Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Ciekawe czy padła pompka, czy nie podaje sygnału +do niej
Pozdrawiam Brać klubowiczów
Pozdrawiam Brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 sty 2015, 21:27
- Imię: mat
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
mi tez nie działały spryskiwacze w swiatłach .wyjołem bezpiecznik i przekaznik wyczysciłem i działa teraz
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Mam z tym poziomowaniem problem cykliczny. Jest to zawsze błąd przedniego czujnika.
Za pierwszym razem Argenta wstawił jakąś używkę za parę groszy, układ popracował parę tygodni i błąd.
Argenta za friko wstawia następną używkę i sytuacja identyczna. Jest dobrze, a za jakiś czas... błąd.
Kupiłem zatem, już tak dla świętego spokoju nówkę sztukę w Car Serwisie i co? I to samo. Troszkę popracowała i błąd.
Oprócz błędu oczywiście lampy stały, jak przykręcone i podczas testu nie zmieniały kąta. Podczas jazdy sygnał dźwiękowy co jakiś czas i informuje o błędzie, co doprowadza podróżnych do obłędu. Kontrolka błędu pali się stale. Spryskiwacze działają.
Po przeprowadzeniu kalibracji z występującym błędem sytuacja się zmienia. Po włączeniu zapłonu, lampy wędrują w dół i wracają mniej więcej na pozycję wstępną. Alarm dźwiękowy jest jednorazowy, kontrolka pali się na stałe, ale spryskiwacze przestały działać.
Plan jest taki:
Będzie następny czujnik na przód. Wymiana centralki na pozyskaną w drodze darowizny (jeśli mogę zdradzić) od Aufra. Skasowanie błędu i obserwacja systemu. Postaram się również o inną, nowszą końcówkę złączki przewodu do czujnika, gdyż ta, która jest nie budzi zaufania i może tam dochodzić do jakiegoś zwarcia, przepięcia. Nadzieja na trwałe pożegnanie się z problem jest duża.
Za pierwszym razem Argenta wstawił jakąś używkę za parę groszy, układ popracował parę tygodni i błąd.
Argenta za friko wstawia następną używkę i sytuacja identyczna. Jest dobrze, a za jakiś czas... błąd.
Kupiłem zatem, już tak dla świętego spokoju nówkę sztukę w Car Serwisie i co? I to samo. Troszkę popracowała i błąd.
Oprócz błędu oczywiście lampy stały, jak przykręcone i podczas testu nie zmieniały kąta. Podczas jazdy sygnał dźwiękowy co jakiś czas i informuje o błędzie, co doprowadza podróżnych do obłędu. Kontrolka błędu pali się stale. Spryskiwacze działają.
Po przeprowadzeniu kalibracji z występującym błędem sytuacja się zmienia. Po włączeniu zapłonu, lampy wędrują w dół i wracają mniej więcej na pozycję wstępną. Alarm dźwiękowy jest jednorazowy, kontrolka pali się na stałe, ale spryskiwacze przestały działać.
Plan jest taki:
Będzie następny czujnik na przód. Wymiana centralki na pozyskaną w drodze darowizny (jeśli mogę zdradzić) od Aufra. Skasowanie błędu i obserwacja systemu. Postaram się również o inną, nowszą końcówkę złączki przewodu do czujnika, gdyż ta, która jest nie budzi zaufania i może tam dochodzić do jakiegoś zwarcia, przepięcia. Nadzieja na trwałe pożegnanie się z problem jest duża.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Czasem też śniedzieją styki na kości przy pompce i na samej pompce. Wystarczy oczyścić i śmiga ale też może się zdarzyć, że wężyk jest pęknięty i też brak ciśnienia nie wysunie spryskiwaczy ale przy tej usterce można szukać mokrej plamy.
Co do kości przy czujniku to uszkodzona kość lub brak w niej uszczelki sprawia przedostawanie się wody i występuje zwarcie, a przy uszkodzonej również brak styku na chwilę i powiadomienie błędem .
Co do kości przy czujniku to uszkodzona kość lub brak w niej uszczelki sprawia przedostawanie się wody i występuje zwarcie, a przy uszkodzonej również brak styku na chwilę i powiadomienie błędem .
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
A nie podejrzewasz, że wymuszenie uciszenia ciągłych sygnałów dźwiękowych, poprzez przeprowadzenie kalibracji systemu podczas występującego stale błędu, powoduję wyłączenia w kompie pewnych funkcji? Lampy się kłaniają, alarm nie dźwięczy i spryskiwacze stają. To tak jakby pominąć część ?usług? auta. Nie ma co gadać na sucho. Zobaczymy, jak będzie po usunięciu usterki, wykasowaniu błędów i zrobieniu kalibracji na sprawnym systemie. Jak wówczas spryskiwacze nie będą robić, będziemy szukać powodu obstrukcji płynowych przy przednich lampach.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Widzę, że jednak Twój mech wie jak zrobić OK na zegarach
Osiowanko to najlepsza metoda na pominięcie wielu uszkodzeń . Kupujesz igłę, a później kwiatki z niej wyrastają . Polska rzeczywistość
Osiowanko to najlepsza metoda na pominięcie wielu uszkodzeń . Kupujesz igłę, a później kwiatki z niej wyrastają . Polska rzeczywistość
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
A osiowanko zrobiłem sobie sam, we własnym garażu. U mechanika ostatni raz byłem w listopadzie zeszłego roku. To jak na Thesis zupełnie przyzwoicie
Poza tym, nie kupiłem igły. Kupiłem złoma za 14500 i mój mechanik raz-dwa zrobił mi porządek w aucie. Za przyzwoite pieniądze, nie łamiąc i niszcząc innych elementów, nie zostawiając syfu w środku i generalnie tylko brak gotówki w moim budżecie w rubryce Thesis powoduje, że nie może z niej zrobić ideału. Ale nie tracę nadziei na większe przychody.
