Thesis amortyzatory.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: pietrek125 » 26 mar 2019, 19:56

Cały czas mówimy o skyhook-u...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: proxima86 » 26 mar 2019, 19:58

pietrek125 pisze:Cały czas mówimy o skyhook-u...
moje amorki nie są złe,poprostu mam świra i chcę mieć wszystko noweObrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: Flyman » 26 mar 2019, 20:23

Może sprężyny?
Mam jakieś kute u kowala, nie oryginały.
Muszę przeczytać swój wątek, czy z przodu wymieniałem, bo tył na pewno.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: proxima86 » 26 mar 2019, 20:26

Flyman pisze:Może sprężyny?
Mam jakieś kute u kowala, nie oryginały.
Muszę przeczytać swój wątek, czy z przodu wymieniałem, bo tył na pewno.
Słynny Argenta swojego czasu robił sprężyny,tak słyszałemObrazek
W moim "FAZIM" były od blindetty z tego co wyczytałem-tylne.
Stąd twardość.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: pietrek125 » 26 mar 2019, 20:26

Flyman pisze: 26 mar 2019, 20:23 Może sprężyny?
Mam jakieś kute u kowala, nie oryginały.
Muszę przeczytać swój wątek, czy z przodu wymieniałem, bo tył na pewno.
To może być jakiś trop...
proxima86 pisze: 26 mar 2019, 20:26 Słynny Argenta swojego czasu robił sprężyny,tak słyszałemObrazek
No chyba z Polonez-a Truck-a minus dwa zwoje... :lol:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: Flyman » 26 mar 2019, 20:31

Ale prowadziłem Thesis Młodego Maniaka.
Tam inne sprężyny (chyba ori), a efekt identyczny.
Młody jak wsiadł do mojej to nawet stwierdził, że u mnie nieco lepiej.

Edit. Z tyłu Argentowe.
Edit2. Doczytałem, sprężyny przednie też Argentowe, wymienione w 2013 roku.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2019, 20:39 przez Flyman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: proxima86 » 26 mar 2019, 20:39

W mojej v6 chyba nikt nic jeszcze nie grzebał od nowości,po wymianie czujników pięknie się prowadzi.
Słychać natomiast minimalne stuki w zawieszeniu-przód,auto ma juz 148tys. przebiegu.
Stąd pomysł na regenerację zawiasu (całego).
Co do twardości hmmm...jeździłem 4 Thesisami: 1 w dieslu,1 w 2.4benz. i 2 v6-stki.
Moja jest najbardziej komfortowa z tych wszystkich 4.
Oczywiście po wymianie czujników na podszybiu dopiero!
Może czym starsze amorki i sprężyny (zużyte)tym bardziej jest miękko???

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
EDIT:Jeśli Argentowe to mocniejsze a auto sztywniejsze!
Wywal to.
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: Flyman » 26 mar 2019, 21:43

Będę sie rozglądał za sprężynkami.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: proxima86 » 26 mar 2019, 21:46

Flyman pisze:Będę sie rozglądał za sprężynkami.
Z tego co wiem,argentowe są twardsze i mocniejsze.
Odbija się to natomiast na komforcie jazdy bo skyhook nie spełnia swojej roli,gdy blokują go siermiężne sprężyny.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka



Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
klr
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: klr » 05 kwie 2019, 15:46

ja tam mam sprężyny bilsteina - dla mnie jest super...
nie jest to amerykanśki tapczan, dzięki czemu na węższych zakrętach się dobrze trzyma...

no ale moja ma r5 turbo... a nie tapczna v6 :)
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: proxima86 » 05 kwie 2019, 15:52

klr pisze:ja tam mam sprężyny bilsteina - dla mnie jest super...
nie jest to amerykanśki tapczan, dzięki czemu na węższych zakrętach się dobrze trzyma...

no ale moja ma r5 turbo... a nie tapczna v6 :)
Do turbo może i tak,Thesis z v6 to już inne auto.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kobyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 749
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:26
Imię: Lıɯɐʞ
Lokalizacja: WPN

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: kobyl » 05 kwie 2019, 15:56

proxima86 pisze:
klr pisze:ja tam mam sprężyny bilsteina - dla mnie jest super...
nie jest to amerykanśki tapczan, dzięki czemu na węższych zakrętach się dobrze trzyma...

no ale moja ma r5 turbo... a nie tapczna v6 :)
Do turbo może i tak,Thesis z v6 to już inne auto.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Zejdź na ziemię Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.

Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.

były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: proxima86 » 05 kwie 2019, 16:00

Ja nie uważam że v6 jest lepszy,tylko to całkiem inna bajka...bardziej do dostojnego poruszania się,natomiast 2.0 Turbo to agresywny motor+manual więc twardsze sprężyny wskazane.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kobyl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 749
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:26
Imię: Lıɯɐʞ
Lokalizacja: WPN

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: kobyl » 05 kwie 2019, 16:10

proxima86 pisze:Ja nie uważam że v6 jest lepszy,tylko to całkiem inna bajka...bardziej do dostojnego poruszania się,natomiast 2.0 Turbo to agresywny motor+manual więc twardsze sprężyny wskazane.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
No tu przyznaję rację ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.

Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.

były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nowa (używana) Thesis na Mazowszu - Flyman

Post autor: kond243 » 05 kwie 2019, 16:15

To w takim powiedz mi dlaczego mam sprężynę pękniętą z V6 i ma te same oznaczenia co 20vt? Tylne sprężyny do każdej wersji są takie same. Ja mam dorabiane i jest bardzo dobrze. Od tego masz amory sachsa żeby twardość była regulowana. Zauważyłem że jadąc bardzo agresywnie auto jest sztywniejsze. Podobnie szybko wchodząc w łuk auto również się usztywnia. Tutaj nie ma podziału 20vt czy V6. Od tego jest elektronika i czujniki przyspieszenia bocznego. A amortyzatory czy centralki dzielimy na sprawne i te nie sprawne. Więc przy działającym zawieszeniu pojedź ostrzej a zobaczysz różnice. Moja teraz więcej stoi.Musa przejęła obowiązki auta daily. Co wekend zabieram ją na przejażdżkę ale nie pierdzenie tylko nieraz często do końca obrotomierza. I jestem wtedy uhahany jak małe dziecko.😂 . Jeździłem chwilę na sprawnej centralce z V6 i różnicy brak. Centralki mają te same nr.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”