na elektrozaworach ze sterowaniem przód/tył. Skompletowanie sprzętu tj: okucia, poduszki, kompresor, butla, sterowanie, manometry itp. trochę kosztuje. Trzeba liczyć 4-5 tysięcy za prosty zestaw bez bajerów. Cena oczywiście może się podwoić a nawet potroić jak będziemy chcieli czujniki wysokości, system autopoziomowania czy system z elektronicznym ustawianiem ustawionych wysokośći. Lecz główny problem polega na tym, że nikt w Europie chyba jeszcze tego z Thesisem nie robił więc projekt okuć będzie autorski. Mogą dojść dodatkowe koszty, problemy itp itd.
Aczkolwiek sam nad tym myślę ;)
Co do tematu i opcji z samym tyłem, chyba bym odpuścił i zrobił to porządnie.

Awatar użytkownika
kobyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 749
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:26
Imię: Lıɯɐʞ
Lokalizacja: WPN

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: kobyl » 30 sty 2017, 16:46

To jest dopiero profanacja


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.

Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.

były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: bassooner » 30 sty 2017, 17:24

słuchajcie, co to za gadanie, że Thesis nie wolno, bo coś tam coś tam? fabryka wypuszcza samochód, ktoś go kupuje i jego brocha co z nim zrobi? kwestią gustu pozostaje oczywiście, czy przeróbki są robione ze smakiem, czy też raczej to sznyt wiejski - elegancki... no ale z tym trochę jak z modą? sam nie jestem tego zwolennikiem, ale ostatnio minęło mnie auto które skrzypieniem zawieszenia powodowało że ludzie obracali się na chodniku - to był Thesis, więc takie moje pytanie - większa wiocha to takie zaniedbanie, czy też przeróbka na powyższy wynalazek ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: iled » 30 sty 2017, 17:53

Odpowiadam karcherman
bassooner
to był Thesis, więc ... większa wiocha to ;-)
Dziękuję :D
Meksyki i tak wymiataja

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: s0krates » 30 sty 2017, 18:32

bassooner pisze: 30 sty 2017, 17:24 krzypieniem zawieszenia powodowało że ludzie obracali się na chodniku - to był Thesis, więc takie moje pytanie - większa wiocha to takie zaniedbanie, czy też przeróbka na powyższy wynalazek ;-)
Pewnie na poliuretanach :P
trochę kosztuje. Trzeba liczyć 4-5 tysięcy za prosty zestaw bez bajerów
Czyli taniej niż seryjny zawias w ASO :P Da się tym jeździć normalnie w zakrętach?

Bombell89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2016, 22:26
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: Bombell89 » 30 sty 2017, 18:46

Ruszyć bryłę Thesisa to faktycznie byłaby przesada ;)
A co do zawieszenia to czy czasem Maserati Quattroporte już w V generacji nie miało pneumatyki za dopłatą? Więc Skyhook z poduszką zamiast sprężyny to nic nadzwyczajnego. I nie uważam żeby taka ingerencja jakoś uwłaczała temu autu

hubertus02
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 sty 2015, 20:09
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

Post autor: hubertus02 » 30 sty 2017, 18:55

Wiedziałem że znajdzie się kilku krytyków, którzy nie odmawia sobie komentarza. Obrazek zdjęcia są tylko przykładem jak to moglo by wyglądać a nutę za chcę od razu tak zrobić. Biała lancia naprawdę istnieje i przerobiono ją w Japonii nie w Europie.
Ta srebrna to virtual tuning i po za "glebą" i ciekawym tylnYm nadkolem to nic szczególnego w niej nie jest. Jak powszechnie wiadomo Thesis należy do "wynalazków" ( teraz jej fanatycy mnie zbiczuja Obrazek ) ale tak akurat jest. Ja traktuję ten samochód jak zwykle normalne auto do wozenia tyłka a nie obiekt kultu. Tak więc tego typu przeróbka to też wygoda i zmiana stylu tego auta. Takie jest moje zdanie na ten temat. Obrazek
I cieszę się że są tu też osoby otwarte na wyzwania i traktuję ten temat jako rozrywkę Obrazek .
Jeśli czas mi na to pozwoli i będę miał jeszcze Lancie to chyba zajmę się tym tematem bardziej. Przydadzą mi się też na pewno, rady i doświadczenia innych użytkowników tego typu zmian technicznych aut. Mam nadzieję że znajdą się osoby które mi co nie co podpowiedzą jak się za to zabrać. Obrazek Ogólnie jestem mechatronikiem i na co dzień zajmuje się automatyka i mechanika więc trochę wiedzy posiadam i to mnie motywuje Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”