Poza tym, nie kupiłem igły. Kupiłem złoma za 14500 i mój mechanik raz-dwa zrobił mi porządek w aucie. Za przyzwoite pieniądze, nie łamiąc i niszcząc innych elementów, nie zostawiając syfu w środku i generalnie tylko brak gotówki w moim budżecie w rubryce Thesis powoduje, że nie może z niej zrobić ideału. Ale nie tracę nadziei na większe przychody.
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Miałem z tym wieczny problem. Sprawdzałem po 6 razy, wszystko sprawne, a błąd i tak wywalało. Nigdy nie doszedłem do przyczyny ale kierowałem się w stronę śniedziejących styków. Tylko raz w życiu miałem to pipanie co kilkanaście sekund. Jak solidnie przeładowałem Thesis.
PS. A w 166 mam urwany czujnik z przodu i nawet nie zapipta, a kontrolka gaśnie po 10 sekundach i nie drażni oczu
PS. A w 166 mam urwany czujnik z przodu i nawet nie zapipta, a kontrolka gaśnie po 10 sekundach i nie drażni oczu
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- coupe27
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 wrz 2015, 14:08
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Gdzie dokładnie jest ta centralka pod nogami pasażera bo szukam i nie widzę a bym odłączył bo pika
Lancia Thesis 2.0T LPG
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Masz klapkę, przy progu w dywaniku. Pod klapką masz metalową osłonę. Odkręć ją. Pod osłoną znajdziesz maksymalnie 4 centralki, najczęściej 2 lub 3. Najmniejsza, czarna Hella z napisem "centralina del correctore assetto fari" jest od poziomowania świateł. Pozostałe to metalowa puszka Sachs od zawieszenia, oraz jedna od ASB i od Variosteer.coupe27 pisze:Gdzie dokładnie jest ta centralka pod nogami pasażera bo szukam i nie widzę a bym odłączył bo pika
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- coupe27
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 wrz 2015, 14:08
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Wielkie dzięki teraz już wiem i po pikaniu do czasu naprawy usterki.
Lancia Thesis 2.0T LPG
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Z poziomowaniem trzeba krótko:
- czyścimy styki centralki
- czyścimy styki czujników - przód - tył
- kalibrujemy układ i po sprawie ale... jest jedna ciekawostka - otóż na bramie-kratownicy ViaTool w Tomaszowie Mazowieckim załącza mi się komunikat o błędzie lamp po czym znika - co ciekawe w każdym Thesisie sie tak robi
- czyścimy styki centralki
- czyścimy styki czujników - przód - tył
- kalibrujemy układ i po sprawie ale... jest jedna ciekawostka - otóż na bramie-kratownicy ViaTool w Tomaszowie Mazowieckim załącza mi się komunikat o błędzie lamp po czym znika - co ciekawe w każdym Thesisie sie tak robi
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Rain, jak Ci sie VAG KKL łączy z modułem świateł,rain pisze:Ja z lampami łącze się przez niebieski VAG KKL z przełącznikiem na 9 pin.
ja swoim za nic nie mogę się połączyć, czy kabel masz coś przerobiony?
mój wygląda tak, tylko silnik i skrzynia ASB, nic po za tym
Potrzebuję zrobić kalibrację świateł, jak montowałem ringi to włączyłem zapłon bez podpiętych reflektorów i stąd alarm poziomowania.
Pomóżcie proszę.
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Podłączasz kabelek z ustawionym przełącznikiem w pozycję 1/9. Włączasz MESa, wybierasz właściwy model, silnik i sterownik. Wyskoczy Ci wtedy komunikat o podłączeniu odpowiedniego adaptera, klikasz Y i powinno działać.
Tu masz link do spisu modułów jakie są potrzebne do konkretnych sterowników.
Tu masz link do spisu modułów jakie są potrzebne do konkretnych sterowników.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Re: Thesis - poziomowanie reflektorów/kasowanie błędów
Dzięki wszystkim,
powodem że nie mogłem się połączyć była zastosowana przedłużka do gniazda OBD, wyciągnięta do małego schowka pod kierownicą
po wpięciu bezpośrednio, bez problemów
Dzięki i Pozdrawiam
powodem że nie mogłem się połączyć była zastosowana przedłużka do gniazda OBD, wyciągnięta do małego schowka pod kierownicą
po wpięciu bezpośrednio, bez problemów
Dzięki i Pozdrawiam
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje